dawidc1994 Opublikowano 4 Lutego 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2020 (edytowane) Cześć, Tematów jest sporo w szukajce, jednak nie znalazłem objawów i tropu takich jak u mnie. Mianowicie, problem pojawił się jakieś 3 miesiące temu. Auto stojące ponad 12 godzin przestaje odpalać. Motor m54b30 (2001) - Akumulator ma 14 miesięcy, jednak pobór rzędu 250mA chyba nie powinien spowodować rozładowania 92Ah w czase połowy doby? Dodatkowo, przy przekręconym zapłonie akumulator po 5-10 minutach ma napięcie <10V... także pewnie będę reklamował, jednak mimo to, prąd ghdzieś ucieka. Po godzinach spędzonych przy aucie i WDS, doszedłem do dwóch głównych źródeł. Pierwsze: Bezpiecznik F100. Wg wds pędzi on do bezpiecznika F75 (pod schowek na rękawiczki), który jest ok, następnie idzie bezpośrednio na wentylator klimatyzacji (symbol M9 w WDS). Gdy rozpinam wtyczkę, pobór prądu spada. Wyczytałem gdzieś na forum, że mam wentylator sterowany przez PWM, moduł sterownika jest razem z wentylatorem. Czy to on będzie przyczyną? Jak to zweryfikować? Drugie: Drugi problem to obwód bezpiecznika F109 (skrzyneczka pod fotelem pasażera). Przewód ten gna do skrzynki elektrycznej pod filtrem kabinowym, jednak kurde mam tu problem. Obudowa ma od spodu na stałe wtopione nakrętki. 3 śruby odkręcam bez problemu, aleprzy 4 nakrętka kręci w tej plastikowej obudowie razem ze śrubą, nie mam pomysłu jak to ruszyć, a nie chce uszkodzić obudowy, żeby szczelność zachować. Jakiś pomysł? Męczę się z tym już 3 miesiące, chciałbym ogarnąć sam. Wyczytałem że we wrocku dobry elektromechanikiem jest autochip, ostatecznie najwyżej tam uderzę Pozdrawiam Edytowane 4 Lutego 2020 przez dawidc1994 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rudix-R1 Opublikowano 5 Lutego 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2020 Autochip polecam. A jeśli chodzi o wentylator, to czy jak wyciągniesz wtyczkę np. Na dobę, to też Ci Aku pada po 12h? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidc1994 Opublikowano 6 Lutego 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2020 (edytowane) Nie robiłem takiego testu, aczkolwiek po rozłączeniu wtyczki pobór spada o 160mA, czyli ok 65% całego mojego poboru. Edytowane 6 Lutego 2020 przez dawidc1994 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lasty Opublikowano 8 Grudnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2020 Czy udało się unusnąć problem. Mam podobnie, ręce rozkładam i odpinam ujemną klemę co wieczór żeby się nie zdziwić rano. Co wiadomo skutkuje resetm każdego ustawienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidc1994 Opublikowano 8 Grudnia 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2020 Miałem uwalony wentylator od klimy. Ale w zasadzie problemem był słaby aku. Po wymianie trzymał kilka dni. A jak naprawiłem wentylator to już w ogóle bajka. Coś mi jeszcze wpierdziela minimalnie, ale nie mam teraz głowy szukać, zwłaszcza że tyle samo pochłania ładowarka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrii Opublikowano 8 Grudnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2020 4 godziny temu, Lasty napisał: Czy udało się unusnąć problem. Mam podobnie, ręce rozkładam i odpinam ujemną klemę co wieczór żeby się nie zdziwić rano. Co wiadomo skutkuje resetm każdego ustawienia. Jeża wykluczyłeś? Może czytnik nawigacji się nie wygasza po 15min i mieli całą noc, rozładowując akumulator? Ja tak miałem z MK3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidc1994 Opublikowano 8 Grudnia 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2020 Generalnie nie ma bardziej pewnego sposobu jak wziąć do reki schematy, amperomierz i jechać po kolei od akumulatora i głównych bezpieczników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lasty Opublikowano 15 Grudnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2020 W dniu 8.12.2020 o 14:19, Andrii napisał: Jeża wykluczyłeś? Może czytnik nawigacji się nie wygasza po 15min i mieli całą noc, rozładowując akumulator? Ja tak miałem z MK3 Nie mam navi ale zrobiłem teraz taki myk, że z auta służbowego które się rozbiło wsadzikem 95Ah Centre i uzdrowiło to wiele problemów. Np co dla mnie dziwne, tydzień temu straciłem DSC i na kompie pokazało czujnik położenia kąta kierownicy, po wsadzeniu aku, ustawieniu czasu i daty, DSC wróciło, auto pali, klemy nie odczepiłem j na aku pokazuje 12,4 V. Jeśli to będzie wykluczenie awarii to najtańsze jak dotąd w moim BMW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lasty Opublikowano 15 Grudnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2020 W dniu 8.12.2020 o 14:19, Andrii napisał: Jeża wykluczyłeś? Może czytnik nawigacji się nie wygasza po 15min i mieli całą noc, rozładowując akumulator? Ja tak miałem z MK3 Nie mam navi ale zrobiłem teraz taki myk, że z auta służbowego które się rozbiło wsadzikem 95Ah Centre i uzdrowiło to wiele problemów. Np co dla mnie dziwne, tydzień temu straciłem DSC i na kompie pokazało czujnik położenia kąta kierownicy, po wsadzeniu aku, ustawieniu czasu i daty, DSC wróciło, auto pali, klemy nie odczepiłem j na aku pokazuje 12,4 V. Jeśli to będzie wykluczenie awarii to najtańsze jak dotąd w moim BMW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.