Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Witam wszystkich Buma Opel Maniak w skrócie BOM XD


miki1406

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jako posiadacz już BMW 316i E36 z silniczkiem M40 1.6...

Wcześniej byłem posiadaczem 2 Samochodów marki Opel Calibra (jeden 2.0 8v później 2.0 16v)

Niestety moją ukochaną Calibrę (16v) rozbiłem i trafiła się okazyjnie Buma to nie odmówiłem bo wizualnie oba auta są dla mnie tak samo piękne choć reprezentują troszkę inny segment...

Moja E36 to LagunGrun Metalic :D Wnętrze kremowe, centralny, szeber (który może przy waszej pomocy naprawie :( ) Na tylnej klapie nieduży spoyler Zender. Prosta instalacja LPG typu śruba. Tłumiczek Ultera (mam drugi w garażu i planuje zrobić duecik)... Nie planuje tuningu BMW (prócz tych tłumików) bo uważam iż po pierwsze przy tej pojemności mija się to z celem... Po prostu 1.6 to nie na wyścigi... Dwa myśle, że BMW e36 jest piękne samo w sobie i nie ma co tu poprawiać...

Jako posiadacz i stary miłośnik Opli zaczynam dopiero poznawać czar BMW... Będe dutaj pewnie wytaczał wojny OplowoBumowe :twisted: Ale uważam, że oba auta mają w sobie to coś... Miałem szanse pojeździć troszkę 325, 750, 524D, 520 24v, 318TDS i 735, ... także wiem co to jest BMW i wiec co jest imitacją BMW :P Wiem, że będąc miłośnikiem BMW trzeba uparcie iść ku R6 <bmw_1>

Pozdrawiam i zachęcam do rozmów i dyskusji... Mikołaj <bmw_2>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc jak narazie to Buma jest przy oplu w moich oczach troszkę do tyłu czemu??

Tak troszkę bo sam świadomie kupiłem auto do poprawek także nie moge powiedzieć, że buma to grat wzorując się na jednym moim aucie... Teraz trochę + i -

Czym buma mnie zaskoczyła a czym rozczarowała?:

+ Na maxa mały promień skrętu... Super extra się zawraca i wykręca...

+ Super pracujące wspomaganie i prowadzenie auta jest super przyjemne,

+ Niesamowite jest wnętrze... Mimo małych zmian w kolejnych modelach dalej jest urocze... Nagięcie panelu z radiem oraz regulacją powietrza jest super trafionym pomysłem.. Zegary są bardzo czytelne i świetnie wskazuja...

- Pierwszy minus to duuużyyy brak miejsca mimo gabarytów auta i brak regulacji w moim aucie kolumny kierowniczej...

- W oplu nawet auto tylnonapędowe ma silnik na środku komory, buma ma go podsunięty aż pod szybe co jest dla mnie zupełnie nie zrozumiałe... Wielki kanał powietrzny świetnie utrudnia dostęp do wszelkich napraw...

- Dlaczego BMW nie zastosowało elektrowentylatora zamiast visco które jest kosztowne :?

- Dziwnie skonstruowany układ chłodzenia co skutkuje przy jakiejkolwiek nieszczelności zapowietrzaniem układu, zamarzaniem parownika LPG itd... Opel ma wysoko zbiorniczek wyrównawczy i takich problemów nie ma...

- Bardzo mało odporny układ WN, co skutkuje strzałami gazu i nierówną pracą silnika, poza tym BMW wybiera sobie świece... Kumpla 520 24v na iskrze Gaz chodziła rewelacyjnie a na nowych NGK strzelała jak z KBKSu :shock:

0 To ocena neutralna bo zarówno Opel jak i BMW niesamowicie mi się podobają

+ Części o podobnych cenach co opel (mimo mitów Będziesz Miał Wydatki :evil: )

+ Niesamowite oświetlenie wnętrza... lampka z przodu + 2 lampki kierunkowe (na pasażera w ogóle nie przeszkadza w jeździe) + 2 pod daszkami przeciwsłonecznymi + 2 świetne lampki z tyłu...

