Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


E36 Wydech z kwasówki ZASTEC


sulek

Rekomendowane odpowiedzi

http://moto.allegro.pl/item575725763_sportowy_uklad_wydechowy_bmw_e36_2_0_2_3_2_5_2_8.html

Co sądzicie o ty, na dniach będę miał fotki i info na jakim silniku jest zamontowany, czy to możliwe, żeby ten wydech pasował do tylu różnych silników ? no i czy podejdzie do mojego 323i.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No witam. Widze, ze wreszcie temat twojego ukladu wydech. zaistnial :)

Bede szczery i powiem, ze ta koncowka jakos wogole mi nie lezy. Jakos przypomina mi takiej, jaka jest na 1.6, a nie na 2.5 litrowce. A nie chciales czegos z dwu rurka na koncu? tak jak fabryka ci dala? Zreszta, koles pisze, ze uklad pasuje do 2.0, 2.3, 2.5, 2.8 ale do siebie szuka tylko od 2.5 lub 2.8. Zreszta tam sie uklady nie roznily w tych poszczegolnych silnikach?

Pamietam, ze mi wyszedl calkiem dobry wydech. Mialem dedykowany ultera do 328. Kata mialem wyciagnietego i w jego miejsce poszedl tlumik bosala przelotowy, dedykowany do bmw (chyba 535 jesli pamiec mi dobvrze sluzy. Srednica rur byla taka sama jak u mnie, i dwa wejscia/dwa wyjscia). Do tego mialem kolektory sportowe (i kolektory ssace od 325), po czym wszystko bylo przeprogramowane. Roznica byla naprawde znaczna w stosunku do fabrycznego. A biorac pod uwage, ze Ty chyba idziesz w jakies dobre podrobki jesli pamietam (wspominales o masce carbonowej, turbo itd, to wcale nie tanie zabawki), to na ukladzie tez bym nie oszczedzal.

Zerknij na to:

http://moto.allegro.pl/item579419168_kolektory_wydechowe_barany_bmw_e36_m3_3_2_oryginal.html

Moze warto cos wlasnego zlozyc? Pogadac z ludzmi ktorzy tym sie zajmuja? Moze cos ci doradza?

[ Dodano: 23 Marzec 09, 20:10 ]

Cos mi soe pogrzalo i mi sie wydawalo, ze miales 2.5. Widze, ze masz 2.3. Czyli masz tez takie same waskie kolektory ssace jak byly u mnie w 328? A moze sie skusisz na zamianie kolektora ssacego z 325? :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://zapodaj.net/64849142.jpg.html

http://zapodaj.net/17239901.jpg.html

http://zapodaj.net/31893390.jpg.html

"tak jak już pisałem wydech jest w moim 323i 97r, wydech sprzedaję od strumienicy do ostatniego tłumika"

Powyżej mail od tego Pana do mnie, skoro sprzedaje od strumienicy czyli nie od samych kolektorów?? Czyli musiałbym podłączyć ten nowy do kawałka mojego starego??

Zainteresowałem się nim, bo:

- jest z kwasówki

- ZASTEC

Na pewno nie będę oszczędzał, na częściach, wydech jest porządny tylko chyba (to musicie mi pomóc) sprzedawany wydech nie idzie od samych kolektorów tylko zostałoby kawałek mojego wydechu?? Bo od strumienicy to ja mam inny wydech, także nie widzę sensu kupowania kawałka wydechu, musicie mnie upewnić i wtedy będę dalej się wypowiadał. Co do wyglądu, jest kiepski, moja dwururka jest zajefajna, co do głosu to dla mnie mniej ważne liczy się moc :) Raczej sobie chyba odpuszczę, co do baranów to wiadoma sprawa do nowego wydechu, tylko przeraża mnie np koszt samego wydechu szytego indywidualnie - 2000 zł, barany około 1100, kolektor ssący M52 + KIT BMC CDA Carbon chyba około 1200 + strojenie 1000 zł, robi się ładna sumka. Powiedzcie czy oprócz tego wydechu został mi mi odcinek starego wydechu do łączenia z kolektorami wydechowymi, jeśli tak to będziemy dalej gadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://bmwfans.info/original/E36/Cou/323i-M52/ECE/L/M/1997/04/mg-18/

