Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


E39 M57 - co jakiś czas "COŚ" blokuje zapłon, rozrusznik kręci a silnik nie rusza


krychu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów,

wiem że było już kilka postów na ten temat, ale żaden nie pasuje do mojego.

Otóż od kiku tygodni co jakiś czas (nieokreślony) po zgaszeniu silnika i zamknięciu samochodu przy próbie ponownego odpalenia silnik nie chce zapalać. Podpiąłem kiedyś bume pod komputer i wyszedł błąd czujnika wąłu korbowego więc go wymieniłem. 2 tygodnie był spokój aż wczoraj pod marketem znowu nie chciała mi odpalić.

Objawy są takie, że rozrusznik kręci, pompy działają a silnik już jakby łapał (podnosi o kilka mm strzałka obrotomierza) ale nie zapala. Od pewnego czasu mam tez problem z radiem, tzn: wyłącza się dzwięk po kilku minutach i zauważyłem, że jak jest okres że radio działa to na 99% silnik w którymś momencie nie odpali, a jak radio nie działa (wyłącza się samo) to nie ma problemów.

Może to jakiś brednia ale na czuja to jest jakiś konflikt radia może z immobilizerem bo tylko immobilizer może blokować w taki sposób zapłon.

oże ktoś się spotkał z takim problemem, może ktoś go rozwiązał albo ma jakiś pomysł? Będę wdzięczny za pomoc

acha.... muszę dodać, że w końcu odpala jakby nigdy nic tylko np. po 30min albo 2 godzinach.... nie ma reguły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jak odpali to jeździ bez problemu, nie odczuwam spadku mocy, nie przerywa i nie gaśnie. Ale ciągle co jakiś czas nie odpala. Zakodowałem kluczyki i nie pomogło.

Zastanawiam się czy to nie któraś pompa paliwa zwłaszcza, że słyszę pod siedzeniem buczenie z delikatnym terkotaniem, w zasadzie brzęczenie. Ale skoro w ogóle słychac to pompa chyba działa....

I tutaj mam pytanie jak sprawdzić która pompa może być walnięta?

Jeśli jest za małe ciśnienie w układzie paliwowym (powinno być chyba ok. 4 bar) to jak sprawdzić jakie jest w rzeczywistości (czy INPA albo CarSoft pokazuje?).

Bardzo prosze o jakieś wskazówki bo już mi się cierpliwość kończy.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wygląda na to, że sam sobie odpowiadam hehehe... :)

Sprawa rozwiązana; myślałem, że po wymianie czujnika wału korbowego /bo tak wyszło z inspekcji/ inny czujnik będzie ok, ale po podłączeniu do kompa wyszedł camshaft sensor czyli czujnik wałka rozrządu i jak ręką odjął. Jeździ pięknie. Wniosek: wymieniać oba naraz i będzie spokój.

Zamykam /zawsze chciałem to napisać :) /

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...