Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Auto nie łączy się z komputerem - Motronic 3.1


dcmastiff

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Posiadam E36 z silnikiem M50B25. Auto jest z maja'92. Silnik jest bez Vanosa i bez immo. Kontroler silnika Motronic 3.1. Pełnego OBC nie mam, tylko Check control i termometr.

Podczas próby podpięcia auta do dwóch różnych komputerów okazało się, że żaden komputer nie widzi auta. Tak jakby złącze było nie połączone w ogóle z wtyczką. Wyczytałem, że ten sterownik silnika, który mam czasem robi cyrki przy połączeniu z komputerem i, że ogólnie współpracuje z małą ilością oprogramowań do komputerów.

Czy to, że komputer w ogóle nie widzi auta, to wina oprogramowania? Czy gdyby złącze diagnostyczne było sprawne, to mimo wszystko dało by się połączyć chociaż z ABSem, albo zegarami? To może być wina samego oprogramowania, czy muszę posprawdzać masy i styki w złączu diagnostycznym?

Ostatnio mierzyłem jakie napięcia mam na poszczególnych pinach w złączu diagnostycznym i wyszło mi tak:

pin 1: - Cewka zapłonowa, sygnał wychodzący ze sterownika Motronic - 11.96v

pin 7: - reset wskazań przeglądowych - 11.7v

pin 11: - Rozrusznik, sygnał rozruchu (+50) - połączenie z budą 0 ohm, 0v

pin 12: - Alternator, sygnał ładowania (D+) - 2V

Pin 14: - Akumulator - ciągle jest napięcie - 12.4v

pin 15: - Motronic control unit (RXD) - linia L - 11.66v

pin 16: - Sygnał przekręcenia zapłonu napięcie pojawia się tylko przy włączonej stacyjce - 12.43v

pin 18: - Motronic Control Unit - pin do programowania sterownika - ?? tutaj nie wiem czy jest ok - 0.1v

pin 19: - Masa - połączenie z budą 1 ohm

pin 20: - Motronic Control Unit (TXD) - linia K - 11.6v

Pomiary na włączonej stacyjce. Będę wdzięczny za każdą sugestię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja sugestia, rozbierz wtyczkę od złącz diagnostycznego i zobacz czy PIN20 jest podłączony we właściwym miejscu. Spotkałem się z kilkoma wtyczkami które miały linie K podłączoną tylko do pinu 17.

Druga sprawa, to czym chcesz zdiagnozować ten samochód? Najlepszy będzie DIS czy też GT1 (to jest to samo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w ogóle nie ma pinu 17. Jest tylko pin 20.

A co do pytania czym próbowałem się łączyć, to tak:

Byłem u znajomego i on próbował się łączyć chyba INPĄ Później byliśmy u jego znajomego w warsztacie - Wrocław ul. Międzyleska (gość fest ogarnięty w temacie BMW, być może nawet jest tu zarejestrowany ;) ) I komputer też się nie połaczył. Ale co to był za program, to nie wiem. Wtedy jeszcze za mało siedziałem w temacie :P Teraz jak trochę poczytałem, to bym bardziej wiedział o co pytać :P W kazdym razie interfejs w obu przypadkach był na zwykłe USB. Z M52B28 łączyły się oba kompy bez problemu :) A mi chodzi przede wszystkim o to, czy mogło być tak, że komputer nie wykrył w ogóle auta, tylko przez to, że nie miał oprogramowania, czy powinien się jakoś tam połączyć, ale np tylko ze sterownikiem silnika by się nie połączył? Może być coś takiego w ogóle? Czy jak się łączy to ze wszystkim, albo z niczym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam co do DIS'a-to chyba jeden najpewniejszy do starych M50tek.

Jezeli chodzi o skanery to zalatwialem od Viakena i tez chcial informacje czy to stara M50tka.

Dlatego niejednokrotnie na spotach jestem ratunkiem dla M50tek na szybkie zagladanie do DME Motronik 3.1 bez rozkladania lapka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chodzi o podpinanie DME3.1 to tylko interfejs ADS lub głowica GT1 o oprogramowanie DIS, inne interfejsy oraz wiele skanerów uniwersalnych nie jest w stanie połączyć się z tym sterownikiem

Czyli inny program/interfejs nie jest w stanie nawet pokazać, ze jest podpięte auto? I pokaże "NIC"? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam co do DIS'a-to chyba jeden najpewniejszy do starych M50tek.

