Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Problem wypadającego zapłonu E39 M54B25


kubabar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Borykam się z wypadaniem zapłonu w E39 M54B25 LPG. Automat. Na nierozgrzanym silniku auto przy postoju trzęsię się, nierówno chodzi, lekko falują obroty. Po przełączeniu na benzyne objawy

ustają. Po nagrzaniu silnika problem znika. Wyskakuje check engine ( wywala 3 zapłon ). Auto nie pracuje wtedy na jeden cylinder. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszystko jest ok i błąd

czasami znika sam, czasami trzeba go skasować z INPY.

W aucie wymienione:

- olej 5W40 Valvoline

- wszystkie świece

- fajko cewka ( problem wcześniej wypadającego zapłonu )

- odma ze wszysktkimi przewodami

- wisko

- termostat

- chłodnica

- reduktor gazu na ACR02

- filtry gazu i filtr powietrza

W chwili obecnej zamienione zostały cewki miejscami, ale błąd dalej wywala na 3. Także cewka chyba raczej wykluczona bo zostało podmienione na nową.

Lewego powietrza nie ma bo została sprawdzona szczelność układu i po wymianie odmy i przewodów, nie łapie już powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem to samo, też w m54b25. U mnie winny był przepuszczający wtrysk gazowy. Po wymianie wszystko było lux. Jedynie u mnie szarpał z rana kiedy chodził jeszcze na benzynie i gaz go zalewał i jakieś 5-10min po przejściu na gaz. Na początku po prostu zakręciłem zawór na butli i zaczekałem aż sam przejdzie na benzynę. Po tej akcji wszystko było już ok. Dlatego było wiadomo że winny jest gaz, a że instalka miała wtedy niecałe 2 miechy to gazownik od razu dobrze zdiagnozował że winny jest wtrysk. Spróbuj może akurat u Ciebie jest to samo

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również mogę potwierdzić,że wtrysk od lpg niedomaga.Wymiana ponowna regulacja i jazda :)

Możesz też jeszcze zamienić świece bo mogła być jedna walnięta nawet jako nowa.

Ale raczej to będzie lpg.

Edytowane przez Georgii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj byłem u mechanika. Podmienił mi wtryski ale zwrócił mi uwage na króćce gazu, które są gdzieś przy albo w kolektorze mają luzy i tam może dostawać się lewe powietrze.

Wizyte u gazownika mam 7 lipca zobaczymy czy coś się wtedy wyjaśni. Do tego czasu czekam gdzie wywali checka.

W najgorzym wypadku mechanik zasugerował, że jeżeli cały czas będzie wywalać zapłon na 3, może być problem z zawieszającymi się zaworami na tym cylindrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, zasugeruje to 7.

Który parametr i czy w ogóle w INPIA będzie sugerował lewe powietrze ?

Jeżeli chodzi o wtryski to jest coś takiego jak injector-codierung w INPA dla E60. Czy w E39 też jest coś takiego i czy można sprawdzić w jakikolwiek sposób parametry wtryskiwaczy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zmianie wtrysku gazu z 3 cyl. na 1 nic się narazie nie dzieje.

Zastanawiam się czy po zmianie reduktora ( stary miał niestabilne ciśnienie ), silnik nie leciał jeszcze na starych adaptacjach i dlatego wywalał błąd i poszarpywał.

W każdym razie jak dowiem się czegoś nowego to napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemasz, sluchaj mialem to samo, mase rzeczy zrobile, uszczelka pod kolektoren, dwa razy wymieniaba, kolektor raz, cewki wszystkie, fajki wszystkie swiece dwa razy, czujniki sprawdzane wszystkie, wkoncu trafilem przypadkiem na kumatego gazownika z ams gaz, w wilczycach. Otworzyl maske popatrzyl i sie zasmial. Nawet kompa nie pidlaczal. Wymienil mi wtrysku gazowe, i przewody gumowe do kolektora, zrobil w jeden dzien, autko smiga jak oszalale, robilen w tamtym tyg, jestem mega zadowolony auto nawet jak przelacza sie na gaz ani nie drgnie obroty stoja jak staly nie da sie nawet wyczuc i zaobserwowac ze przeloczylem nabgaz jest tak zestrojone. Takze z pelba odpowiedzialboscia moge polecic poziomke z ams gaz w wilczycach. Walczylwm z gazem pol roku nikt nie potrafil pomoc pojechalem do niego a on nawet kompa nie musial podlaczac bo juz wiedzial co jest. Warsztat lubuje sie w bmw a i mechanicy bardzo wporzadku :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto dzisiaj odpalałem na benzynie i dalej na zimnym telepało silnikiem przy czym nie było żadnych błędów w INPIE. Także wygląda na to, że to raczej nie gaz.

