Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


NCS-Expert przerwana praca programu ERROR ECU


CrisELdi

Rekomendowane odpowiedzi

22367438_2014-07-09_215028.png

Witam

Próbowałem zaprogramować świata dzienne po odczycie pliku FSW_PSW.TRC i próbie jego edytowania , padała bateria na laptopie i od tego momentu pojawia mi sie ten komunikat.

sprawdziłem wszystkie ustawienia i nic ...

autko pracuje normalnie i INPA bez problemu diagnozuje samochód

2.Aktywacja kierunkowskazów przy otwieraniu i zamykaniu

w E46

Mrugają 2 razy na zamknięcie raz na otwarcie

W końcu wiadomo czy zamknęliśmy samochód

Wszystko analogicznie jak przy światłach do jazdy dziennej :

1 Oczywiście potrzebujemy interfejs do podłączenie się do bmw i program NSC-expert

2 Uruchamiamy NSC musimy stworzyć profil tak więc klikamy File-load profile - expertmode -

OK

następnie File- Edit prifl - hasło: repxet - ok

wybieramy w car/key memory przycisk Individualisierung i zaznaczamy wszystkie 3 opcje

czyli :

individualierung aktiv, kernfunktionen, trace individualizable FSW/PSW - ok

conistance check = sprawdza czy wszystko

klikamy przycisk FSW/PSW i zaznaczamy ptaszkiem FSW/PSW-Manipulate with

FSW_PSW.MAN

OK OK

możemy zapisać ten profil żeby za każdym razem tego nie robić File -save i nazywamy np

E46

3 W katalogu ncsexpert/work utwórz pusty plik FSW_PSW.MAN (np. w notatniku)

4 Kliknij F1 (VIN/ZCS/FA), następnie kliknij F3 (ZCS/FA f.ECU)

5 Wybierz swój samochód w oknie które się otworzy- E46 oczywiście

6 Wybierz ECU do komunikacji, ja wybieram ALSZ

-------------------------------------

i w tym miejscu mam komunikat!

-------------------------------------

7. Teraz wciśnij F6, czyli Back

8. Wybierz F4 "Program ECU", w tym przypadku kodujemy kierunki, a więc w oknie, które się

pokaże wybieramy moduł GM5

9 Następnie wybieramy F5 (Basic functions) która to funkcja odczytuje nam do pliku

wszystko co mamy w samochodzie zakodowane i następnie w oknie które ci się pokaże

zjedź suwakiem niżej i kliknij dwa razy na „coapireadsggetfswpsw", następuje

odczyt/kopiownaie FSW_PSW.TRC

10 W katalogu ncsexpert/Work znajdziesz teraz plik FSW_PSW.TRC, skopiuj go gdzieś w

inne miejsce na dysku, zmień nazwę na FSW_PSW.MAN, wyedytuj w notatniku i zmień:

DWA

nicht_aktiv

ALARM_OPT_WARNBLINKER

nicht_aktiv

QUIT_OPT_ENTSCH

nicht_aktiv

na

DWA

aktiv

ALARM_OPT_WARNBLINKER

aktiv

QUIT_OPT_ENTSCH

aktiv

11. Następnie po zrobieniu w/w zmian zapisz plik FSW_PSW.MAN i wgraj go do katalogu

ncsexpert/Work, podmieniając wcześniej utworzony.

12 wciskamy Execute Job

dzięki za wszelkie pomysły...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Słuchajcie mam podobny problem. Próbowałem różnymi metodami kodować poprzez NCS i napotkałem kilka rodzajów błędów przy tym. Między innymi taki o jakim pisze autor tematu. Czy ktoś z okolic Świdnicy /dolnośląskie pomógłby mi i rzucił okiem co może być przyczyną. Niestety nic mi się nie udało zakodować i jestem w kropce. Mowa o E46 98r.

Dodam jeszcze, że diagnostyka w INPIE chodzi dobrze. Problemy mam tylko z odczytaniem szczegółowych kodów błędu a tak poza tym jest ok. No może dziwne jest to, że jest w większości po niemiecku a miała być w większości po angielsku.

