Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Chłodzenie Silnika


lukaszkrk

Rekomendowane odpowiedzi

witam. mam pewien problem a mianowicie jadac ostatnio moim samochodem ( 318 TDS Compact) przy predkosci ok 150 km w jednech chwili temperatura silnika podskoczyła mi na maximum , został odciety gaz i auto tylko sie toczyło. Po zagladnieciu pod maske okazało sie ze zagotował sie płyn. Odczekałem troche z nadzieja ze to tylko to.Po ostygnieciu ruszyłem dalej ale po przejechaniu 4-5 km temperatura wzrasta i auto niejedzie dalej. I to powtarza sie cały czas, najprawdopodobniej niedziała pompa wodna , ale czy moze tez to ze poszła uszczelka pod głowica?? Mysle ze ktos z was spotkał sie juz z czyms podobnym i poradzi mi co mogło sie stac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogło stać się kilka rzeczy np visco mogło się popsuć ,pompa wody mogła także uszczelka pod głowicą sprawdź najpierw w ten sposób że odkręcasz korek od płynu chłodniczego odpalasz auto i zaglądasz do zbiornika czy woda zaczyna się burzyć po przegazówce jeśli tak może oznaczać to uszkodzoną uszczelkę pod głowicą co w przypadku diesla jest bardzo częstym przypadkiem jeśli nie to sprawdź czy po rozgrzaniu włącza się visco jeśli się włącza to zostaje pompa wody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. mam pewien problem a mianowicie jadac ostatnio moim samochodem ( 318 TDS Compact) przy predkosci ok 150 km w jednech chwili temperatura silnika podskoczyła mi na maximum , został odciety gaz i auto tylko sie toczyło. Po zagladnieciu pod maske okazało sie ze zagotował sie płyn. Odczekałem troche z nadzieja ze to tylko to.Po ostygnieciu ruszyłem dalej ale po przejechaniu 4-5 km temperatura wzrasta i auto niejedzie dalej. I to powtarza sie cały czas, najprawdopodobniej niedziała pompa wodna , ale czy moze tez to ze poszła uszczelka pod głowica?? Mysle ze ktos z was spotkał sie juz z czyms podobnym i poradzi mi co mogło sie stac

jeśli nie kopci jak wściekły i nie puszcza nienaturalnych chmur z wydechu, to albo visco albo pompka wody, ewentualnie zablokowany termostat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli nie kopci jak wściekły i nie puszcza nienaturalnych chmur z wydechu, to albo visco albo pompka wody, ewentualnie zablokowany termostat
SataN nie zawsze dymi jak jest uszczelka uszkodzona zależy gdzie jest nieszczelność może ciągnąć powietrze do układu chłodzenia ale nie musi być przecieku na cylindry więc dymić nie będzie więc i tę opcję trzeba sprawdzić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja stawiam na pompe wody ponieważ w czasie jazdy 150km/h nawet z padnietym wiskiem utrzymane jest dobre chłodzenie a taki nagły skok temp to tak jakby obieg płynu chłodniczego się zatrzymał:

-pompa[mogł oderwać sie wirnik lub mogły połamać się łopatki wirnika]

-termostat[mogł sie zaciąć lub skrzywić]

-nastąpił gwałtowny wyciek z układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanko do kogoś mądrego.w mojej bumie jest mankament tego typu ze np. o godzinie 6-7 rano jak jade do pracy to silnik nie chce sie zagrzac ciągle jest przy koncu niebieskiego ale jak jezdze po miescie po południu to trzyma sie norm na środku

co to moze być???Pozdrawiam bmw_beer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 99% jest to pompa wody, wisko i termostat odpadaja bo skok temperatury jest zbyt duży- tak mi się wydaje po tych warunkach jakie opisałeś.

[ Dodano: 21 Wrzesień 08, 22:39 ]

Po co to-mam pytanko do kogoś mądrego-słyszałeś o czymś takim jak termostat?

E spokojnie, lepiej pytać, niz błądzić :D Nie, karzdy jest "znawcą" trzeba uszanować, że karzdzy z nas wie mniej lub więcej, a od tego jest to forum by tą wiedze rozszerzać :) Ja jak zaczynałem swoja przygode z BMk-ami i wogule z samochodami to jedyne co wiedziałem na początku to tylko, ze się kółka kręcą i jest tam jakis silnik :P

a odnosnie problemu, to masz kolego Łukasz 520i 24V termostat walnięty-szybko i niedrdogo wymienisz, więc smigaj do sklepu :D

pozdro <bmw_1> a na bmw_beer mozna śmignąć, mam ten sam motorek:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A termostat znajduje się na górze po prawej przed wężem powrotnym czy na dole po lewej stronie za wężem doprowadzającym płyn do bloku silnika????

[ Dodano: 24 Wrzesień 08, 18:39 ]

Siema. Mam rozumieć że termostat znajduje się za wężem tym dolnym co dochodzi do bloku silnika???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniejsza wersja to padnięta pompa wody lub termostat.Nawet jak padnie wentylator od chłodzenia to silnik po 4 lub 5 kilometrach nie nabiera tak wysokiej temperatury,żeby musiał załączyć się wentylator.Najprawdopodobniej płyn nie ma obiegu i to jest przyczyną awarii.Jeśli pójdzie uszczelka pod głowicą autko będzie Ci dymiło i straci moc.Do tego w zb <bmw_1> iorniczku zrobi Ci się biała maź,wyglądająca jak masło,a do tego zacznie ubywać płynu chłodzącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...