Mam taki zajefajny wydech, jedna rurka 328i ma dwie. Tak patrzyłem na stronie el-tec'u, piszą że od 2000 ccm wzwyż koszt około 2400 zł, chyba, że tu ktoś we wro jest kumaty. Czyli to co on sprzedaje to wg tego powyższego linku to jest tylko Rear silencer, bo chyba skoro piszę, że od strumienicy to domyślam się, że zamiast kata jest strumienica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rure, bo od strumienicy do łączenia z kolektorem wydechowym idzie kolejna, która nie jest na sprzedaż, a ja mówię, jak kupować wydech to całość od kolektorów do końca zderzaka a nie po kawałku, czyli dobrze, że mnie upewniłeś, że to w sumie na sprzedaż jest tylko tylna część całego układu wydechowego. Nawet gdyby to kosztowało 300 zł to i tak bym nie wziął, bo mówię, jak kupować to całość, która była robiona razem a nie każda część inna. Swoją drogą zna ktoś kogoś kto robi wydechy we Wro, bo może w końcu skusze się na barany i do tego zrobię sobie porządny wydech bez kata.

Ta moja końcówka wydechu jest zajefajna także nie zamieniłbym jej na żadna inną, także osoba, która robi wydechy musiałaby mi zrobić tak samo wyglądający tłumik końcowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest dobry zaklad przy ul. Mielczarskiego we Wrocku (Biskupin). Nie specjalizuja sie w sporytowych ukladach, wykonuja po prostu dobrze robote, wiec jak przyniesiesz im co trzeba to powinni to zmontowac dosc dobrze. Jesli bedziesz zainteresowany to daj cynk to podskocze tam i wezme od nich numer.

Co do ukladu to akurat nie widze az takiej tragedii w zlozeniu wlasnego ukladu wydechowego. Wiadomo, ze lepiej byloby zalozyc jakis Supersprint albo cos, ale to zazwyczaj wiaze sie z duzo wieksza kasa. Mowisz, ze jak kupic to od razu caly. A skad wiesz, ze osoba od ktorej kupujesz dobrze zlozyla? Czasami widzi sie takie kaszaloty uklady ze w glowie sie nie miesci. Spaw na spawie, rury powiginane. Widzialem kiedys beemke ktora miala dwie rury od silnika, a ktos wmontowal sobie tlumik konjcowy na jedno wejscie bo akurat ten mail ladnom blyszconcom koncowke :shock: Luuuudzie :)

Nie jestem alfa i omega tematu ale sprobuje cos doradzic. Jak skladalem u siebie wydech to zwracalem przedewszystkim na:

- srednica rur byla taka sama na calej dlugosci (napewno zeby srednica NIE zwiekszala sie idac od strony silnika do tlumika koncowego. Sa teorie, ze nawet powinna sie nieco zmniejszac zeby przyspieszac proces wydobywania spalin z silnika)

- Kata jak wyciagnalem to wstawilem tlumik srodkowy przelotowy. Rowniez ten sam uklad jaki mialem u siebie, czyli dwa wejscia/dwa wyjscia. Srednica rur taka sama na wejscia/wyjscia tlumika jak w calym ukladzie. Ja chyba zastosowalem od BMW 535 firmy bosal'a, juz nie pamietam.

- Jak najmniej niepotrzebnych zgiec i zalaman na rurze, zeby nie bylo niepotrzbnych oporow dla wylatywanych spalin. Ale i tak pod nadwoziem jest juz kanal w ktorym ulozony jest uklad wydechowy, wiec duzo tam i tak nie zmienisz, nawet gdybys chcial. Rowniez jak najmniej spawow.