+ Auto jest z 1991 roku w wygląda jakby było z 2001... Bryła która się nie starzeje i jest dalej modna :D

+ Większa odporność na rdze, chodz nie niezniszczalna, Opel... bez komentarza :roll:

+ Dużo lepiej pracująca niż w oplu skrzynia biegów, biegi wchodzą miekko i płynnie

- Źle umieszczona popielniczka kierowny... No musze łokciem w tył sięgać aż :?

+ W gruncie rzeczy to całkiem niezła dynamika silnika 1.6 jak na tą pojemność i taką mase... ale to spalanie to zwala na kolana niestety... Żeby 1.6 paliło tyle co 2.0 czy 2.5 pytanie_bmw Oplowe silniczki są przy mniejszej pojemności bardziej dynamiczne i palą mniej... Do tego są pod maską lepiej umieszczone...

Generalnie gdyby do BMW wstawić Oplowe MV6 to uzyskali byśmy w moich oczach auto praktycznie idealne :twisted:

Nie ukrywam jednak, że autem najpiękniejszym na świecie jest BMW 850i... Jest to moja królowa, którą jak tylko będe mógł to kupie... Jak będe je miał w garażu to będe spełniony :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegę. Ja przed zakupem mojego BMW także zastanawiałem się nad kupnem calibry. Moją decyzję przeważyło parę spraw, a mianowicie:

blachy opel - ....

bagażnik w calibrze - jak w pickup'ie

wnętrze - wszystko jakieś takie smutne, no i te zegary, jakby iprojektanci zdjęli zegar kuchenny i inaczej wyskalowali.

Rodzice owego czasu mieli dwa opelki i o ile kadet był spoko, to już corsa, czy vectra nie mają takiego uroku, ale na temat gustów się nie dyskutuje.

Nie ma co kolego porównywać BMW i Opla, to dwie różne kategorie.

Pozdrawiam i oby bunia fajnie jeździła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz... Ty traktujesz BMW jako kolejny samochód...i że tak powiem - zło konieczne....

Poza tym, nie chcę wychodzić na moto-rasistę ale

Oplowe MV6
lekko mnie rozśmiesza :lol: ...

Ja po prostu jestem pewien, że marka którą śmigam jest czymś więcej, jak tylko następnymi czterema kółkami w gąszczu podobnych na ulicy...

Nie chcę Mi się zbytnio rozpisywać, jak będziesz miał czas to wpadaj na spot, przedyskutujemy temat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc ja mogę śmiało się przyznać, że jestem maniakiem Opli... A przez nie fart losu zdarzyło się, że stałem się urzytkownikiem BMW... I powiem więcej bardzo mi się to urzytkowanie podoba :P ... Tak bardzo, że prawie tak jak opla... i jeśli zaczne może z czasem dzięki waszym radą więcej jeździć niż holować i naprawiać to w ogóle zmienie w moim "samochodowym ołtarzyku" opla na BMW :D Każdy ma swoją ukochaną markę, a powiem tylko, że gdybym traktował BMW jako zło konieczne to jeździł bym teraz Unem 1.0 fire bo mało pali a jedzie :D Jak chcesz poznać moją opinię na temat BMW to looknij na forum CalibraGroup.pl i poczytaj pare moich postów... Jestem niesamowitym zwolennikiem 2 marek samochodów... Opla, BMW... Fakt podobają mi się jeszcze np. Honda Prelude 2.3i czy Toyota Celica lub Supra... Ale fakt jest taki, że jakbym zmieniał auto to kupił bym teraz albo Astre II Coupe Bertone z 2.0T albo BMW 325 E46... I myśle że ze względu na jakość kupiłbym <bmw_3>

A czemu pisze o silniku MV6... Bo jest to udana konstrukcja...

