Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


[E46] M43 1.9 Głuche stuki z tyłu auta.


jawirax

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem BMW E46 SEDAN , jak wrzucę jedynkę i ruszam lekko albo wsteczny słyszę głuche stuki z tyłu , tak samo podczas jazdy i zmianie biegu podczas przyśpieszania ,tak samo z jedynki na dwójkę przy wrzucaniu troki już tak nie słychać prawie wcale , szarpania żadnego nie ma podczas jazdy, tylko głuche stuki,. Tuleje gumy wszystkie dyfra sprawdzone, krzyżak podpora wału są w bardzo dobrym stanie i nie ma żadnych luzów,sprawdzaliśmy na szarpakach ,oraz łomem każdą tuleje i gumę, jedyny co się okazało to w tylnym lewym kole coś wali, tzn: szybkie ruchy kołem przód tył jest takie walenie , nie na boki tak jak się sprawdza łożysko na boki , tylko ruchy toczenia koła jak się je złapie i rusza , co to może być ? jadać na nierównościach nie ma żądnego stukania, to dzieje się tylko podczas ruszania cofania gdy auto rusza się i podczas zmiany biegów i raptownym dodawaniu gazu lub ujmowaniu gazu? czy to walenie jest od tego ? i co tam mogło się stać ? przed chwilą dzwonił mechanik , rozebrał i szczęki były już wyjechane i zapieczony regulator  mam kupić nowe i wymieni, i moje pytanie co to ma do głuchego pukania ? bo to pukanie jest kiedy się rusza z miejsca lub cofa lub na biegach podczas przerzucania biegów i autem buja , pukanie nie występuje podczas hamowania anie na dziurach ? dziwne to jakieś jest.

Edytowane przez jawirax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Iksu napisał:

Jeśli zapieczony jest regulator szczęk może to dawać taki efekt przy ruszaniu podczas zerwania trzymających szczęk od bębnów. 

 

Rozumiem, ciekaw jestem czy po wymianie to ustąpi, jak tylko wymieni prawdopodobnie dzisiaj to poinformuje czy pomogło.

 

Ps: szczęki nie są pozrywane , bo stukanie jest cały czas podczas ruszania i zmianie biegów po dodaniu gazu przy szarpnięciu, połamane nie są tylko już zużyte całe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, mp240 napisał:

Ja bym sprawdził katalizatory miałem takie objawy kiedys w omedze

 

 

Może masz rację,też to sprawdzę , bo tłumik jest nowy końcowy przed kupnem sprzedawca wymienił go na nowy , może tam będzie problem i podczas naprężeń dudni stuka , będę informował nie bieżąco.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce z tyłu zrobione i wymienione na nowe , chodzą elegancko , lecz stuki głuche dalej są, mechanik stwierdził że ewidentnie jest trochę luzu w przekładni mostu i że można  z tym jeździć bez problemu byle nie szaleć , oczywiście ja tak jeździł nie będę , kupię u nas most używany w dobrym stanie ,dokładnie go sprawdzę z gwarancją rozruchową i moje pytanie brzmi czy wymiana mostu w BMW E46 jest do zrobienia na kanale w garażu samemu ? czy nie trzeba będzie wywalać tłumika ? może ktoś dysponuje jakąś foto paradą ? lub  filmikiem ? będę z góry wdzięczny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko sprawdzone nigdzie nie ma luzów.

No i niestety muszę napisać że to dyfer na 10000% , pojeździłem dzisiaj z tyłu i w bagażniku i jest głośna praca dyfra takie basowe brzmienie ,i z tą te głuche stuki, zajechany dyfer.
 
Dodam że wyje po wrzuceniu biegu i dodawaniu gazu po wrzuceniu na luz cichnie , DYFER?
Edytowane przez jawirax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze pytanie mam jakie dyfry by pasowały ? BMW 3 Series E46 Oznaczenia dyferencjału : 1428164 E8049L 3.23 , czy jak wezmę 3.38 to nie będzie dużej różnicy ?

 

REAL OEM nie pokazuje innych dyfrów zamiennych pod moje auto tylko ten z 3.23 , dlatego pytałem czy będzie pasować na 100%  inny ?
 
Edytowane przez jawirax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie krzyżak był zapieczony (trudno było zgiąć wal) i buczało od 80km/h do konca. Ale tylko wał wziałem w rece i od razu widziałem, ze jest walnięty. Dyfer zeby wymienic musisz na 99% zdjac tlumi (ewentualnie tylko z tyłu z gum i go podwiesisz) bo jka nie zdemontujesz tlumika to chyba nie odkrecisz wału od dyfra.  Ja walcze ze stukami podczas zmiany z 1 na 2 bieg odkad mam auto i dalej stuka. Dałem sobie spokój i tak jezdze. Ogólnie to wina jest skrzyń biegów (w wiekszosci przypadkow). Skrzynia zaczyna miec luzy i jak sie jej na czas nie wymieni to powoduje luzy w dalszych czesciach ukl napedowego (wał, dyfer, półoski) i potem trudno to wyczaic bo niesie po całym układzie ten stukot. A co do skrzyni to trudno znalezc dobrą. 

Co nie znaczy, że u Ciebie winowajca bedzie skrzynia. Możesz miec wyrabane cos innego bo niektorzy tak mieli.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem wszystko zostało dokładnie sprawdzone i przez diagnostę i mechanika i przeze mnie , stwierdzony luz ma mechanizmie różnicowym w dyfrze ,ja wiem jak wyje skrzynia , a wycie jest z mostu bo słychać i pewnie powodują ta łożyska w dyfrze, a stuki od luzów z nim , krzyżak podpora wału są w idealnym stanie , skrzynia chodzi idealnie nic nie zgrzyta biegi chodzą jak masełko.Dyfer już do mnie jedzie kurierem jutro albo w czwartek będę wymieniał to dam znać jak sytuacja

 

 

Edytowane przez jawirax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale coś wyje :) i to z tyłu ,i puka

 

Możecie obczaić ten luz na flanszy czy to jest normalne ?

 

https://youtu.be/1Iv5YhSz_tA

 

 
Jeszce zdjęcia poduszek tylnych co o tym sądzicie ?

IMG_20170531_184257.jpg

IMG_20170531_184314.jpg

IMG_20170531_184334.jpg

IMG_20170531_184350.jpg

IMG_20170531_184420.jpg

IMG_20170531_184433.jpg

IMG_20170531_184444.jpg

IMG_20170531_184455.jpg

IMG_20170531_184512.jpg

IMG_20170531_184520.jpg

Edytowane przez jawirax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...