lukaszkrk Opublikowano 16 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 witam. mam pewien problem a mianowicie jadac ostatnio moim samochodem ( 318 TDS Compact) przy predkosci ok 150 km w jednech chwili temperatura silnika podskoczyła mi na maximum , został odciety gaz i auto tylko sie toczyło. Po zagladnieciu pod maske okazało sie ze zagotował sie płyn. Odczekałem troche z nadzieja ze to tylko to.Po ostygnieciu ruszyłem dalej ale po przejechaniu 4-5 km temperatura wzrasta i auto niejedzie dalej. I to powtarza sie cały czas, najprawdopodobniej niedziała pompa wodna , ale czy moze tez to ze poszła uszczelka pod głowica?? Mysle ze ktos z was spotkał sie juz z czyms podobnym i poradzi mi co mogło sie stac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rychu1976 Opublikowano 17 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 mogło stać się kilka rzeczy np visco mogło się popsuć ,pompa wody mogła także uszczelka pod głowicą sprawdź najpierw w ten sposób że odkręcasz korek od płynu chłodniczego odpalasz auto i zaglądasz do zbiornika czy woda zaczyna się burzyć po przegazówce jeśli tak może oznaczać to uszkodzoną uszczelkę pod głowicą co w przypadku diesla jest bardzo częstym przypadkiem jeśli nie to sprawdź czy po rozgrzaniu włącza się visco jeśli się włącza to zostaje pompa wody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SataN Opublikowano 17 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 witam. mam pewien problem a mianowicie jadac ostatnio moim samochodem ( 318 TDS Compact) przy predkosci ok 150 km w jednech chwili temperatura silnika podskoczyła mi na maximum , został odciety gaz i auto tylko sie toczyło. Po zagladnieciu pod maske okazało sie ze zagotował sie płyn. Odczekałem troche z nadzieja ze to tylko to.Po ostygnieciu ruszyłem dalej ale po przejechaniu 4-5 km temperatura wzrasta i auto niejedzie dalej. I to powtarza sie cały czas, najprawdopodobniej niedziała pompa wodna , ale czy moze tez to ze poszła uszczelka pod głowica?? Mysle ze ktos z was spotkał sie juz z czyms podobnym i poradzi mi co mogło sie stac jeśli nie kopci jak wściekły i nie puszcza nienaturalnych chmur z wydechu, to albo visco albo pompka wody, ewentualnie zablokowany termostat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rychu1976 Opublikowano 17 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 jeśli nie kopci jak wściekły i nie puszcza nienaturalnych chmur z wydechu, to albo visco albo pompka wody, ewentualnie zablokowany termostatSataN nie zawsze dymi jak jest uszczelka uszkodzona zależy gdzie jest nieszczelność może ciągnąć powietrze do układu chłodzenia ale nie musi być przecieku na cylindry więc dymić nie będzie więc i tę opcję trzeba sprawdzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 17 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 ja stawiam na pompe wody ponieważ w czasie jazdy 150km/h nawet z padnietym wiskiem utrzymane jest dobre chłodzenie a taki nagły skok temp to tak jakby obieg płynu chłodniczego się zatrzymał: -pompa[mogł oderwać sie wirnik lub mogły połamać się łopatki wirnika] -termostat[mogł sie zaciąć lub skrzywić] -nastąpił gwałtowny wyciek z układu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dafit Opublikowano 17 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 ja miałem podobną sytuacje mam 525 TDS.i miałem popękaną głowice.z autem nic mi się nie działo chodził jak szwajcarski zegarek,nie dymił, nie szarpał po prostu igła :evil:życzę ci żeby to nie było to co u mnie(dość drogi szpan)pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek530 Opublikowano 19 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września 2008 czesc jest ktos? [ Dodano: 19 Wrzesień 08, 21:07 ] mam 530d z 2000r wskaznik temperatury wody jest ciagle na poczatku czerwonego pola co to moze byc? nic nie reaguje czy zimny czy wczasie jazdy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pudzianek_19 Opublikowano 20 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2008 Ej ,ale visco się blokuje i