A jak narazie M40 daje mi popalić <bmw_1>

Miałem szansę prowadzić 325 e36 194KM i powiem, że tamten silniczek cykał jak zegarek.... Ale jak się zaczął psuć to nie wiadomo było w co ręce włożyć... Nie będe mówił jakie opinie panują w moim rejonie (centralna polska - Skierniewice) o silnikach BMW... Oki są super ale niektóre patenty to nie wiem skąd się wzieły?? Jakie?? :

- Czemu w M40 pasek zmienia się co 20tyś (dobrze pamiętam??)

- Czemu nie jest zrobiony układ bezwładnościowy z płynem i trzeba ten układ odpowietrzać??

- Czemu są zbyt małe kanały olejowe i silnik potrafi zniszczyć górę??

- Czemu M40 jest wsunięte pod przednią szybę aż?? A z przodu mamy super wielki kanał powietrzny??

- Czemu jest visco a nie zwykły wentyl??

- Czemu opel kocha gaz a BMW strzela?? Fakt dbanie o przewody świece kopułke oki...

Ale gwarantuje że w mojej pierwszej Calibrze wszystko było w marnym stanie i nawet nie kichneła :? A BMW pochłania mi 3 przepływki na 2 miechy :(

Mimo wszystko podoba mi się BMW i chce w tym rzeźbić bo coś mnie do tego ciągnie... Mam wrażenie, że właśnie to jest samochód dla mnie... Poza tym wsiadłem i nie chciałem wysiąść... ten środek... to prowadzenie... to zawieszenie... jazda BMW jest bajeczna, ale konstrukcja silnika mnie przeraża... Mam nadzieje że tylko M40 były takie z kosmosu ;-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po:

1. niestety wybrałeś najgorszy z silników, najbardziej nieudany ( pasek wymienia się co 40k choć BMW podaje oficjalnie że co 60K ) jego poprzednik M10 był o niebo lepszy, inna sprawa że ludzie a szczególnie polscy mechanicy nie portafią/nie chce im sie, robić wymian oleju jak należy,

ten silnik został skonstruowany do syntetyka, i co wymiane nalezy czyścić rurkę olejową ale u nas każdy oszczędza leje co popadnie a później narzeka,

2. co do położenia silnika im bliżej środka wym lepiej :P rokład mas jest najlepszy wtedy co jest szczególnie ważne w RWD

3. nigdy nie miałem problemu z odpowietrzaniem M40 powiem więcej termostat wymieniałem w 10 minut i NIC nie odpowietrzałem , ten układ ( sprawny!!!!!!! ) sam się doskonale odpowietrza :mrgreen: , jak masz z tym problem to znaczy że coś jest źle I TYLE !!!

4 viskoza to doskonałe urządzenie o wiele mniej zawodne od zwykłego wiatraka, bo niby czemu stosują je najlepsze niemieckie marki BMW i Mercedes, visko w odróżnieniu do wiatraka elekt. nie powoduje nagłych zmian temp płynu chłodniczego bo zaczyna pracować stopniowo a nie nagle

5 opel kocha gaz ?? jest wielu ludzi na tym forum którzy mają gaz sobie chwalą ( mówimy o 1 i 2 generacji oczywiście ) choć ja uważam że to wymysł.......i nie jestem za gazem, wywal to, to skończą się kłopoty i tak masz 1,6 więc ile oszczędzisz, a policz ile na przepływki już wydałeś, oszczędziłeś :?: nie sądzę jeszcze dołożyłeś do gazu :evil: ,

co do spalania, to niestety większość osób które nie miała dużych silników myśli źle, duży silnik a szczególnie R6 nie musi palić kosmicznych ilości, w E30 M40 spalało mi 9 litrów w mieście a 2,3 R6 spala 10-11 ( w dużych silnikach niestety widac większą różnica uzależnioną od stylu jazdy ) a wcale nie jeżdżę na "emeryta" a przyjemność z jazdy nieporównywalna :mrgreen:

proponuję najlepsze wyjście :sprzedaj "padło" e36 na M40 i kup E30 2,5 a wtedy już nigdy nie będziesz chciał wsiąść do Opla :roll: albo chociaż E36 M50 lub M52 2,5 czy 2,8 i sobie zagazuj jak lubisz sekwencją, co nie zmienia faktu że i tak na Opla już nie spojrzysz heheh

