Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


[E36] stukot przy wbiciu jedynki...


Rekomendowane odpowiedzi

na początku witam :) jestem tutaj całkiem nowy :) posiadam E36 w Touringu M50, w zasadzie autko spisuje mi się wzorowo ale od pewnego czasu przy ruszaniu, jak wrzucam jedynkę słyszą ewidentne stuknięcie w okolicach mostu? nie wiem co to może być, mam wrażenie że kończy mi się sprzęgło już i nie wiem czy to może się tak objawiać?

druga sprawą aby nie zakładać nowego wątku to delikatny stukot na wolnych obrotach, jakby zawór ale na wolnych obrotach i falowo...jakby 5 stuknięć i chwila przerwy czy to może być Vanos? dodam że jeżdżę na 0W-40.

Dzięki za pomoc i pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na początku witam :) jestem tutaj całkiem nowy :) posiadam E36 w Touringu M50, w zasadzie autko spisuje mi się wzorowo ale od pewnego czasu przy ruszaniu, jak wrzucam jedynkę słyszą ewidentne stuknięcie w okolicach mostu? nie wiem co to może być, mam wrażenie że kończy mi się sprzęgło już i nie wiem czy to może się tak objawiać?

druga sprawą aby nie zakładać nowego wątku to delikatny stukot na wolnych obrotach, jakby zawór ale na wolnych obrotach i falowo...jakby 5 stuknięć i chwila przerwy czy to może być Vanos? dodam że jeżdżę na 0W-40.

Dzięki za pomoc i pozdrawiam serdecznie.

jak delikatnie.... to się nie przejmować :) i broń bozia nie regulować nic bo będzie źle, vanos chrobocze jak się kończy, nie stuka

a co do stukania w moście... to wcześniej raczej też tak było :D zawsze jest takie delikatne stuk... no chyba, że łupie jak wściekłe, ale wtedy to nie wiem co to może być niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stuknięcie przy ruszaniu dochodzące ze spodu autka to na 90% do wymiany łącznik gumowy wału pędnego,zwany również sprzęgłem gumowym lub inaczej w zależności od regionu w którym mieszkasz ;) Po pewnym przebiegu lub ostrej jeździe wyklepuje się guma w tym łączniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i tak myślałem :) mogłem odwiedzić stu mechaników co by mi różne różności nagadali :) nie ma to jak ktoś kto jeździ BMW :) optowałem za sprzęgłem bo ewidentnie żeby wysprzęglić muszę zawędrować na sam dół pedałem, ale łącznik gumowy brzmi całkiem rozsądnie, myślę że sama część i jego wymiana nie jest tak strasznie droga.

PS. Rozumiem że ów łącznik to cuś takiego

http://www.allegro.pl/item456863968_przegub_walu_bmw_e30_e36_e34_opel_omega_germany.html

[ Dodano: 17 Październik 08, 17:07 ]

Witam może i sprzęgło się kończy wtedy nie rozłącza do końca i wał się trochę obróci , a stuk może być na krzyżaku . A jak jest jak wbijasz wsteczny ?

jak wbijam wsteczny też słychać ale nieco mniej... ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stukanie moście to kilka powodów:1/może padać krzyżak łączący wał z mostem i skrzynią, 2/gumowy łącznik,znajdujący się blisko skrzyni,łączy ją z wałem, 3/ łożysko podwieszające wał,znajdujące się mniej więcej w jego połowie i przymocowane do podłogi auta, 4/padający most-to raczej ostateczność.Sprzęgło wykluczam,autko by szarpało lub byłby problem z wrzucaniem biegów.Zresztą sprzęgło nic nie ma do tylnego mostu. <bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...