BASTARS

Zepsuty moduł świateł ? Nie działające kierunkowskazy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie, od wczoraj mam taką jakąś dziwną przypadłość, a mianowicie: nieraz przestają mi działać kierunki, do tego nie zapala się podświetlenie licznika, kontrolki od tempomatu się zapalają, ale sam tempomat nie chodzi. Jakieś kilka dni czasem miga mi jeden żarnik Xeńca może on coś nawojował? Czy mógł zpierniczyć się moduł świateł może jakiś przekaźnik? Jeszcze nie podłączałem kompa, na razie chcę się zasięgnąć rady może ktoś coś takiego też miał ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

objawy jak najbardziej pasują do uszkodzonego modułu, podłącz tego kompa :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

również stawiam na moduł ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj nie było czasu. Bastars wpadnij jutro to podepniemy, może coś pokaże :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepniemy jutro , ale moduł raczej odpada, ponieważ już jestem po podmiance na drugi z innego auta i dalej to samo, ale tak, co teraz zauważyłem:

licznik się nie podświetla ale światła są

kierunki i awaryjne działają ale na liczniku nie pokazuje i nie tyka jak są włączone

i włączyła mi się ze 2 razy ikonka auta z otwartymi drzwiami od str. kierowcy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wywala mi takie oto błędy, najbardziej nurtuje mnie ten Can [ATTACH=CONFIG]27975[/ATTACH] co to może być gdzieś jest zwara, a może kabel się jakiś wypiął szukałem dziś manualnie i nic nie znalazłem, podpinając INPE nie mogę się połączyć z modułem świateł z całą resztą idzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
światła są

kierunki i awaryjne działają ale na liczniku nie pokazuje i nie tyka jak są włączone

i włączyła mi się ze 2 razy ikonka auta z otwartymi drzwiami od str. kierowcy

przerabiałem taki temat, jeden z modułów ma zwarcie lub jest uszkodzony i robi bałagan na lini K-BUS dlatego nie działają niektóre funkcje,

masz błąd eepromu w lcm więc warto by się przyjrzeć mu dokładniej, ale jak podmieniałeś to sprawdź wiązke, jak dalej nic to odpinaj po kolei wszystkie sterowniki które są podpięte pod K-BUS, jak masz zmieniarkę to zacznij od niej, poduszki się nie świecą? w moim przypadku winny był sterownik airbag (zgnił), ale równie dobrze może to być licznik, choć jak jest komunikacja z pozostałymi sterownikami to raczej odpada...

Temat do ogarnięcia, ale trzeba trochę pogrzebać, a jak byś nic nie zdołał zdziałać to wiesz gdzie mnie szukać :)

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeden z modułów ma zwarcie lub jest uszkodzony i robi bałagan na lini K-BUS dlatego nie działają niektóre funkcje,

masz błąd eepromu w lcm więc warto by się przyjrzeć mu dokładniej, ale jak podmieniałeś to sprawdź wiązke, jak dalej nic to odpinaj po kolei wszystkie sterowniki które są podpięte pod K-BUS, jak masz zmieniarkę to zacznij od niej, poduszki się nie świecą? w moim przypadku winny był sterownik airbag (zgnił), ale równie dobrze może to być licznik, choć jak jest komunikacja z pozostałymi sterownikami to raczej odpada...

Temat do ogarnięcia, ale trzeba trochę pogrzebać, a jak byś nic nie zdołał zdziałać to wiesz gdzie mnie szukać

Tak więc pojechałem dzisiaj do Grzesia i zaczęliśmy grzebać po kolei co nie ten-teges, oczywiście winowajca znalazł się na końcu, a był nim sterownik-sensor airbag, po jego odpięciu, wszystko zaczęło śmigać jak powinno. Tak, że wszystkim polecam usługi Grzegorza, zna się na robocie, dzięki i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, żeby nie zakładać nowego tematu - mam dokładnie ten sam problem. 

Objawy:

Po odpaleniu auta wszystko działa poprawnie, po około 2 minutach zapala się kontrolka poduszek i w tym samym momencie przestaje działać centralny, kontrolki kierunków, lamp i dach.

 

Wymieniony moduł komfortu - na nowym dokładnie te same objawy.

Wymieniony bezpiecznik nr 43

Odłączony airbag sensor (srebrna metalowa obudowa pod obudową ręcznego/korytkiem - zaznaczam, bo może jest kilka)

Odłączona zmieniarka CD

 

Mimo tych wszystkich zabiegów, nadal te same objawy, ma ktoś jeszcze jakieś sugestie, co można sprawdzić?

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam rozwiązanie dla potomnych, znalezione na jakimś forum w USA: należy dołożyć bezpiecznik 5A w miejsce nr #10 w skrzynce bezpieczników w schowku pasażera. Nie pytajcie jak to jest, że nigdy go tam nie było i działało, bo na forum też tego nie wiedzieli ? 

