Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


problem ze skrzynia??!!!


Rekomendowane odpowiedzi

witam!!!! mam problem w mojej beti e36 z skrzynia biegów czesto mi nie wchodzi pierwszy bieg wowczas musze wcisnac ponownie sprzeglo i dopiero wejdzie nie ma zadnych zgrzytów ani nic nie słychać czy to moze wyc wylamany synchronizator???czy może mało oleju? <bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być wiele przyczyn.Najprawdopodobniej pada Ci wysprzęglik i dobrze nie wysprzęgla.Może delikatnie przepuszczać,co może być przyczyną .Synchronizator jest ok.Jeśli by Ci padł,w ogóle nie wchodziłby bieg i zgrzytałby Ci cały czas.Wysprzęglik to naj prawdopodbniejsza przyczyna Twoich problemów.Znajduje się z boku skrzyni.Łatwo go poznać,doprowadza płyn ze zbiorniczka do skrzyni.Można kupić zestaw naprawczy wysprzęglika.Są tam oring i inne elementy niezbędne do jego naprawy.Naprawa trwa 15 minut i kosztuje do e39 tylko 80 pln.Do e36 będzie taniej. <bmw_1> Powodzenia happy_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaję ze przyczyną tego problemu moze być docisk sprzęgła.

To nie docisk bo wtedy by mu źle zasprzęglał (ślizgał się, nie ciągnął itp.) a tu mu źle wysprzęgla. Tomasso12 dobrze pisze ;) A nowy wysprzęglik do e36 to koszt ok. 80zł... Wiec to chyba lepsze rozwiązanie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zaciagnij reczny i sproboj ruszyc ( tak sprawdzisz sprzeglo czy sie slizga )

Synchronizator ma funkcje blokujaca i wyrownujaca obroty pomiedzy silnikiem a walkiem sprzeglowym - wiec raczej sprzeglo tarcza \ lub docisk pod warunkiem ze dobiegaja dziwne odglosy. wysprzeglik dziala razem z hamulcami wiec niemoze byc zapowietrzony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec raczej sprzeglo tarcza \ lub docisk pod warunkiem ze dobiegaja dziwne odglosy

O jakich odgłosach piszesz? Sprzęgła?

wysprzeglik dziala razem z hamulcami wiec niemoze byc zapowietrzony

A więc wyprowadzę Cię z błędu... Nie możemy powiedzieć, że działa razem z hamulcami. Oba układy są oddzielne ale mają wspólny zbiornik płynu hamulcowego. Zapowietrzenie ukł.sprzęgła jest możliwe ponieważ pobiera on płyn z boku zbiorniczka a ukł.hamulcowy z dna... Więc wystarczy, że poziom płynu z jakiś tam przyczyn drastycznie spadnie i tracisz sprzęgło nie tracąc hamulców ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...