Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Wymiana oleju syntetyk czy pół syntetyk ?


pablito23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zbliza sie czas by wymienić olej w aucie i mam problem jaki wybrać poprzedni własciciel lał Castrol 10W40 ja zalałem rok temu valvoline max life 10W40 zrobiłem prawie 10 tyś km przez ten czas dolałem moze z pół litra i jestem bardzo zadowolony z tego oleju i teraz zastanawiam sie czy lać dalej ten sam pół syntetyk czy przejść na syntetyczny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem laikiem ale słyszałem, że nie można wracać "w górę". Jeśli już raz zacząłeś lać półsyntetyk to teraz nie wrócisz do syntetyka. Chyba, że zrobisz tzw. "płukankę".

Lej półsyntetyk i też nic się nie stanie :) u mnie auto hula właśnie na takim oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana oleju syntetyk czy pół syntetyk ?
Ehhhh ludzie co jest z wami... to jest takie samo pytanie jak napić się wody czy piwa. Każdy wie, że piwo jest lepsze więc pytanie jest retoryczne :D

Tak samo jest z olejami. Każdy wie, że olej w pełni syntetyczny jest lepszy niż półsyntetyczny a dylemat dalej pozostaje czy wlać lepszy olej do silnika czy gorszy. Litości! Błagam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze powinien być lany pełen syntetyk ale poprzedni właściciel lał cały czas pół syntetyk ja też raz zalałem i teraz mam obawy czy po płukance nie rozszczelni mi silnika i nie będzie wycieków i dlatego pytam tu na forum czy nie pozostać przy tym co było lane ? Do tej pory nie zauważyłem żeby gdzieś były wycieki i oleju też duzo nie brała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz mam obawy czy po płukance nie rozszczelni mi silnika i nie będzie wycieków
Dżizas... jak Ci zacznie z silnika się sączyć olej to znaczy że uszczelki były do wyyebania a nie, że płukanka nagar wypłukała... Ludzie piszą bzdury na forach, inni to czytają i później powtarzają :bag:.
Odnośnik do komentarza