temperatura silnika opada .... visco wychładza silnik to raczej nie może być na odwrót ... a gaz został odciety bo mozliwe że to pompa i nie puszcza obiegu na parownik , w skutek czego parownik zamarza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz 520i 24V Opublikowano 21 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 Witam mam pytanko do kogoś mądrego.w mojej bumie jest mankament tego typu ze np. o godzinie 6-7 rano jak jade do pracy to silnik nie chce sie zagrzac ciągle jest przy koncu niebieskiego ale jak jezdze po miescie po południu to trzyma sie norm na środku co to moze być???Pozdrawiam bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BatonMW Opublikowano 21 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 Po co to-mam pytanko do kogoś mądrego-słyszałeś o czymś takim jak termostat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechue34M50 Opublikowano 21 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 na 99% jest to pompa wody, wisko i termostat odpadaja bo skok temperatury jest zbyt duży- tak mi się wydaje po tych warunkach jakie opisałeś. [ Dodano: 21 Wrzesień 08, 22:39 ] Po co to-mam pytanko do kogoś mądrego-słyszałeś o czymś takim jak termostat? E spokojnie, lepiej pytać, niz błądzić Nie, karzdy jest "znawcą" trzeba uszanować, że karzdzy z nas wie mniej lub więcej, a od tego jest to forum by tą wiedze rozszerzać Ja jak zaczynałem swoja przygode z BMk-ami i wogule z samochodami to jedyne co wiedziałem na początku to tylko, ze się kółka kręcą i jest tam jakis silnik a odnosnie problemu, to masz kolego Łukasz 520i 24V termostat walnięty-szybko i niedrdogo wymienisz, więc smigaj do sklepu pozdro <bmw_1> a na bmw_beer mozna śmignąć, mam ten sam motorek:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz 520i 24V Opublikowano 23 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 Dzieki koledzy!i pewie jak zacznie trzymac temperature to takze spalanie się zmniejszy.CO nie?? <bmw_2> Pozzdrowienia dla wszystkich tylno napędowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechue34M50 Opublikowano 23 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 Spadnie, spadnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spokokolo Opublikowano 23 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 Mam pytanko. Jak wymienić w BMW E 30 Motor M 40 318i termostat???Czy jest konieczność spuszczenia płynu chłodniczego??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szakal80 Opublikowano 24 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2008 jakas czesc plynu musisz spuscic potem odkrecasz trzy sruby z obudowy termostata i dwa weze ktore nachodza na ta obudowe i masz go na wierzchu,po wymianie pamietaj o odpowietrzeniu ukladu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spokokolo Opublikowano 24 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2008 A termostat znajduje się na górze po prawej przed wężem powrotnym czy na dole po lewej stronie za wężem doprowadzającym płyn do bloku silnika???? [ Dodano: 24 Wrzesień 08, 18:39 ] Siema. Mam rozumieć że termostat znajduje się za wężem tym dolnym co dochodzi do bloku silnika??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 24 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2008 Najprawdopodobniejsza wersja to padnięta pompa wody lub termostat.Nawet jak padnie wentylator od chłodzenia to silnik po 4 lub 5 kilometrach nie nabiera tak wysokiej temperatury,żeby musiał załączyć się wentylator.Najprawdopodobniej płyn nie ma obiegu i to jest przyczyną awarii.Jeśli pójdzie uszczelka pod głowicą autko będzie Ci dymiło i straci moc.Do tego w zb <bmw_1> iorniczku zrobi Ci się biała maź,wyglądająca jak masło,a do tego zacznie ubywać płynu chłodzącego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszkrk Opublikowano 4 Listopada 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 no i okazałol sie ze to pompa wodna padła ,a a dokładnie smigło sie połamało(tak jest jak zabawki z plastiku robia) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.