szafarzszafarz Opublikowano 7 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 Witam Planuje zakupic BMW 325 z vanosem takie gdzies około 1992-1995 rok E36. Tylko nie wiem jak odróżnić silnik z vanosem od zwykłego no i jaka jest różnica no mocy i przyspieszeniu dziekuje za odpowiedzi Pozdrawiam wszystkich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 7 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 W mocy nie ma różnicy,przynajmniej katalogowo,bo rzekomo vanos lepiej zbiera się od dołu obrotów. Odróżnisz po pokrywie zaworów(wałka rozrządu jak kto woli)tzn.z vanosem ma taki wypustek z przodu na dodatkowe koło zębate i łańcuszek,a bez vanosa jest równa. Nie wiem jak tu wkleić fotkę,ale widac na pierwszy rzut oka,że jedne obudowy to mają,a inne nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szafarzszafarz Opublikowano 8 Lutego 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 Aha wielkie dzięki Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 8 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 to ja wkleję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo0104 Opublikowano 22 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 z Vanosem faktycznie się zbieraja lepiej od dołu ale jest jeden warunek- vanos musi być sprawny a w większości(zeby nie powiedziec z każdej) bmw z tamtych lat nie działa poprawnie i na wolnych obrotach jest jeszcze gorzej jak w silniku bez vanosa bo walek ssacy lata jak smród po gaciach;>! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 22 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 a jak sprawdzić szybko i bez kosztowo ($) czy Vanos działa poprawnie czy nie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo0104 Opublikowano 22 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 a w jakim aucie chcesz to sprawdzić? Tzn jaki silnik? Jaki rocznik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek v8 Opublikowano 22 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 Odróżnisz po pokrywie zaworów(wałka rozrządu jak kto woli)tzn.z vanosem ma taki wypustek z przodu na dodatkowe koło zębate i łańcuszek,a bez vanosa jest równa. a czy tak samo jest w e39 520i M52 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo0104 Opublikowano 22 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 w M52 był jeden vanos albo dwa. Przy pojedyńczym silnik wygląda podobnie jak M50(z vanosem) ale ma czarną pokrywe zaworów, korek wlewu oleju blizej przodu auta i kolektor ssący inny. Natomiast silnik M52 z podwojnym vanosem wygląda tak : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tukan Opublikowano 22 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 korek wlewu oleju blizej przodu auta A czy to nie charakteryzuje ogólnie M52? pytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo0104 Opublikowano 22 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 podawałem różnicę między M50 i M52. M50 ma korek z tyłu silnika a M52 z przodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tukan Opublikowano 23 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Aha,sorry nie zrozumiałem. bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 23 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 a w jakim aucie chcesz to sprawdzić? Tzn jaki silnik? Jaki rocznik? e36 323TI + chip (198KM) rocznik 1998 silnik M52 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo0104 Opublikowano 23 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 sprawdz tak: -czy Ci nie klekocze jak na tym filnie(w pierwszej jego części) - gdy będziesz jechał sprawdz na jednym biegu czy auto płynnie przyśpiesza od niskich obrotów aż do 5-6K obr. Zwróć uwage czy nie dostajesz kopa w plecy tak przy 3.5-4K obr. -Przy nieszczelnym Vanosie występuje błąd w kompie "błąd nastawnika Vanos" ale też nie zawsze. Sprawdż dwie pierwsze możliwości i napisz. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 23 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Mam w sumie tak jak po naprawie tego Vanosa więc chyba jest dobrze. Auto płynnie przyspiesza na całości obrotów ale przy 3.5-5k ma mega kopa (ale to normalne bo wtedy jest największy moment obrotowy wg producenta) Na kompa raczej nie pojadę bo szkoda mi kasy trochę (kryzys ) z góry dzięki za dobre info jak to sprawdzić i pomoc <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek v8 Opublikowano 23 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Natomiast silnik M52 z podwojnym vanosem wygląda tak : Dzieki,teraz juz wiem,ze mam wlasnie z podwojnym vanosem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo0104 Opublikowano 23 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 AWV jeśli czujesz takiego kopa to wlasnie masz nieszczelny vanos, silnik z dobrym vanosem przyspiesza płynnie od wolnych obrotów. Producent podaje, że najwyższy moment w silniku M50TUB52 jest przy 4200obr. Poza tym wykres momentu obrotowego(jesli to byłoby normalne)wyglądałby nieco dziwnie, miałby mega schoda a tym czasem producent podaje ze moment rośnie płynnie w tym silniku. Zresztą jak dla mnie to każde bmw w pl z silnikiem m50 ma uwalony Vanos. