Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


wibracje na kierownicy a dyferencjał


Rekomendowane odpowiedzi

co moze powodowac ze podczas jazdy z predkoscia w zakresie 65-70 na kierownicy czuc delikatne wibracje jabky telefon komórkowy przyłożony poduszką? powyzej 70 ustają natomiast po przekroczeniu 140 występują nieregularnie co 30 sekund czasem co minute jedna seria trwa około 3 sekund i są bardzo mocne do tego stopnia że w ostrym zakręcie cięzko jest utrzymać prawidłowy tor jazdy.

koła są wyważone, podejrzewam opony, jednak znajomy mechanik zasugerował że byćmoże winny jest dyferencjał.

znajomy miał podobny przypadek w astrze 1, okazalo sie ze wibracje ustaly po wymianie przednich amortyzatorów.

zawieszenie w idealnym stanie, na stacji diagnostycznej wykazano zaledwie kilka procent zużycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie na letnich alu i oponach 225/15/65 mam wariacje w zakresie 135-140km/h ale po zmianie na stalówki i zimówki problem zniknał w całym zakresie prędkości.Ja podejrzewam o to śruby zabespieczajace ktore mialem przy alusach bo nie wyważałem koł na aucie.Staraj sie nie przekraczac 140 dopoki sie nie wyjasni co to tak miesza.Co do mostu to nie słyszalem takich histori ale w bmw most wisi na poduszce-moźe ona juz sie zestarzała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie wymiana podpory wału razem z łożyskiem nie zmieniła nic w tym temacie,dodatkowo wymieniłem też łącznik elastyczny skrzynia/wał i ustały uderzenia przy wrzucaniu 1 biegu ale tez nic na drgania nie pomogło.Rzuć na te elementy okiem bo może faktycznie juz kaplica z nimi i wpada wszystko w rezonans.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdź felgi i opony,one mogą bić w pewnym zakresie prędkości.Już to praktykowałem i to z nowymi oponami,które reklamowałem.inne raczej wykluczam.Gdyby bił wał to czułbyś to przy każdej prędkości.A most nic do tego nie ma.Co najwyżej może wyć jak się zużyje.Ewentualnie podjedź na diagnostykę i sprawdź zbieżność,bo to też może być przyczyną.Powodzonka! <bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy da sie tą usterke naprawic nie wymianiając walu na nowy/inny? jezeli winny jest wal dlaczego na luzie też czuć te wibracje? jaki moze byc koszt naprawy usterki w nieautoryzowanym serwisie?

Można by sie pobawić w wywaźanie wału i tu nie ma potrzeby wymiany na nowy.Ale zacznij od najtańszych i najmniej pracochłonych rzeczy:koła(opony+felgi+ścieżka diagnostyczna)

Co do tematu luz/wał to jadąc na luzie rozłączasz w skrzyni zębatki tak ze żadna para nie współpracuje_nie ma przeniesienia napedu z silnika na most/koła ale wał sie obraca bo to wlasnie koła poprzez most napedzaja wal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem podobny objaw w e34 z automatem. Najbardziej było to czuć w czasie spokojnego przyspieszania , jak dawałem ostro po gazie to w całym zakresie prędkości drgania nie były odczuwalne. W moim przypadku była to usterka krzyżaka na wale ( nie tyle miał luz co zardzewiał i zachowywał sie jak zaspawany ). Proponował bym wjechać na kanał i skontrolować krzyżak jak i tez pozostałe elementy napędu. Co do kol to może masz jakieś nie oryginalne felgi, może od innego modelu i nie zgadza sie otwór centrujący? Jeżeli tak to sprawę załatwią pierścienie centrujące. <bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...