Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Problem wypadającego zapłonu E39 M54B25


kubabar

Rekomendowane odpowiedzi

Do wtrysków benzyny jeszcze nie zaglądałem.

Dodatkowo zauważyłem wczoraj w INPA, że ładowanie akumulatora przy włączonych swiatłach, klimatyzacji, radia, i silniku jest około 13 - 13,5 V. Może to wyjaśnia problemy z opalaniem ? Jeżeli byłoby coś nie tak z alternatorem, INPA chyba nie wyrzuci żadnego błędu ? Czyli zostaje wymontowanie go i zawiezie do sprawdzenia ?

Edytowane przez kubabar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem w sprawnym układzie ładowania powinno być 14 nawet jak wszystko włączone :) 13 to mało...

Chyba altek do regeneracji lub wymiany :) Tylko nie ufaj inpie ale sprawdź jeszcze napięcie na klemach przy aku za pomocą miernika...

Albo jedź tam gdzie sprzedają aku sprawdzą ci ładowanie i od razu akumulator :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. Okazało się, że po wielu różnych wymianach wystarczyło zrobić to co u forumowicza " Krycha ".

Problemem okazał się wtrysk gazu.

Przypomne. Problem zaczął się od falowania i trzęsienia lekkiego silnikiem tylko na zimnym silniku i tylko na gazie !

Później falował również na zimnym na benzynie.

Kolejno falował i trząsł już na benzynie i gazie na rozgrzanym silniku, oczywiście wszystko na wolnych obrotach, na większych wszystko było ok. Może był troche słabszy.

Na końcu pojawiły się problemy z odpalaniem na rozgrzanym silniku, zapalał czasami dopiero za drugim razem, a mielił tak jak byłoby coś uwalonego w rozruszniku.

Było to trudne do zdiagnozowania. Wiiele osób mówiło, że jeżeli są to objawy występujące również na benzynie to musi być to coś niezwiązanego z gazem, a przyczyny należy szukać w układzie paliwowym. Pojawiły się nawet pomysły, wypalenia zaworów ! Okazuje się, że uszkodzony wtrysk, zalewał cylinder, co było powodem wypadającego zapłonu. ( Zawór we wtrysku )- to mój domysł, nie odcinał gazu jako, że w samym układzie nawet po wyłączeniu gazu zostaje jeszcze jego szczątkowe ciśnienie, a gaz wydostawał się z wtrysku. Podejrzewam, że przez zalany cylinder następowały również problemy z odpalaniem.

Wtryski wymieniłem na Hana zielone typ A. Narazie tylko dwa, ale planuje wymienić również resztę bo pewnie też niedługo padną. Wtryski mają 4 lata.

Tragedii nie ma bo reduktor i tak trzeba było wymienić a wymiana odmy i jej przewodów na pewno nie zaszkodziła.

Mam nadzieje, ze komuś kto jeździ na gazie to pomoże i uda mu się uniknąć niepotrzebnych kosztów.

Edytowane przez kubabar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...