W każdym razie, po dołożeniu, u mnie wszystko wróciło do życia i działa.

  • Dziękuje 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musicie odkręcić licznik, który trzyma się na dwóch śrubkach, podważyć czymś cienkim, z tyłu będą dwie kostki, wypnijcie i wepnijcie każda z nich znowu, powinno zadziałać, u mnie poskutkowało :) 

Żadne moduły ani bezpieczniki ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




  • Podobna zawartość

    • Przez Kamilopl123
      Witam drodzy forumowicze, przychodzę do was z zapytaniem w jaki sposób mogę podpiąć radio kenwooda 2din w miejsce oryginalnego radia navi mk4 w mojej e46 i sprawa jest następująca mam wyciągnięte radio i tam ku mojemu zaskoczeniu pojawiają mi się 2 kostki biala i niebieska które są podłączone do radia szukałem troche na forach i wywiodlo mnie to do tyłu samochodu gdzie mam zainstalowane bm54 becker do którego wpieta jest rzekomo kostka ktora ma zasilanie i głośnikowe kable w sobie i teraz chciałbym to przerobić pod pod kostkę iso bym mógł ewentualnie przedłużyć i przeciągnąć kable do przodu samochodu czy ktoś z was mógłby mi pomóc proszę i opisać krok po kroku który z tych kabli będę musiał przepiąć pod jaki kolor do kostki iso no chyba ze sa jakies ciekawe adaptery zdjęcia zamieszczam niżej zestawu który posiadam u siebie z góry ślicznie dziękuję
      https://imageshack.com/i/povTtgIdj
      https://imageshack.com/i/poPFuGmO
    • Przez slepypasterz
      Cześć,
      Od jakieś czasu mam problem z falującymi obrotami na postoju np na światłach, dzieję się to raz na jakiś czas i nie codziennie, nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny silnik, po podpięciu do komputera wyrzucało błąd przepływomierza, który wymieniłem i niestety nie pomogło, czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być? Zdarza się, że obroty spadają tak mocno, że gdy nie dodam gazu silnik zgaśnie.
    • Przez XAYAN
      Witam,
      Jak w tytule: bawara mi rzęcholi tak głośno przy jeździe na biegu bez gazu, że ludzie się obracaja.. Strasznie irytujaca sprawa. Dzwiek wydobywa sie z okolic przodu samochodu. Jest to taki metaliczny dzwiek jakby blacha się obijała o coś. Nie mam pojęcia o co chodzi. Co to może być?? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam 
    • Przez Otulonynocabmwe36
      Witam mam pytanko do kolegów między innymi moj brat  zakupił BMW  E46 2.0D  136km  ale auto posiada  jeden malutki malusienki problemik (Konczy się turbo seryjne 2.0d).I mam do kolegów  zapytanko ponieważ nie znam się na tym ale posiadam  poprzednie w bardzo dobrej kondycji turbo z Bmw e39 3.0d 184km  . Turbosprężarka jest z firmy GARRETT   M53 jakoś tak ale zmierzając do pytania  między innymi pytanie to takie.Czy da rade  włożyć to turbo bez żadnych komplikacji które  mam z 3.0D do 2.0D ? 
      PROSZĘ TYLKO  O ODPOWIEDZI KTÓRE NIE BEDA PONIŻAJACE BO SIĘ NIE ZNAM 
      Proszę o szybka opinię oraz jakie mogą byc widoczne efekty które zadziałają  miedzy innymi na mocy lub przyspieszeniu.Pozdrawiam serdecznie wszystkie pany i panewki 😊
    • Przez Drazik
      Mój pierwszy post, więc Dzień dobry :)
      Dzisiaj po dłuższej jeździe ze stałą prędkością - około 120 (autostrada do Katowic), na miejscu całkowicie zabrakło mocy. Wygląda jakby nie działała turbina, auto na biegach 1, 2, 3 wkreca się do końca, ale 4,5,6 bez szans.  Nic nie dymi, nie kopci, po prostu brak mocy. W drodze powrotnej na autostradzie ciężko było przekroczyć 130, a na tempomacie na 6 przy 120 nie dawał rady utrzymać prędkości pod górę.
       
      Na innych forach wyczytałem, że to najprawdopodobniej przeplywomierz padł.  Robiłem test na 4 i 5 gaz w podłogę.  Ekonomizer nie pokazał więcej niż 14-15l.
       
      Jutro planuje odłączyć przeplywomierz i sprawdzić czy się poprawi i lepiej będzie się wkrecał.  
       
      Ewentualnie co jeszcze mogę sprawdzić własnymi siłami?
       
      Gdzie najlepiej polecacie podjechać na podłączenie pod komputer, żeby sprawdzić podczas jazdy wskazania?
  • Ostatnio przeglądający

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.