Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


EML, ECU? czujnik temp? sam już nie wiem...


Pit3er

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

pojawił sie problemik w babci ;) Otóż:

- po puszczeniu gazu lub na wolnych "trzęsie" obrotami (czasami nawet zgaśnie, szczególnie w wilgotne dni),

- kontrolka EML - nie świeci się po przekręceniu kluczyka, a wczoraj zaświeciła sie na chwile (kiedy szarpala na wolnych) wiec żarówa dobra, pewnie petla jest rozwarta...

- wymieniłem filtr paliwa przy okazji wymiany pasków/pompy wody i takich tak eksploatacyjnych i co sie porobilo:

- na zimnym zaraz po odpaleniu (lub po postoju ok godziny) auto nie ma mocy, po dodaniu gazu strzeliło lekko (takie tępe pukniecie) P.S. gazu nigdy nie wąchało...

- kiedyś skasowałem błąd ECU ale pojawil sie chwile po...

- kolejny objaw taki, ze ta buma zawsze ruszała bardziej ociężale niż inna o tym samym silniku (M30) wiec wydaje misie ze to EML... moge sie mylic...

Czy przerabiał ktoś temat rozbierania, czyszczenia EML?

Może jakies inne sugestie? Może coś mi sie zalało jak wymieniałem pompe wody... Co Wy na to?

Edytowane przez Pit3er
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, krokowca generalnie raz na jakiś czas czyszczę w nitro - dodatkowo jak ten temat się pojawił to go zamieniłem na inny (czyszczony i działający poprawnie w 2gim aucie) i nic się nie zmieniło... Napisz cos wiecej o sprawdzaniu odmy - masz jakis link z opisem pytanie_bmw

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

czesc Piter!

Najgorsze co jest w silnikach M30 to występowanie w niektórych cholernego EML. W EML wyciera się cyna na ściezkach i zaczyna sie świrowanie.. Proponuje tego nie rozbierac nie mając EML w zapasie tam sa takie grzebyki któr bardzo łatwo ułamac lub wykrzywic a to skutkuje brakiem przejscia między grzybkiem a ściezka i zaczyna sie jazda. Piter zdiagnozuj czy aby to napewno EML jeżeli tak to szukaj zapasu i rozkręcaj ten.. EML mozna chałupniczo regenerowac nadlewajac sciezki płynnym srebrem ale to jest łud szczescia i zalezy od tego czy aby odpowiednia wysokość sciezki nadlejesz im mniej tym lepiej a w przypadku daleszego problemu nadlewasz wiecej tylko nie grzeb przy grzebykach bo bankowo polegniesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Piotrek! ;)

nie otwieralem w koncu EMLa, wyczyscilem przepustnice (bylo troszke nagaru i sie nie domykala z latwoscia...) poczyściłem elektrykę, przepływkę, wymienilem przewody i pomoglo - to zupelnie inne auto ;))

Przyczyną duszenia sie po czesci były styki od pompy paliwowej plus nie krecił sie wałek w "krokowcu" :/ Nadal od czasu do czasu szarpnie na wolnych obrotach, ale to juz mi nie przeszkadza (przynajmniej nie gasnie)...

Zostalo mi przelutowac styki w zegarach - zeby kontrolka EML nie swiecila, wtedy pojade go dopiero diagnozowac ;)

P.S. jak tam Twoja "babcia" lata?

Pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Lata lata.. ale już nie w mojej stajni :) sprzedana i obecnie czegoś szukam w e32 może 4.0 albo 3.0 ale V8. Same trupy natrafiam a jak względnie fajna to jakaś cena kosmiczna jak by sprzedawał ją z bagażnikiem pełnym złota :)

Czasem Ciebie widuje ale śmigniesz i tylko ledy po oczach mi dają :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...