Jezeli chodzi o skanery to zalatwialem od Viakena i tez chcial informacje czy to stara M50tka.

Dlatego niejednokrotnie na spotach jestem ratunkiem dla M50tek na szybkie zagladanie do DME Motronik 3.1 bez rozkladania lapka.

Dziki, a czy mógłbym się do Ciebie karnąć do J-L City? ;) W ogóle co to za skaner masz? ;) Że bez lapka? :) Ta taka zabaweczka tylko do diagnozy silników? :);)

Edytowane przez dcmastiff
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musialby tylko sprawdzic czy ma wyprowadzony w konektorze X20 a potem D100 pin prowadzacy do pinu 8 bodajze w X6000(konektorze DME) wtedy mozna pobawic sie w zaroweczke i deptanie pedalu gazu(ale skoro ma check to powinien miec wyprowadzenie)

do X20 ma na pewno wyprowadzone, od x20 do licznika było tylko w wersji US, dlatego trzeba tam podpiąć żarówkę i jak dobrze pamiętam włączyć zapłon i pięć razy wcisnąć pedał gazu w ciągu pięciu sekund, kody błędów jak i chyba cała procedura jest opisana w książce "kody usterek"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za duzo wymagasz od takiego skanerka:)

ABS to nie obszar DME wiec nie zdiagnozujemy tego tym skanerkiem a przeplywke wykaze pod warunkiem permanentnego uszkodzenia zwiazanego z przerwaym obwodem(pisalem ze nie mam"live data"wiec nie podejzymy jej bezposredniej pracy pod katem pomiaru zasysanego powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak np: uszkodzną wiązkę ma galone i ma Szpadyzor71 bo u nich w autach nie ze wszystkim się łączy.

niekoniecznie, problem może tkwić w interfejsie.

zanim zrobiłem swoją finalną wersje napotykałem wiele problemów, jednym z nich był właśnie taki sam objaw że w jednym aucie czytał wszystko a w innym miał problemy, po różnych poprawkach udało się to wyeliminować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efendi, a czy jak się wepnie Twoim interfejsem, to czy jest możliwość uruchomienia odczytów live data? Zdiagnozuje się przepływkę? I czy ten magik z legnickiej, o którym pisałeś na PW jest jedyną osobą we Wrocławiu, która to zdiagnozuje, oprócz Ciebie, czy u Ciebie też da radę? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

efendi musimy sie kiedys podpiac-moje M50b20 to przedliftowe e34 z boschowskim motronikiem 3.1(NV).

Kolega podpinal sie DISem i wlazl wszedzie wiec wiazka napewno jest ok.

Majewski w Brzeegu na GT1 znalazl nawet info o (zmianach w elektryce tylnych drzwi(GM) i BC bo te dokladalem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziki, skoro masz Motronica 3.1 nv, to jak byś miał chwilę, to mógłbyś zmierzyć jakie masz napięcia w złączu diagnostycznym? :) Bo po ostatniej próbie podpięcia mam najczarniejsze myśli, że będę musiał całą instalację przeglądać :P A ta plątanina kabli trochę mnie przeraża :D

Efendi, a miał byś czas, żeby podjechać do Ciebie w przyszłym tygodniu i spróbować się wpiąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze... Ja jutro wyjątkowo muszę iść do pracy... :/ Poza tym przed trzepaniem na kompie chciałbym wymienić filtry od gazu, bo już bardzo długo nie wymieniałem i na pewno już kwalifikują się do wymiany i filtr powietrza - wymieniany na wiosnę, ale wolę zmienić, żeby mieć pewność, że nie jest zabity ;). I do tego muszę być po wypłacie :P Czyli po 10 grudnia ;) Dał byś radę jakoś w tygodniu? :) Albo na przyszły weekend :) Nie wiem jak by było dla Ciebie wygodniej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...