Pojawił się nowy objaw. Wczoraj na rozgrzanym silniku po zrobieniu zakupów. Auto nie chciało mi opdalić. Objaw jak przy uszkodzonym rozruszniku. Chechłał, chechłał i za drugim razem w końcu odpalił.

Wyczytałem, że to może być czujnik położenia wałka ssącego czy to jest - ORI 12147539165 ? . Czy to to samo co czujnik położenia wału ?

Dodam, że nie ma żadnych błędów w INPA. Są błędy w Shadow memory 133 Timeout CAN Botshaft i TEG_UP_1i TEG_DOWN_1

Co myślicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W prawdzie nie w Bejcy ale w Omie miałem właśnie uwalony dolny czujnik wałka i takie właśnie efekty z odpalaniem (czasami gasł w dowolnym dla siebie momencie). Na rozrusznik mogłem zajechać aku na amen i nie odpalił a wystarczyło na holu lekko przetoczyć i zaskakiwał od razu. Na kompie były błędy od czujnika (nie pamiętam numerów ale to w Omie).

W Bejcy wymieniałem już czujnik wałka rozrządu wydechu (są 2 na wałkach rozrządu - ssanie i wydech oraz 1 na wale); trochę mi telepało silnikiem ale może tylko trochę, bo czujnik tylko gubił sporadycznie impulsy i błędy w INPIE raz były a raz nie.

Tu masz opisy i numery czujników do M54B25.

A to był mój nieposłuszny czujnik

attachment.php?attachmentid=36306&stc=1attachment.php?attachmentid=36307&stc=1attachment.php?attachmentid=36308&stc=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczytałem, że to może być czujnik położenia wałka ssącego czy to jest - ORI 12147539165 ? . Czy to to samo co czujnik położenia wału ?

Dodam, że nie ma żadnych błędów w INPA. Są błędy w Shadow memory 133 Timeout CAN Botshaft i TEG_UP_1i TEG_DOWN_1

Co myślicie ?

Źle wyczytałeś :) Nie wałka kolego,tylko wału.Czyli ten na dole.Odpowiada on często za to,że auto nie odpala.Jak wałka pada na górze to auto nie chce przyśpieszać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle wyczytałeś :) Nie wałka kolego,tylko wału.Czyli ten na dole.Odpowiada on często za to,że auto nie odpala.Jak wałka pada na górze to auto nie chce przyśpieszać...

U mnie jak padł czujnik wałka to słabo przyspieszał ale też ciężko palił na ciepłym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jak świece sprawne i były podmieniane w celu sprawdzenia czy nie ich wina to wykręcić cewki i ściągnąć fajki oraz porządnie spryskać cewkę od strony fajki i wtyczkę też nie zaszkodzi oczywiście kontakt sprayem lubią śniedzieć od strony fajek...

To najtańsza opcja jeszcze do spróbowania bmw_1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze prewencyjne można tak zrobić. Ale to nie cewki bo wczoraj podmieniłem je i zapłon dalej wypada na cylindrze pierwszym.

Nasilił się problem z odpalaniem ale dalej występuje tylko na rozgrzanym silniku.i Trzesię budą na postoju na zimnym i na rozgrzanym silniku. Wydaje mi się, że jakiejś wielkiej straty mocy nie ma.

Mogę wymienić ten czujnik ale, bez błędu to troche strzał w ciemno : /

Edytowane przez kubabar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...