ponury Opublikowano 5 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 Witam, panowie ładna pogoda więc chyba wezmę w piątek urlop i zabiorę się za wymianę jednego zamka w drzwiach i dwóch klamek zewnętrznych w moim sedanie. Klamoty juz w domu się grzeją, pytanie mam takie czy komuś udało sie tego dokonać bez wyciągania szyby? Kiedyś walczyłem z ślizgami od szyb elektrycznych wiec wiem mniej więcej jak tam wygląda pole manewru. Szyby nigdy nie wyjmowałem i fajnie by było jak ktoś zdradzi mi jakieś patenty na jej wyjęcie i w ogóle na całą tą operację. Wszelkie rady mile widziane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wisnia1419 Opublikowano 5 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 Ściągasz boczek opuszczasz szybę na dół, wyciągasz uszczelki szyby z drzwi, wypinasz ramiona podnośnika z plastikowych ślizgów po czym przód szyby opuszczasz jak najniżej e drzwi a tył tak pod ukosem do góry i szyba wychodzi bez problemu tylko delikatnie się z nią obchodź jeśli chodzi o klamkę to jak otworzysz drzwi to przy mechaniźmie zamka masz taką zaślepkę pod nią jest zabezpieczenie które trzeba pociągnąć do siebie i obudowa klamki schodzi bez problemu ja do pociągnięcia tego zabezpieczenia zakrzywiłem na końcu stary cienki śrubokręt. Powodzenia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmaarrcciinn Opublikowano 5 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 wisnia dobrze pisze. Ja wymieniałem klamkę od kierowcy, ale przed zmianą myślałem że będzie to ogromnie trudne. Okazało się banalnie proste. Musisz wyjąć szybę inaczej zamek nie wyjdzie. Musisz pamiętać o tym zabezpieczeniu o którym pisze wisnia bo jak tego nie zdejmiesz to bez użycia siły i nie zniszczenia klamki nie wyciągniesz jej. Wyciągasz zaślepe i ciągniesz... Możesz też posunąć ją ze środka drzwi jak wolisz. Grunt to dobrze przyjrzeć się przed robotą i powoli wszystko demontować. Wszystko zrobisz sam, ale dodatkowa para rąk do pomocy przy szybie nie zaszkodzi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 5 Lutego 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 Spoko dzieki panowie, zapasowe klamoty mam w domu i zasadę działania tej blokady już poznałem. Dodatkowo wymieniam zamek w drzwiach - ten który blokuje drzwi myślę że tam tylko 3 śrubki do odkręcenia z tego co zauważyłem. Zrobił bym jakąś ładną fotorelację ale niestety w lutym trochę w paluchy będzie mi dmuchało;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wisnia1419 Opublikowano 7 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 Od podziękowań to masz taką specjalną ikonkę pod postem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 7 Lutego 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 Hehe już stawiam Operacja zajęła mi 3h, klamka i zamek od strony kierowcy wymienione. Szkoda że nie pomyślałem o tej uszczeleczce od obudowy klamki z zewnątrz ale i na nią przyjdzie swój czas:D to co mnie zaskoczyło to nakrętka na bębenku wkładki od zamka z zewnętrznej strony, trochę się pogłówkowałem jak to odkręcić ale poszło kombinerkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zgibniew Opublikowano 7 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 Już miałem pisać żebyś przyjechał do mnie na garaż to byśmy wymienili, ale widzę, że operacja się udała i nawet pacjent przeżył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 7 Lutego 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 Pacjent przeżył i nawet ma się dobrze, ale