- No i przede wsztstkim uzywac tlumiki i inne rzeczy dobrej jakosci, a nie jakies chinskie bagna. Nie oszczedzaj na tym, bo to ze tanie, to raz ze zazwyczaj gorsze i mniej zywotne, wiec lepiej zainwestowac raz a dobrze (co i tak bedzie na dluzej). Barany sprobuj od M3, tylko nie wiem czy wejda do 323. Aha, i prosze ciebie, zadnych strumienic :)

Powodzenia <bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę o Panach z mleczarskiej, tylko nie wiem czy jest sens kupowania wydechu takiego zwykłego, bo wiadomo jak wymieniać to na taki, żeby KM i NM przybyło możliwie jak najwięcej, czemu strumienie, skoro ktoś będzie robił wydech to chyba zamiast w miejscu gdzie powinien być kat jakoś to rozwiąże, nie wiem czy zwykła rura taka jak idzie wydech czy tłumik przelotowy, hmm narazie to nie, bo obie auto i tam trochę kasy pójdzie, a później to muszę kupić opony na zimę :) ale zapisze sobie Panów z Mleczarskiej przy pozycji wydechy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.....

Jak masz zamiar wstawiac turbo to nie ma co sie bawic w barany tylko powloli kompletowac wydech pod turbine po co wydawac od 800 do 1100 (od M3) na kolektory wydechowy skoro przy matazu turbiny bedziesz znow go wymienial :?: chyba ze juz Ci przeszlo z turbina i idziesz na przerobki NA (bez turbo) jak tak to warto dobrze zainwestowac a napewno nie bedziesz zalowal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam....

Bo wydawac kase na kolektor pozniej go znow zmieniac to troche bezsensu zwlaszcza jak wstawisz chipa po kazdej wiekszej modyfikacji musisz na nowo stroic komputer a sam pomiar na hamowni to 150zl wiec najelepiej przemyslec naspokojnie co zmienic poszukac czy nikt juz tak nie przerabial i zapytac sie co i jak to pozwoli Ci zaoszczedzic sporo nerwow i kasy bo np jak zle dobierzesz wydech to zamiast polepszyc osiagi tylko je pogorszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z Adaho. Pierw zrobic wszystkie modyfikacje, a pozniej oczywiscie dac do strojenia. Sulek, to co napisalem. Jak przyniesiesz im wszystko (czyli np kolektory, tlumik koncowy, jesli np bedziesz chcial wymontowac kata i wlozyc w jego miejsce tlumik przelotowy), to wtedy wszystko ci to zamontuja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdy przyniosę im kolektory wydechowy - barany M3 i powiem, ze resztę (w sumie cały układ wydechowy mają zrobić mi od podstaw bez katalizatora) to nie będzie problemu, nawet z kwasówki zrobią?? I potem ja założę sobie całość w miejsce fabrycznych mocowań?? trzeba u nich auto zostawić?? Tłumiki - puszki w wydechu też sami robią?? Bo i zależy na tym, żeby np dać komuś kolektor M3 i on ma mi resztę dorobić do tego kolektora, kilka dni później przyjadę po odbiór i gitara już, potem interesuje mnie tylko założenie całości. Bo żadnej rzeźby nie chce, nie lubię jak ktoś też mówi to się nie da lub to jest bardzo trudne i smędzi pod nosem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam....

Zawsze mozesz sam zrobic wydech 8) zmienic kolektor wydechowy na tak jak mowisz z M3 wyciac kata i wstawic srodkowy sportowy zamiast niego moim zdaniem to lepsze rozwiazanie niz jakas tam strumienica,a jesli chcesz koniecznie wydech z kwasowki to napisz np e-maila do jakiej firmy tuningowej podaj model auta jaki kolektor montujesz i zrobia Ci wydech ktory tylko bedziesz musial zamatowac, co do wyboru firmy to tylko kwestia ceny za jaka Ci to zrobia wiec nie ograniczaj sie do zaproponowania wykonania wydechu tylko jednej firmie tylko kilku wybierzesz najlepsza oferte i problem masz z glowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie panowie, jak mamy myśleć poważnie i "tuning" ma być poważny a nie jakieś tam pół środki to musi być grubo, przynajmniej jak wyznaje taką zasadę, jak już coś robić to bardzo konkretnie, niech ten wydech przyniesie mi trochę mocy w nie, wstawiać tłumik przelotowy i heja, ma być więcej mocy, a tylko dzięki kompletnemu wydechowi robionemu od podstaw można coś mądrego zdziałać i uzyskać jakiś przyrost mocy i momentu. A o tym mailu to w sumie nie pomyślałem :) A napisze z ciekawości do El-Tec, Zastec, ktoś jeszcze jakieś propozycje, znane firmy, które mogą wystrugać konkretny wydech ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

