Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Test olejów silnikowych


ponury

Rekomendowane odpowiedzi

Nie koniecznie, ogólnie test polegał na podgrzewaniu olejów w określonych warunkach do określonej temperatury i przez określony czas. Następnie porównywano ilość powstałych popiołów i osadów. Wizualnie można porównać który olej zostawił dużo syfu. Tutaj porównany jest tylko jeden parametr oleju czyli nazwijmy to odporność na wysokie temperatury.

Z testu można wywnioskować które oleje pozostawiają wiecej szlamów w silniku, a które mniej.

Ten pierwszy Castrol wydaje się być dobry. Dodatkowo ciekawe oleje:

BMW ORIGINAL SUPER POWER OIL SAE 5W40

TOTAL QUARTZ 7000 SAE 10W40 o dziwo.

I inne które zostawiają mało "brudu na szklanej próbówce"

Ogólnie fajny test bo jest sporo oliw dostępnych na naszym rynku. Jak się okazuje niektóre do kosiarki średnio się nadają. Kilka drogich olejów przysłowiowo d. nie urywa, a średniaki zaskakują.

Wiadomo że nie jest to jakis test ostateczny, ale jak napisałem pokazuje on jak szybko olej się starzeje pod wpływem temperatury, jego wytrzymałość i to jaki zostawia po sobie ślad w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak znasz ruski to może wyczytasz to w tekście. Ogólnie żadna znana mi marka nie wypadła jakoś cudownie wyjątkowo aby stwierdzić, że są w tym tekście jakieś malwersacje.

Jest prostsza metoda badania olejów silnikowych - tarcie dwóch metali w osłonie oleju i pomiar wżerów. Niestety nikt nie mam jajec w europie tego zrobić dla naszych olejów. Jest dostępny jeden test na rynku amerykańskim, u nas olejów z tego testu prawie nie da się kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tej stronki jeszcze nie widziałem...

Valvoline wypadł dobrze i cieszę się,że zmieniłem go z castrola bmw_1

Widziałem filmik co po castrolu w silniku,ile szlamu,spieków się robi.

Tu widzę,że połowa z produktów castrola to lipa oraz motul,bp,bmw ori,jakie spieki zostają i to zabija powoli silniki...

Za to dobrze wypada liqui moli,valvoline,edge,fuchs i mobil syntetyki.

Odziwo total 7000 i magnatec ale półsyntetyk wypadły dobrze :)

I polecam wszystkim wymieniać olej co ok 10-12tyś,zwłaszcza w leciwych Bmw :)

Edytowane przez Georgii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I polecam wszystkim wymieniać olej co ok 10-12tyś,zwłaszcza w leciwych Bmw

Swięte słowa bmw_1

Też przeszedlem z Castrola na Valvoline Maxlife 5w40 i chyba przy nim zostane :) Przy kasowaniu inspekcji po wymianie oleju zaprogramowane jest u mnie 25 tkm. CZyli bmw zaleca półtora razy dłuzej jezdzic na oleju. :shock: Pomimo prób nie dało sie zmienic na 10 tkm.:?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Corvette leję Valvoline Synpower 5w30 do 300C SRT8 i Challengera SRT8 Valvoline Synpower 0w40 do F350 6.0 Powerstroke Turbodiesel Valvoline Durablend 10W40.

Do E65 745D Valvoline Synpower Xtreme MST C3 5w40 i do M5 E60 Millers CFS 10w60 NT.:D

Generalnie jeździłbym tylko na Valvoline ale VR1 10W60 nie jest do końca syntetycznym olejem. Wlałem więc Millersa, którego też często stosuję.:wink:

Wg. mojej opinii Valvoline i Millers tylko wchodzą w grę. ;)

Chociaż jak miałem Imprezę STi to lałem pełny syntetyk LOTOS 10w50 ale to jest specjalny olej zrobiony specjalnie dla subaru dostępny tylko w niektórych serwisach i tylko w beczkach. :mrgreen:

Na testach wypadł lepiej niż Valvoline :(

O Motulu słyszałem różne opinie od złych po dobre. Nie stosuję więc się nie wypowiem. Pasują mi Valvoline i Millers więc nie kombinuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Corvette leję Valvoline Synpower 5w30 do 300C SRT8 i Challengera SRT8 Valvoline Synpower 0w40 do F350 6.0 Powerstroke Turbodiesel Valvoline Durablend 10W40.

Do E65 745D Valvoline Synpower Xtreme MST C3 5w40 i do M5 E60 Millers CFS 10w60 NT.:D

Generalnie jeździłbym tylko na Valvoline ale VR1 10W60 nie jest do końca syntetycznym olejem. Wlałem więc Millersa, którego też często stosuję.:wink:

Wg. mojej opinii Valvoline i Millers tylko wchodzą w grę. ;)

Chociaż jak miałem Imprezę STi to lałem pełny syntetyk LOTOS 10w50 ale to jest specjalny olej zrobiony specjalnie dla subaru dostępny tylko w niektórych serwisach i tylko w beczkach. :mrgreen:

Na testach wypadł lepiej niż Valvoline :(

O Motulu słyszałem różne opinie od złych po dobre. Nie stosuję więc się nie wypowiem. Pasują mi Valvoline i Millers więc nie kombinuję :)

Widzę na biednego nie trafiło :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też przeszedlem z Castrola na Valvoline Maxlife 5w40 i chyba przy nim zostane :) Przy kasowaniu inspekcji po wymianie oleju zaprogramowane jest u mnie 25 tkm. CZyli bmw zaleca półtora razy dłuzej jezdzic na oleju. :shock: Pomimo prób nie dało sie zmienic na 10 tkm.:?

Da radę zmienić w kompie czas czy przebieg do wymiany oleju,pokazywał mi to Grzesiek w moim aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...