jeszcze za wcześnie na roboty przy aucie pod chmurką, trochę mnie przegwizdało - dobrze że kalesony ubrałem Nie obyło się bez strat - jedna dodatkowa ryska na lakierze, ehh trudno przeboleje. Poniżej skrócony opis jak wymienić klamkę i zamek w drzwiach e36 sedan z centralnym zamkiem 95 po lifcie: -ściągamy boczek, pewnie wszyscy wiedzą jak, a jak nie to google -ja na początek postanowiłem sprawdzić czy trzy śruby torx trzymające zamek w drzwiach da radę ruszyć. Odpowiednia końcówka na małą grzechotkę i wszytkie poszły. -uszczelka wewnętrzna od szyby, w dolnej ramie okna drzwi do zdjęcia -uwolnić ślizgi szyby od ramion podnośnika szyb, warto przetrzeć na tym etapie trochę smaru w prowadnicach -szyba pod ukosem przez górną przestrzeń szczeliny w drzwiach, tam gdzie była ta uszczelka z autka wont i bezpiecznie ląduje w bagażniku, uwaga śliskie paluchy od smaru i szyba może się skończyć zbieraniem szkła! -nasadka 10 na klucz i odkręcamy jedno z ramion mechanizmu podnoszenia szyb, to na stałe przymocowane do drzwi którym można regulować kąt najazdu szyby. -dokładnie oglądamy które cięgno i gdzie powinno trafić, kto ma słabą pamięć robi notatki -można odkręcić trzy torx trzymające zamek w drzwiach -można odkręcić klamkę wewnętrzną- jedna śrubka, chyba mały torx -najgorsze przed nami klamka, jeśli masz w ręku klamkę na podmianę to zapoznaj się z działaniem tej blaszki która blokuje ramkę klamki zewnętrznej. Nie trzeba demontować tego plastikowego korka w drzwiach z boku i wsadzać tam żadnego zagiętego śrubokręta BMW, wystarczy wsadzić paluchy i pociągnąć tą blaszkę w kierunku do lusterka w drzwiach, odblokujemy ramkę zewnętrzną -teraz na tej klamce jest jedna zawleczka metalowa do ściągnięcia, taki malutki pizdryczek-mosiężny zawijas, trzeba go zsunąć -unosząc lekko do góry w jakiś magiczny sposób wyszarpujemy osłonę klamki po zewnętrznej stronie auta, najlepiej tak aby tego nie połamać -klamka teraz trzyma się na jednym pierścionku który jest nakręcony w około bębenka zamka z kluczykiem, trzeba go odkręcić, mi udało się kombinereczkami z małymi szczypcami, wsadziłem szczypce w 2 z 4 wyżłobień i jakoś odkręciłem -rozpinamy elektrykę jesli jeszcze ktos tego nie zrobił i zamek oraz klamkę wyciągamy na zewnątrz -przekładamy niezbędne cięgna-pręciki metalowe na nasze graty do zamontowania i zaczynamy montaż z powrotem -ja zrobiłem tak: zamek lekko na dwóch śrubach zamontowałem i klamkę na tym pierścionku od bębenka też tak nie do końca, potem trzeba trafić w ucho od zamka występkiem z klamki oraz drucik od zamka musi wejść w ucho od bębenka, ogólnie to jest trochę niewdzięczny moment, uważajcie na ten drut który blokuje zamek od wewnątrz aby sobie oczu nie wydłubać bo wystaje. Jak się uda to wszystko spinamy na zicher, zamek zakręcamy na tych trzech torxach, klamkę blokujemy blaszką i pizdryczkiem mosiężnym na bolcu. -ładnie wszystko skręcamy, porządkujemy elektrykę (hehe jedna wtyczka od bębenka i druga od centralnego zamka), testujemy klamki, zamek, dzyndzel od blokowania drzwi-rygiel czy wszystko jest oki i ogólnie bawimy się drzwiami -wsadzamy szybę, smarujemy ślizgi smarem, przykręcamy to ramię na śrubę 10 - zakładamy boczek -jedziemy do Lidla po tanie piwo i cieszymy się z jakiś 100zł które pozostało w kieszeni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zgibniew Opublikowano 7 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 Wrzuć ten opis do działu sam naprawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.