Skocz do zawartości

Zwiększenie mocy E39 530D 184km


Mateusz_
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam do was pytanko chciałbym zwiększyć moc w swojej e39 99r 3.0d 184 km z automatyczną skrzynią.

Dzisiaj dzwoniłem do paru firm C-tronic , jetronik , ecuprojekt i każdy ma inne zdanie na temat podniesienia mocy + hamownia , a mianowicie jedni mówią że tych aut z automatyczną skrzynia się nie hamuje ponieważ można rozwalić skrzynię a inni twierdzą ze bez problemu można wrzucić auto na hamownie.

Znacie kogoś konkretnego który ma odpowiednią wiedzę w tym temacie i mógłby to ogarnąć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam do was pytanko chciałbym zwiększyć moc w swojej e39 99r 3.0d 184 km z automatyczną skrzynią.

Dzisiaj dzwoniłem do paru firm C-tronic , jetronik , ecuprojekt i każdy ma inne zdanie na temat podniesienia mocy + hamownia , a mianowicie jedni mówią że tych aut z automatyczną skrzynia się nie hamuje ponieważ można rozwalić skrzynię a inni twierdzą ze bez problemu można wrzucić auto na hamownie.

Znacie kogoś konkretnego który ma odpowiednią wiedzę w tym temacie i mógłby to ogarnąć ?

Stałem przed podobnym dylematem. Mam 530D automat, ale 193KM. Z automatem wszyscy ostrzegali, że mogą być problemy. W ECU Projekt powiedzieli, że moga zrobić bez hamowania na ok. 210KM, a jak hamownia to na własne ryzyko. Auto Seba ma sporo negatywnych opinii, więc zrezygnowałem. Jeszcze poważnie rozważałem zakład z Krakowa (zapomniałem nazwy). Ostatecznie zdecydowałem się jechać do Kato do DYNO Soft. Zrobili z hamowaniem, ale tylko od 2500 obr. Skrzynia przeżyła, reszta też. Trochę to kosztowało, ale jestem zadowolony.

O autko staram się dbać jak najlepiej i okazało sie przed chipowaniem, że mimo zrobionych ponad 300tyś km (któż to wie ile), parametry silnika są praktycznie fabryczne uklon_bmw 190KM i 390Nm. Ostatecznie udało się uzyskać 225KM 445Nm, gdzie moment był specjalnie obniżany żeby skrzyni nie obciążać za bardzo.

Co ciekawe pierwsza przejażdżka to rozczarowanie... Na niskich obrotach jeździł dużo gorzej niż wcześniej. Dopiero pod 3tyś to wyrywał do przodu. Pamiętałem, że zawsze po resetowaniu komputera jeździł wyraźnie gorzej i dopiero po kilkudziesięciu km i kilku odpaleniach wracał do normy. Na szczęście tu okazało się coś podobnego. W drodze z Katowic miałem tankowanie i jakiś przystanek na fajkę i z każdym ponownym odpaleniem trzylitrówka chodziła wyraźnie lepiej i ciągnęła od niższych obrotów. Więc ostatecznie jest odczuwalnie lepiej niż to co wyszło początkowo na wykresie.

To na co też zwróciłem uwagę to znacznie większa kultura pracy silnika po chipowaniu. Tego się nie spodziewałem. Pracuje jakby bez wysiłku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oraz jakie koszta zostawiasz.

Zawsze dwie strony medalu. Z TDSem w jettronicu chcieli cos w okolicach 2-2,5tys, nie pamietam dokladnie. A Autosebie wzieli cos w okolicach 700zl.. Ida na ilosc. Wola miec cene 3 razy mniejsza, ale miec 4 razy wiecej klientow. Nie wiem czy robia dobrze czy zle, byle tylko dwa razy i dwa razy zrobili ze bylem zadowolony. Nie wiem jak np ustosunkowaliby sie gdyby cos sypnelo. Ale zastanawiam sie czy fakt, ze pomiar nie jest robiony na hamowni tylko na drodze, skrzynia nie dostaje znacznie mniej w ciry, bo jak ja robilem (na manualu) to na dwojce mialem rozpedzic bryke do 5tys obrtpowo, i pozwolic, aby sama zwolnila a koles robil pomiar..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij




×
×
  • Dodaj nową pozycję...