PS jeśli kogoś uraziłem to sorry, wiadomo że <bmw_3> <bmw_1> :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka...

tez mialem kiedys calibre i jak ja sprzedalem to kamien z serca ... ;) tej bylem na forum calibry itp itd....

ale nigdy wiecej opla nie chce... sypie sie najbardziej blacha, elektronika i mechanika...

Opel fakt moze i nekore modele fajne ale nie do polski tylko do wybranych krajow, tak gdzie nie ma wilgoci przedewszystkim... nigdy nie zapomne jak wymienialem springi w calibrze, podnosze ja do gory a tam niedos ze tylnych podluznic nie ma to jeszcze w te skrawki co pozostaway to sie springi powbijaly.... niechce tu krytykowac anic chwalic...

ale mam BMW z 91 roki i ani jednego ogniska korozji nie ma, bez problemu moge gdzies pojechac i wiem ze nie stanie mi w drodze, a co najwazniejsze i najpiekniejsze w bmw to trwalosc trwalosc i jeszcze raz trwalosc + komfort ...

tyle odemnie..

Jesli kogos urazilem to sorka ale niechcialem....

pozdro... bmw_beer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec

Jak się dba tak się ma :lol:

M40 moze nie jest zbyt udaną konstrukcją z jednej przyczyny , nie jest idotoodporna

sory ale jak ktos wymienia olej raz na 20tys do tego jeszcze kiepskiej jakosci bo po co

wydawac 150zł na olej skoro mozna kupic za 50zł a pozniej sie dziwi ze auto nie jezdzi ,

hydroregulatory klekoczą jak w dizlu to a do tego wyprzedzają go kaszlaki na drodze to

jest sam sobie winien i z tego bierze sie taka a nie inna opinia o tym silniku :wink:

Owszem nic nie zapewni pojemnosci w Beemkach (czyt. R6 / V8 ) ale M40 jesli sie o nie

dba potrafi sie odwdzięczyc bmw_beer moja bunia mimo ze juz prawie pełnoletnia ma

serducho oparte na M40 i bez problemu stawałem na kresce z czesto mocniejszymi

autami co prawda z róznym skutkiem ale czesto przeciwnik lekko sie zdziwił ze przegrał

mimo wiekszej pojemnosci / wiekszej ilosci kobyłek pod maską <bmw_1>

Dlatego wymiana oleju i świeczek to podstawa bmw_beer

M40 wcale nie jest takie słabe , poporstu trzeba wiedzieć kiedy zmieniac biegi <bmw_3>

Dla przykładu - opony 205x55 , niektóre E36 maja problemy z przypaleniem opony :lol:

http://pl.youtube.com/watch?v=E8DRYYcN34w

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze chyba nikt nie odpowiedział czemu motor jest cofnięty w komorze silnika. A mianowicie,żebyś mógł sobie swapa zrobić na jakąś R6 albo V8 jak zdolny jesteś. :mrgreen: Myślę,ze może się to wiązać z wymiarem wału napędowego,możliwe,ze do R6 pasują te same co do R4 i wtedy motor jest tak ustawiony,żeby było git. Niestety z Calibrą też mam troche doświadczenia. NIe powiem nic dobrego o tym samochodzie. A co do tylnych podłużnic...chyba są z papieru-po pewnym czasie po prostu znikają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może macie racje... Jestem bardzo pozytywnie nastawiony do mojej buni i mam kumpla który ma M40 zagazowane i jest u niego git więc musi grać jak należy... A mi już szybkość nie potrzebna... Potrzebne mi ładne komfortowe auto, które daje radość z jazdy i można nim podróżować z prędkością ok 120-140km/h o :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...