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 23 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Tylko ja mam silnik M52 Moment obrotowy: 245 Nm przy 3950 obrotach Moc silnika: 125 kW / 168 koni przy 5500 obrotach Po modyfikacji auto ma 198KM ale nie wiem ile momentu... (modyfikacja została przeprowadzona w Niemczech i auto też pochodzi z nich, nie z PL) Auto się na prawdę fajnie zbiera od dołu, a tego buta czuć tak od 4k - myślę że to normalne. jest jeszcze jakiś patent jak to sprawdzić ? ps. trochę z innej beczki znalazłem na necie że moje auto waży 1175 kg ( http://bmw.katalog-samochodow.pl/samochod/bmw-3-e36-compact-323ti/ ) , a w dowodzie mam chyba 1330 kg ? pytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo0104 Opublikowano 24 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 no sory pomyłka w modelu silnika ale tam i tak nadal jest jeden vanos objawy sa takie same. Ja mam e36 z silnikiem m50 z automatem. Po naprawie Vanosa auto zupełnie inaczej jezdzi do 3000obr ma kopa. Wierz lub nie ale fabryczny vanos a wlasciwie uszczelki które tam są zaczynają przepuszczać już po przebiegu 16000km (szesnastu tysięcy, nie stu sześćdziesięciu). Z wielką chęcią dałbym Ci sie przejechac moim autem:) tak dla porównania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 24 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 nie no nie to że ci nie wierze tylko takie info to załamka jak dla mnie ostatnio zostawiłem 700pln u mechanika i myślałem, że na trochę mam spokój. czytałem innego posta (twojego) o tych uszczelkach i też koszt nie mały. ja nie narzekam na przyspieszenie auta na razie więc się za to nie zabieram (tym bardziej, że zamierzam zmienić autko) a da rade samemu rozebrać i zobaczyć czy to uszczelki siedzą (od razu pisze - nie jestem mechanikiem i nie mam super wprawy w grzebaniu przy silniku) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo0104 Opublikowano 24 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 pewnie czytałeś posta o zestawie do podwojnego vanosa a one są drogie nie ukrywam po pojedynczego 180 no ale mniejsza:) Z silnikiem nic złego sie nie dzieje jak się jezdzi z taką usterką więc spokojnie można jezdzić jak Tobie to nie przeszkadza. Co do samego sprawdzenia to jest za dużo roboty zeby sobie wyjąć vanos i tylkosprawdzić bo musisz zdjąć wiatrak, pokrywe zaworów no i jeśli nie robileś nigdy nic przy rozrządzie to można łatwo rozregulować jego ustawienie(auto może byc póżniej słabsze jak źle złożysz albo wogóle nie odpalić albo można nawet pokiereszować sobie zawory ssące jak się w innej pozycji złoży) Jak chcesz zmieniac auto to sie nie ma czym przejmować. a na co teraz jeśli można wiedzieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 24 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 to na bank nie zabieram się za to sam a zawsze chciałem mieć coupe oczywiście e36 (miałem już 2 sedany, touring-a i teraz Compact)... jedno z marzeń to właśnie coupe i tfu tfu chyba się spełni tylko mam mega rozkminkę bo nie wiem jaki silnik wybrać. Planuję 2.0 ale w sumie to wole 2.5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BatonMW Opublikowano 24 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Zresztą jak dla mnie to każde bmw w pl z silnikiem m50 ma uwalony Vanos. ale się rozpędziłeś - skąd takie domysły? pytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo0104 Opublikowano 25 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 Pytasz czemu sie rozpędziłem. Kiedy kupowałem samochód zrobiłem po pl chyba ze 2k km oglądałem ze 4 samochody(nie było ich za wiele bo miałem wymagania co do wyposażenia).Każdą z silnikiem 2.5 co jechałem zbierała sie marnie(z tych które oglądałem i znajomych), tez myślałem ze to norma jest i troche już zacząłem wątpic w silniki BMW i w Ta marke bo dla mnie nie było to normalne ale wtedy nie wiedziałem ze to wina vanosa i kupiłem taka co sie najlepiej zbierała bo zależało mi na jak najbardziej sprawnym techniczne aucie. Póżniej znalazlem strone Beisan Systems i tam poczytałem troche i zdecydowałem się ze to wymienie i jest różnica, którą czuc!! No ja spróbowałem, a jak nie spróbujesz to nie wiesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek v8 Opublikowano 25 Lutego 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 A czy mozliwe jest zeby vanos padl juz po przebiegu 95.000 km? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.