Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Remont zawieszenia E34


Rekomendowane odpowiedzi

-łączniki stabilizatorów

-tuleje w górnym wahaczu

-tuleje w dolnym wahaczu

(jesli walnięte są swożnie w tych wahaczach to do wymiany kompletne wahacze)

-gumy stabilizatora

-tuleja wspornika drążków kierowniczych

-drążek środkowy

-końcówki drążków kierowniczych L/P

-poduszka amortyzatora z łożyskiem

(ale to wszystko oczywiście jeśli jest zużyte to wymieniasz? Czy wszystko prewencyjnie?)

Co do tylnej osi to dorzuciłbym jeszcze:

-tyleje wahaczy

-łączniki wahacz/tylna belka tzw"bycze jaja"

-łączniki stabilizatorów tzw"okulary"

-poduszki amortyzatorów

-gumy stabilizatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie warto wymieniać wszystkiego, to mija się to z celem.

a nie prawda. Często jest tak,że na szarpakach nie widać zużycia niektórych elementów,a po wymianie jednych te drugie dostają bardziej po tyłku,bo były już sparciałe,bo wcześniej większość obciążenia szła na te zużyte itd. W każdym razie czasem jest to dobry sposób,zeby doprowadzić zawias do naprawdę dobrego stanu. Jak wszystko działa jak fabryka chciała to jazda jest zupełnie inna. Kosa premię jakąś dostałeś? Ja robiłem sam przód i to niekompletny(ale większość) to chyba ok.1000zł dałem za części,bo wymieniałem sam. Z tyłu też nie tanio. "okulary" pamiętam,że chciałem jakieś lepsze to chyba ok.200zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, u mnie facet na przeglądzie powiedział że amortyzatory są ok. minął tydzień czy dwa od przeglądu i zakladałem sportowe zawieszenie . Po wyciągnięciu prawego przedniego wkładu amortyzatora okazało się że amortyzator jest "zero", złom. Dla tego czasem warto posprawdzać samemu, albo właśnie wymienić profilaktycznie po wiekszym przebiegu :wink: <bmw_3>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

udało mi się na razie zakupić:

-łączniki stabilizatorów

-gumy stabilizatora

-końcówki drążków kierowniczych L/P

Co do tylnej osi to dorzuciłbym jeszcze:

-tyleje wahaczy

-łączniki wahacz/tylna belka tzw"bycze jaja"

-łączniki stabilizatorów tzw"okulary"

-poduszki amortyzatorów

-gumy stabilizatora

-tuleje belki

zastanawiam sie jeszcze nad wahaczami (górny/dolny) na przó bo można kupić za 300 komplet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel w e34 wymieniał drążek środkowy za który dał 70 zł.Po około dwóch miesiącach dostał mega luzów więc jeśli go zmieniac to trza dac jakies dwie bańki wzwyż.Zmienialiśmy jeszcze tuleje wspornika z przodu -38 zł no i cztery końcówki po 25 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakakolwiek-za 300 PLN to troche pojeżdzi sezon lub dwa a potem znów komplet za 300PLN bo dawać za komplet wahaczy dobrej firmy to wydatek koło 800 PLN a na polskich dziurach wykańcza się wszystko nawet oryginał(który przecież wieczność nie będzie:)

300 PLN to 1,5 wahacza a to nijak ma się do zrobionego zawieszenia:)

Fakt pewnie się mozna naciąć kupując jakiś totalny shit i po 2 m-cach znów mieć bajzel w zawieszeniu (zależy też od charakteru jazdy)

porównałem u siebie ceny z wytrzymałością i wychodzi ,że lepiej kupić zamiennik-Wcześniej jeżdziłem na FEBI a teraz używam części SWAG w zawieszeniu i całkiem nieżle się sprawują.A w dobie kryzyzu cena 50% niższa jaknajbardzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...