Edytowane przez D1_PITER
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzesiek2304 dziękuje za chęci :)

Ale jeszcze muszę sprawdzić jedną rzecz bo teraz skojarzyłem fakty co może być przyczyną tych błędów. Jak instalowałem INPE to nie mogłem zainstalować ŻADNEJ aktualizacji. Także tej która jest w instrukcji instalacji INPY (krok chyba czwarty). A to przez to, że system XP mam na partycji E i ten program do aktualizacji nie potrafił sobie z tym poradzić - wywalały komunikat o braku potrzebnych plików na dysku C:\\.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
grzesiek2304 dziękuje za chęci :)

Ale jeszcze muszę sprawdzić jedną rzecz bo teraz skojarzyłem fakty co może być przyczyną tych błędów. Jak instalowałem INPE to nie mogłem zainstalować ŻADNEJ aktualizacji. Także tej która jest w instrukcji instalacji INPY (krok chyba czwarty). A to przez to, że system XP mam na partycji E i ten program do aktualizacji nie potrafił sobie z tym poradzić - wywalały komunikat o braku potrzebnych plików na dysku C:\\.

To nie to u mnie mam XP Pro zainstalowanego na C: i wszystko działa. INPA działa i komunikuje się z pojazdem bez problemu.

NCS (niemiecki język choć zainstalowałem EN dalej niemiecki) NCS działał mi dobrze dopóki nie padła mi bateria w laptopie podczas zakończenia odczytu ustawień świateł :(

Jestem gotowy zapłacić za pomoc aby przywrócić działanie NCS prawidłowo...

Może zacznę od naprawienia języka w NCS... lub Update Pakietu NIPA... do wersji BMW E63

uklon_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie...

U mnie jakimś cudem odpaliło ale nadal coś jest nie tak... Zaprogramowałem do ustawień fabrycznych LSZ jak koledzy radzili wgrać czysty FSW_PSW.MAN bez problemu.Ale to nie pomogło rozwiązać problemu z światłami.... Przyczyną tego było prawdo podobnie dwa NCS-Expert stara i nowa wersja , wyczyściłem wszystko i dopiero od nowa zainstalowałem na (WnXP)

23746569_2014-11-02_150029.png

Teraz mam taki komunikat... ale tylko na EWS,GM5,IHK,KMB pozostałe ABG,ASC,LSZ bez problemu...

Ale mimo tego komunikatu nadal mogłem zaprogramować GN5 światła awaryjne podczas zamykania...

Ale muszę zrobić coś takiego...

Po tym jak nie udało się wyczytać ustawień "Jak komunikat powyżej" klikam jeszcze raz na F4 raed ECU wyskakuje notatnik lista w Hex kod i coś tam robi. Jeszcze raz klikam na F5 Basic Funkc. wybieram CoapiReadSqGetFswPsw -> OK i tym razem bez problemu wszystko wyczytuje do FSW_PSW.TRC Zmieniam i programuje FSW_PSW.MAN -> F3 Execute Job..

I działa? Nie wiem jak to możliwe ale programuje... lolol

Czy to robię dobrze?

Dzięki.

Edytowane przez CrisELdi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdo podobnie przyczyna tego problemu była nie udana wgranie za pomoc Dis-a aktywacji OBC a dokładnie alternator nie ładował prawidłowo do pełna trzymał jedynie na granicy 12.5-13V.

Wszystkie podzespoły są "oryginalne".

Zapytam jedynie jakie jest rozwiązanie tego problemu.

I jeszcze jedno pytanie może to jest połączone.

Nie mogę się połączyć z wszystkimi modułami samochodem za pomocą OBDII tylko z silnikiem mogę się połączyć?

Zaś pod maska okrągłe złącze nie mam problemu wszystko działa?

Dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytam jedynie jakie jest rozwiązanie tego problemu.

wygenerowanie właściwego klucza i zakodowanie

Nie mogę się połączyć z wszystkimi modułami samochodem za pomocą OBDII tylko z silnikiem mogę się połączyć?

Zaś pod maska okrągłe złącze nie mam problemu wszystko działa?

Dzięki za odp.

modele przejściowe które mają dwa gniazda tak mają , można zmostkować dwa piny w okrągłym gnieździe i wszystko wtedy będzie działało na obd, ale nie pamiętam już które, gdzieś na forum o tym pisałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...