Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


O artykule w BMW TRENDS (MOC-Fakty i mity)...


woz

Rekomendowane odpowiedzi

Arkadio..Opole, pewnie, masz u siebie taka strumienice...

napisz może, że jeszcze wstawiłeś ją w miejsce katalizatora...!?!

Piotr, właśnie to samo miałem wkleić:)

Owszem tak , czemu nie - IeSikowi tez nalezy sie ...

PiotrUmieszczona w miejscu katalizatora lub za nim wywoła turbulencje i np. wypalanie uszczelki pod głowicą :mrgreen:

Strumienice mogą raczej uszkodzić zawory a nie uszczelke, poniewaz proporcja mieszanki paliwa z powietrzem jest nieodpowiednia, ale dlaczego to już za duzo by o tym pisac ... Jezeli ktos naprawde bedzie sie chcial dowiedziec to w necie sa napewno odpowiednie do tego strony ...

Wracajać do stumienicy w miejsce katalizatora ... Są dwa sposoby montażu strumienic " NADDZWIEKOWYCH"

1. SILNIK - KATALIZATOR - STR. NADDZWIEKOWA - TLUMIK KONCOWY

2. SILNIK - STR. NADDZWIEKOWA - TLUMIK SRODKOWY - TLUMIK KONCOWY

Więcej ...

Są jeszcze strumienice szczelinowe, ale je zas stosuje sie w silnikach wysokoobrotowych ( ponad 7000 obr/min :D ...

A Z reszta .. poczytajcie sobie ... http://www.michael-tuning.pl/ ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszecie 2/3 konie przy zmianie calego ukladu wydechowego?? 2-3hp/100hp dodaje wstawienie smiesznych rurek zamiast kata.. tylko wtedy moze nam wypluc srodkowy tlumik..

strumiennica dziala na malym zakresie obrotow nawet jak jest dobrze ustawiona.. (wkoncu naprawde dziala tylko przy otwartym zaworze wydechowym) ale pogorszyc chyba nie.. falowosc dziala w malym zakresie.. mozna to obliczyc : calkowity kat krzywki wydechowej/kat zawarty pomiedzy poczatkiem otwarcia zaworu wydechowego, a poczatkiem otwarcia zaworu ssacego.. tylko najczesciej w samochodach seryjnych sa to przyblizone wartosci (po podzieleniu 1,025 or smf) co po pomnozeniu przez obroty w ktorych wzrost mocy ma sie zaczac np 5000 obr/min wynosi 5100 obr/min czyli dodatni efekt strumiennicy bylby tylko na 100 obr/min..

ale sie rozpialem :P strumiennica jedynie w miejsce srodkowego tlumika.. i tylko wtedy nie bedzie ujemnie dzialac..

magnetyzery dzialaja.. ale w silnikach o malej pojemnosci i gdy nie operujemy gwaltownie gazem..

stozek w zimie bedzie dawac efekt.. a w lecie tylko wtedy gdy bedzie odciety dokladnie od ciepla silnika i blisko strumienia powietrza...

Moim skromnym zdaniem najlepiej jezeli chce sie polepszyc osiagi bez duzego wkladu finansowego.. wlozyc sportowy wklad w oryginalna obudowe filtra.. + dedykowany tlumik koncowy, rurki zamiast kata i do tego chiptuning.. tylko lepiej nie spodziewac sie cudow.. chip dodaje duzo ale w silnikach z turbinkami.. po takim tunie powinno podniesc Nm i hp o jakies 15-20%..

co do tego ze tegie glowy siedzialy nad osprzetem w bmw.. to prawda.. ale siedzieli po to zeby uzyskac zadowalajace spalanie przy duzej mocy - zeby samochody trafily do jak najwiekszej ilosci odbiorcow.. a ja np. staram sie podniesc moc przy zachowaniu spalania..

o efektach dam znac pewnie za kilka miesiecy (narazie 5% hp i 7% Nm przybylo) brak kasy wszystko zmienia ;]

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko wtedy moze nam wypluc srodkowy tlumik..

Nie czaje w ogole tej mysli ...

strumiennica jedynie w miejsce srodkowego tlumika.. i tylko wtedy nie bedzie ujemnie dzialac..

Nie wiem z kad wziales te informacje ... popatrz na link michaela - ta firma dokladnie badala to wszystko i stosuja sie do tego. podwazanie tego jest raczej zbedne :?

np 5000 obr/min wynosi 5100 obr/min czyli dodatni efekt strumiennicy bylby tylko na 100 obr/min..

Strumienica przenosi maks. mom. obr. na nizszy zakres obrotow.

Nie mam sily mocowac sie i udowadniac komus jego wiedze, ktora nie jest kompletna - komus cos swita , cos kiedys poczytal i mysli ze wie wszystko. Wszyscy sa nagle swietnymi inzynierami , mechanikami - ok niech kazdy mysli swoje, ale ciekaw jestem jak to fakycznie taka osoba przelozy na realia. Jak juz predzej napisalem nie mam zamiaru sie scierac by udowodnic swoja racje. Zycze powodzenia :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arkadio.. dobra to byla tylko moja opinia.. jezeli wiesz lepiej to zapraszam ;)

wypluje tzn flaczki po jakims czasie znikna.. kat jest pierwszym filtrem od silnika.. a jak sie go wyeliminuje to srodkowy dostaje po tyleczku..