www.supersprint.pl

[ Dodano: 2 Kwiecień 09, 05:32 ]

Jest firma D&W we Wrocku (niedaleko armii krajowej. Zapomnialem jak ta ulica sie nazywa, tam jest straz pozarna. Nowy szpital medycznej). Oni moze cos byliby w stanie zamowic z niemiec, wiec ze zajmuja sie tuningiem, ale nie wiem jak stoja jesli chodzi o wydechy. Ja tam osobiscie nie wodze nic zlego w tym, zeby zlozyc wlasny, czyli np barany m3, kata wymienic przelotowka od bmw, i koncowy dac jakis przelotowy sportowy dobrej firmy. Dla mnie to nie "polsrodki" ale poprostu zlozenie czegos, co jesli dobrze przemyslane, moga dobrze zadzialac i nie kosztowac 3000zl. Sulek, zastyanow sie nad kolektorem ssacym od 325.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

www.supersprint.pl

[ Dodano: 2 Kwiecień 09, 05:32 ]

Jest firma D&W we Wrocku (niedaleko armii krajowej. Zapomnialem jak ta ulica sie nazywa, tam jest straz pozarna. Nowy szpital medycznej). Oni moze cos byliby w stanie zamowic z niemiec, wiec ze zajmuja sie tuningiem, ale nie wiem jak stoja jesli chodzi o wydechy. Ja tam osobiscie nie wodze nic zlego w tym, zeby zlozyc wlasny, czyli np barany m3, kata wymienic przelotowka od bmw, i koncowy dac jakis przelotowy sportowy dobrej firmy. Dla mnie to nie "polsrodki" ale poprostu zlozenie czegos, co jesli dobrze przemyslane, moga dobrze zadzialac i nie kosztowac 3000zl. Sulek, zastyanow sie nad kolektorem ssacym od 325.

Witam.....

Woz ma racje zamiast wydawac ok 3 tys na wydech mozesz wydac np 1,5 albo troszke wiecej reszte zainwestuj w chipa albo kolektor dolotowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie panowie, jak mamy myśleć poważnie i "tuning" ma być poważny a nie jakieś tam pół środki to musi być grubo, przynajmniej jak wyznaje taką zasadę, jak już coś robić to bardzo konkretnie,

Tak czytam to co piszesz o tuningowaniu i musze przyznac ze troche sie to kupy nie

trzyma , napisałes ze uznajesz profi tuning zadnego druciarstwa i ma byc GRUBO

(to ostatnio dosc popularne słowo :lol: ) ... i tak sie zastanawiam jak to ma sie do

Twojego auta .......... bo z jednej strony "walczysz" o kazdego KM planujesz jakies

wydechy , chipy , turbo itd itp ......... a zrobiłes sobie krzywde na samym wstępie , powiedz mi czym sie kierowałes robiąc tego swapa z 318iS na 323i bo kompletnie

tego nie rozumiem .... 328i nie było na stanie czy nie miałes siana na taką przekładke :?: ....

niech ten wydech przyniesie mi trochę mocy w nie, wstawiać tłumik przelotowy i heja, ma być więcej mocy, a tylko dzięki kompletnemu wydechowi robionemu od podstaw można coś mądrego zdziałać i uzyskać jakiś przyrost mocy i momentu.

... i na cholere Ci ten wydech jakis cudowany , lśniący i spawany skoro i tak byle

328i na stalówkach bez zadnego tuningu wciągnie Cie na kazdych swiatłach ??

