Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


CZY JA MAM SZPERE???????


Rekomendowane odpowiedzi

dzisiaj podniosłem auto i kręciłem jednym kołem a drugie zaczęło sie kręcić w przeciwnym kierunku ale jak kolega zaczął kręcić drugim w tą samą stronę to jak ja pościłem to oba się kręciły razem w tą samą stronę ....ale jak auto odpaliłem i wałczyłem 1 bieg z kołami w górze to kręciły sie oba w tą samą stronę ale każde z nich da sie zatrzymać gołą ręką... Więc co jest nie tak albo czy tak ma być???????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podjedż sobie na jakąś lużnieszą nawieszchnię albo nawet i asfalcik i zrób start taki porządny jak dwa ślady zostaną to napewno jest ja jescze czuje na zakrętach bo tak lekko dupka trzeszczy przy szerokich kapciach jak skręcam a jak jedno kółko palić będzie oponkę znaczy szperki niet :lol:

[ Dodano: 15 Listopad 08, 18:21 ]

i tak jak pisze rafał 100% to most sztywny 25% fabryczna ale na 100% to byś nie pojeżdził to już wyczynówka jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zresztą jak jest szperka to się czuję jak wspaniale bunia bokiem chodzi <bmw_1>

[ Dodano: 15 Listopad 08, 18:28 ]

zrób start taki porządny jak dwa ślady zostaną to napewno jest

ja swoją 320i potrafie tak zrobic a szpery nie mam (niestety) :P

no to już niewiem mi się wydaje że to się czuje ja nawet na wstecznym jak cofam to dupka trzeszczy zaznaczam że zbieżność igła nie 4 ślady

[ Dodano: 15 Listopad 08, 18:29 ]

jak niema szpery to mechanizm daje na jedno koło które ma lżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
podnies tyl auta do gory i krec kolem jak sie beda oba krecic w jedna strone to szpera jest a jak w odwrotnych kierunkach to nie ma

Tak nie sprawdzisz czy jest szpera , olej jest na tyle gesty w moscie ze oba koła beda

kreciły sie w tą samą strone przez co błędnie mozna zinterpretowac posiadanie owej

szpery.

Zeby to sprawdzic nalezy podwindowac jedna strone auta i sprobowac pokrecic jesli

sie da pokrecic to nie ma szpery natomiast jesli nie to szpera jest :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takim razie nie wiem juz jak to jest posiadam dwie sztuki bmw w jednej jest szpera tak twierdzi gosc z serwisu doszedl do tego po numerze vin i kola kreca sie jednym kierunku,w drugiej nie ma i kreca sie w przeciwnych kierunkach sadze ze olej nie ma tu nic do tego chyba ze ktos ma w moscie smole a nie olej

[ Dodano: 26 Listopad 08, 12:35 ]

zreszta na moja glowe most zeszperowany rozni sie zasada dzialania od zwyklego i jesli nie ma szpery to chodzby byl zalany jak wczesniej napisalem smola tez kola krecilyby sie w roznych kierunkach w koncu czyms te mosty musza sie roznic.Jesli sie myle to poprawcie mnie ale wydaje mi sie ze nie nie spotkalem jeszcze mechanizmu roznicowego nie zblokowanego zeby kola krecily sie w jednym kierunku.pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj podniosłem auto i kręciłem jednym kołem a drugie zaczęło sie kręcić w przeciwnym kierunku ale jak kolega zaczął kręcić drugim w tą samą stronę to jak ja pościłem to oba się kręciły razem w tą samą stronę ....ale jak auto odpaliłem i wałczyłem 1 bieg z kołami w górze to kręciły sie oba w tą samą stronę ale każde z nich da sie zatrzymać gołą ręką... Więc co jest nie tak albo czy tak ma być???????????????

Masz zwykły most.

Szpera 100% (spaw) oznacza ,że oba koła dostają po równo Nm bez względu na to jaką mają przyczepność.(dwa ślady przy ostrym ruszaniu choćby jedno stalo na asfalcie a drugie w błocie no i przy okazji walka ze stałym ujażmianiem trakcji)

Co do Twojego testu to wyklucza szpere 100%(spaw) bankowo.

Co do szpery innej niż 100% również test ją wykluczył bo:

Nie dziw się ,ze jak rozbujasz koła na podniesionym tyle to oba będą kręciły się w tą samą stronę bo wtedy nie ma miedzy nimi róznicy w oporach(przyczepności)mechanizm nie różnicuje wiec sie kręcą.

W sytuacji -podniesiony tył i oba kręcą sie w tą samą stronę jest prawidłowe dla zwykłego mostu bo bezsensem jest konstruować most w którym napędzane jest tylko jedno koło a drugie poprostu się wlecze bezproduktywnie.

Mechanizm różnicowy uaktywnia się w przypadku różnicy w oporach(przyczepności) względem siebie tych kół,więc jeśli jedno zatrzymujesz to robisz różnice i wtedy jest akcja.

drugie koło zacznie kęcić sie szybciej o tą wartość jaką spowolniłeś to pierwsze.

Gdybyś miał szperę 100% to ręce byś przypalił beż jakiejkolwiek różnicy w prędkości obu kół.

Gdybyś miał szperę np 25% to w opisanym przez Ciebie tescie udałoby się Tobie trochę spowolnić koło które byś zatrzymywał(wtedy drugie o tą wartość by kręciło się szybciej) ale do zera byś go nie zatrzymał i w pewnym momencie również zaczęłoby smażyć ręce.

Masz zwykly most

[ Dodano: 27 Listopad 08, 00:42 ]

Jesli sie myle to poprawcie mnie ale wydaje mi sie ze nie nie spotkalem jeszcze mechanizmu roznicowego nie zblokowanego zeby kola krecily sie w jednym kierunku.pozdro

Szakal a przyglądnij się jak ktoś kręci bąki z mechanizmem różnicowym(zwykłym):

upala się jedna opona(koło) od stony odciążonej tymczasem drugie kolo bez palenia toczy się również w tą samą stronę inaczej nie ma(przecież nie będzie toczyć się w przeciwną)

kiedy jest takie upalanie (jedno na maxa kręci a drugie się toczy to mechanizm różnicowy zwykły ma sporo roboty żeby wyrównać różnice i może szybko klęknąć)

kręcenie bąków ze szperunkiem nie obciąża tak samego mostu bo i tak nawet to dociążone kolo będzie upalane a różnica prędkości(oporów toczenia)z którą musi zmierzyć się taki most będzie o np 25% mniejsza i to w zależności od szpery jaką mamy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby to sprawdzic nalezy podwindowac jedna strone auta i sprobowac pokrecic jesli

sie da pokrecic to nie ma szpery natomiast jesli nie to szpera jest :wink:

Dokladnie - podnosisz jedna strone auta lewarkiem i krecisz tylnym kolem. Jak sie zakreci to szpery nie ma , jesli sie nie da krecic - masz szpere.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...