Ja rozmawialem z mechanikami i czytalem.. i wiem ze mozna ustawic zakres wspomagania zasysania paliwa przez strumiennice przez odpowiednia odleglosc strumiennicy od silnika.. chociaz z tego co wiem to na wysokich jest lepszy efekt i zazwyczaj auto jest mniej elastyczne ale ma power na okreslonych (wysokich nie niskich) obrotach ale masz racje do Ciebie napewno mi daleko :)

Pozdrawiam

ps. Aha co do tego wstawiania za tlumik srodkowy to chodzilo mi o amatorskie wstawianie strumiennicy.. nie profesjonalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czytam panowie i powiem tyle; nie myslałem że tak może być, ale po tym jak zrobiłem swap z 1.8 na 2.0 jeżdziłem ze 2 tygodnie z katalizatorem i powiem szczerze że bardzo mi smierdział siarką jak go mocno rozgrzałem. wyciąłem kata i zastąpiłem go tłumikem. no i klops. auto straciło moc! nie wiem jakim cudem, ale tak właśnie sie stało. koles który mi to robił muwi że to normalka, no ale jak teraz jeżdzić,jak czuje że to auto siły nie ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czytam panowie i powiem tyle; nie myslałem że tak może być, ale po tym jak zrobiłem swap z 1.8 na 2.0 jeżdziłem ze 2 tygodnie z katalizatorem i powiem szczerze że bardzo mi smierdział siarką jak go mocno rozgrzałem. wyciąłem kata i zastąpiłem go tłumikem. no i klops. auto straciło moc! nie wiem jakim cudem, ale tak właśnie sie stało. koles który mi to robił muwi że to normalka, no ale jak teraz jeżdzić,jak czuje że to auto siły nie ma?

ano masz babo placek... zadzwoń do d&w i sprawdź czy mają coś dedykowanego... w sensie dedykowaną strumienicę do tego modelu, pewnie tania nie będzie ale muła też nie będzie.. no chyba, że masz kata, to wstaw spowrotem i po kłpocie

spaliny muszą mieć odpowiednią kompresję, za bardzo rozprężone to też nie dobrze... za mocno sprężone też... dlatego układ wydechowy to taka ważna rzecz

p.s. tylko nie wstawiaj strumienicy z allegro bo znowu będzie płacz i zgrzytanie zębiszczami, jak do tego będzie wybitnie lipna i wydmucha ci uszczelkę spod głowicy (a istnieje takie ryzyko, że tania lipa będzie cofać spaliny do silnika i robić w nim powoli ale skutecznie sajgon przez wytwarzanie zbyt dużego ciśnienia), to dopiero będziesz wniebowzięty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SataN, a co myslisz o wstawianiu rurek? a strumiennica z tego co wiem chyba dziala w ten sposob ze cofa spaliny do silnika tworzy podcisnienie i zasysa dzieki temu paliwo szybciej..

odpowiednia dedykowana strumienica nie... ale kosztuje nie mało ;) Co do rurek.... to najprostsza metoda co by nic specjalnie nie popsuć.

Generalnie jestem zdania, że lepiej założyć kata, nawet uniwersalnego czy sportowego, to nie jest olbrzymi koszt, niż kombinować a jak chcesz strumienicę, albo coś zamiast kata, to zainwestuj w porządny markowy dedykowany sprzęt i śpij spokojnie zamiast martwić się, że ci uszczelkę spod garów wydyma bokiem albo przegrzeje cuś.

Strumienica ma tylko jedną wadę ;) do seryjnego wydechu mało się nadaje... już testowałem w jednym autku... i efekt był taki, że spaliny które chłodzi bądź co bądź kat nie było chłodzone, wpadały do tłumika... i po pół roku go wypaliły.. z tym, że poza głośniejszym dźwiękiem nic się nie działo. Wcześniej miałem sportowy tłumik końcowy, ale po założeniu strumienicy w środku był już taki hałas i drgania, że radziecki czołg chodził ciszej.... tłumik sobie leży w garażu do dziś ;)

Potem wymieniłem strumienicę na dedykowaną, tłumik też... było cacy.

[ Dodano: 22 Marzec 08, 12:16 ]

ja słyszałem że strumienica nadaje spaliną ruch wirowy dzienki czemu szybciej opuszczają układ wydechowy

prawidłowa strumienica i prawidłowo założona tak, jak ktoś coś zdupcy, to może cofać spaliny do silnika, powodować kompresję HUHUHU i wydymać uszczelkę, albo coś przegrzać i generalnie moc nie wzrośnie tylko spadnie, z kolei zbyt rozprężone spaliny też osłabią auto, a zbyt sprężone mogą się cofać albo rozwalić tłumik końcowy jeśli nie jest przelotowy

eee... po wcześniejszych doświadczeniach z wydechami i strumienicami to ja wolę albo seryjne, albo dedykowane

bądź co bądź bmw szajsu nie robi i nawet seryjny jest z górnej półki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze teraz to już sam nie wiem co z tym zrobic. u mnie jest wspawany zamiast kata tłumik przelotowy o mniejszej średnicy. zastanawiam sie czy nie wyjąć instalacji gazowej bo to znów ogranicza dolot i może w tym jest feler...

jak masz gaz to stożek raczej zdejmij...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...