Zastanów sie najpierw do czego zmierzasz w dodawaniu KM swojemu bolidowi bo

niestety to co piszesz mozna porównac do zwijającego się w konwulsjach człowieka

chorego na epilepsje , czyli uderzasz we wszystko na około a tak na prawde

wszystkimi swoimi "ulepszeniami" doczłapiesz się moze do zajezdzonego 328i ...

Jak zwykle moja subiektywna opinia :drunk: ale tak to niestety z boku wygląda :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pomyślałem z tym silnikiem i teraz żałuje, że nie ma 328, no ale jak już coś wymieniać na na lepsze i konkretne. Mniej i bardziej solidnie. Grubo nie grubo, chodzi o to, ze jak coś wymieniam to nie na coś byle co aby było, tylko nawet jak jest rzecz droga, to wole poczekać, i potem jakimś czasie (jak rozbije skarbonkę) kupić tą część, element do samochodu. Sam jeszcze nie wiem cz zrobić sobie wydech i dolot i potem zbierać na turbo czy od razu na turbo, jeszcze nie na tym etapie, teraz skoro mam te 23i to już trudno, nie będę płakał nad rozlanym mlekiem. Idę dalej i trudno, ważne, żeby mi się auto podobało i spełniało moje oczekiwania. Równie dobrze robiąc SWAP, mogłem wstawić M54B30, jakiegoś diesel'a 3.0d 193KM. Jeśli chodzi o wydech to mam na myśli samą wymianę części, żeby była konkretna i ja najbardziej przyczyniała się to poprawy performance.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chyba kumam o co chodzi Sulkowi. Mysle, ze to nie chodzi o to, aby samochod walczyl na cwierc mili itd, bo jesli to chodziloby stricto o przyspieszenie, to dawno w samochodzie byloby turbo i tyle albo najrozsadniej po prostu inny silnik. To co Mordulec pisze jest swieta racje. To tak jak ludzie pisza z pytaniem jak poprawic przyspoieszenie w 318. Jak? Wstawic inny silnik. Bo jak wydadza te 3, 4 tysiace na przerobki co wzmocni im silnik o 7KM i o miliard decibeli, to i tak kazde inne standardowe zardzewiale 318 albo napewno juz 320 ich wykiwa jak bedzie chcialo. Ja tak naprawde zastanwaiam sie Sulek, czy sam wiesz czego chcesz w tym samochodzie? Od razu pisze, zebys nie przyjmowal to jako krytyke, bo to wcale nie jest. Ale czy tobie przypadkiem nie chodzi o to, aby przy tym samochodzie COS, COKOLWIEK robic? Cos grzebac? A tu turbo, a moze nie turno a moze wydech, a moze swap? Nie szukasz przypadkiem pola do zabawy? Jesli tak to stary, uwierz mi, ze ja to rozmumiem :D Ja specjalnie kupilem te swoja e34 kombiak w welurze, bez zadnych bajerow i cudow na kiju, poniewaz lubie pogrzebac i robic auto po prostu pod siebie. Jest to pewna frajda, ze masz samochod i po roku, czy dwoch czy nawet trzech, zmienia sie diametralnie pod wplywem twoich wizji i upodoban. Ale sam sie zastanow w ktorym kierunku chcesz isc. Priorytetem jest zeby auto zapierdzielalo? czy ma sprawiac ci przyjemnosc w dlubaniu i grzebaniu i ogolnej zabawie? Bo jesli to pierwsze to naprawd elepszym rozwiazaniem bylby swap i tyle. Tanszy niz wszystkie te przerobki, a osiagi nieporownywalnie wieksze niz jakikolwiek tlumik, kolektr czy inna pierdola w twojej 2.3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SWAP ale na co?? Narazie skupiam się na wyglądzie, w sumie to jak zauważyłeś, sam nie wiem czego chce do końca. Turbo to dobra rzecz, mój kolega teraz turbi auto, więc będzie zapieprzać szybciutko teraz. Jak skończę upiększać swoją bunie to wtedy się zastanowię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...