Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


M52B20 Uszczelniacze czy nowy silnik.


tomi5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Otóż mam problem ze swoim autem a bardziej silnikiem i apetytem na olej.

Auto pali dużo oleju, ostatnia diagnoza - bagnet wskazywał 2/3 stanu po 100km stan oleju minimum.

Przez tydzień czasu wlalem 4l Mobila 10W40

Rano po odpaleniu biało niebiesko

Kopci na niebiesko przy każdym ,,butowaniu" dodaniu gazu

odma jest nowa

I teraz sie zastanawiam czy jest sens ryzykowac i robić uszczelniania na zaworach

Koszt części i robocizny w granicacvh 600zl

Czy kupic nowy silnik ze sprawdzonego źródła razem z robocizna około 2tys zł.

Przy takim zużyciu to nie wiem czy same uszczelniacze sa juz do wymiany, dół silnika raczej tez do roboty.

jedynie co moge dodać

to auto pali na dotyk czy zinmo czy ciepło, silnik chodzi jak Szwajcarski zegarek, obroty stoja równo jak przyklejone, praca silnika jak najbardziej ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez tydzień czasu wlalem 4l Mobila 10W40
Już myślałem, że mój dużo pali oliwy.

Wycieku nie masz? Taka ilość sugeruje że olej ucieka gdzieś bokiem.

Druga sprawa 10W40 do wiertarki typu B20 która ma najmniejsze tłoki z całej rodziny to jakaś pomyłka.

Ja obstawiam albo zajechane cylindy, albo pierścienie zapieczone, wytyrane uszczelniacze raczej nie są powodem takiego zużycia.

Mierz kompresję i przy negatywnym wyniku wywalaj to g*wno i wstawiaj m52B25.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wycieków nie ma spód auta suchutki nawet bardziej niz moja A8 :-)

Co do pomiarów kompresji moge ja zrobić ale co mi to da???

Nie zobrazuje stanu pierścieni zbierających, a o to tu chodzi.... cisnienie może trzymac dobre ale jak zbierajace zapieczone to juz lipa....

A co do 10W40 to nie bardzo złapałem o co kaman.... zly olej???

Generalnie stosuje tylko liqui moly lub valvoline co do gestości zalezy gdzie leći, do audi 5W40, a do BMW chciałem lać 10W40.

Autem bedzie jeździc zona do pracy więc raczej nie bedzie 2,5 2,8 :-) bo wtedy jeździła by autobusem albo ósema a ja szlifierką.

Edytowane przez tomi5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na uszczelniacze wydam 600zł (cześci robociana) i okaże sie że pierścienie juz nie trzymają i 600 wywalone w błoto. Pomiar ciśnienia na cylindrach nie da mi obrazu stanu tłoków pierścieni odpowiedzialnych za zgarnianie oleju.

Tym bardziej jak ponury pisał przy tym zużyciu oleju wymiana uszczelniaczy nie pomorze, a jak juz dłubac więcej to generalke trzeba by było zrobic co się mija z celem.

Jadę dzisiaj obgadac szczegóły wymiany silnika....

Mój bedzie na części :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...