Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


E36 Wydech z kwasówki ZASTEC


sulek

Rekomendowane odpowiedzi

Pewnie, że nie znam, ale tak sobie czasami myślę, że te nasze silniki 323 i 328 łatwo przy pomocy dolotu i wydechu można zyskać 20-30KM, także dlatego chciałbym zrobić wydech i dolot potem strojenie i zobaczyłbym czy udałoby mi się przekroczyć barierę 200KM, a potem już chyba na serio odkładałbym na turbo. Poniekąd masz racje, chyba to jest chęć ciągłych zmian, żeby się coś działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos o tym wiem. Kilka dni temu zamontowalem alu ramki na zegary i czerwone wskazowki, teraz bede wlaczyl z BH, a pozniej za miesiac kiera, a miesiac pozniej szybki, a miesiac pozniej cos tam, z miesziac pozniej sros tam.. hehe, the story of my life :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam....

Ja to mam plan taki na swoje urodzinki kupuje E30 316 wystarczy, i ja bede przerabial pod wzgledem preformance 8) zrobi sie swapa cos tem jeszcze pozniej znowu cos sie dlubnie E34 pojdzie na optyke tylko, moze to jest lepsze rozwiazanie niz dlubanie auta ktorym jezdzisz na codzien?? bo srednio pol roku auto przestoi w warsztacie, wszystko zalezy od planow, widze ze kazdy z nas zachorowal na te sama chorobe <bmw_2>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie lepiej od razu kupic jakies e30 ale 325? WIem, ze i tak bedzie swap, ale 325 mialo tarcze przod i tyl, a 316 chyba bebny z tylu jesli sie nie myle? Od razu odpadloby co robienie hamulcow i innych pierdol. A roznica miedzy 325 a 316 moze nie bedzie taka duza.. Hmm, e30 z silnikiem M60B40? :twisted: :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woz wszystko chodzi o koszta ubezpieczenia i takie tam manewry rejestracyjne :P a co do E30 M60B40 to juz takie jezdzi po Białymstoku <bmw_1> (ponoc ma byc jeszcze bi-turbo ale to tylko plany), mi wystarczy 2,8 troche sie go zdlubie doda pare wynalazkow, jak narazie ograniczam sie do zaplanowania wiekszosci modyfikacji tzn co chce miec to pozwoli zaoszczedzic mi pieniedzy i nerwow :wink:

[ Dodano: 4 Kwiecień 09, 10:25 ]

A tak jezdzi E30 M60B40 8)

http://www.youtube.com/watch?v=-9FCaYPoG9w

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czesc Brodeer.

Po pierwsze to zdecydowanie polecam te modyfikacje (chodzi o swap ssacego) i potwierdzam, ze po zmianie KM ida do gory, ale Nm ide ciut, nie duzo ale ida, w dol.

Ja jak sie za to wzialem to zestaw do zamiany kolektora ssacego sciagnalem ze stanow z firmy KOPERFORMANCE. To nie latwa sprawa typu plug and play :lol: Podaje linka do zestawu:

http://www.koperformance.com/BMW/engine/manifolds/ko/ko_performance_bmw_parts_m50_manifold_conversion_kit_e36_m3.htm

Ale oczywiscie po tym jak sam sie za to wzialem i porozkrecalem silnik na czesci pierwotne, po czym byl juz nie do zlozenia :roll: , skontaktowalem sie z gosciem ktory we Wrocku prowadzi mala firemke (glownie elektronika, ale zajmuja sie tez innymi aspektami samochodowki. Dosc lebski facet. Firma nazywa sie BOTRONIC. Kontakt: Krystian: 502 567 528). No i ten Krystian powiedzial, ze zestaw wcale nie byl potrzebny i ze zrobiliby to bez zadnych gratow sciagnietych ze Stanow, wiec mysle, ze warto pierw do niego uderzyc.

Uklad wydechowy sam zlozylem (dedykowany do 328i udalo mi sie znalezc na allegro, nowke. Do tego kata wyciagnalem i przelotowy srodkowy tez od BMW). Kolektory wydechowe podobne do tych, koszt tez byl w okolicach 700zl:

http://moto.allegro.pl/item607257739_sportowy_kolektor_wydechowy_bmw_e36_323i_325i_m3.html#gallery

Do tego K&N, i wszystko przeprogramowane:

http://img.photobucket.com/albums/v508/woj74/skanuj0001.jpg

Tam masz namiary na kolesia ktory mi to robil. Skasowal mnie 600zl za to, dal samochod zastepczy wiec bylo OK. Ale slyszalem, ze w Polsce trudno znalezc kogos kto by sie znalazl na przeprogramowaniu kompa w 328 (znacznie latwiej ponoic znajdziesz kogos kto by sie znal na 325). Tego nie potwierdze, przekazuje to co slyszalem, i to z paru roznych zrodel.

Koncowy wynik to 280Nm i 228,5KM. Auto dobrze sie zbieralo. Jesli masz jeszcze jakies pytania to dawaj smialo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebastiana znam, robilem u niego auto jezcze jak nie mial hamowni ;) wiec bylo robione na "czuja" ;) ale tez za stosunkowo odpowiednia kwote ;)

Co do chipowania to fakt, nie chodzi tu jednak o pojemnosc a o komputer - podobno siemensy ciezko robic, on dawal rade juz dobry kawal czasu temu.

Co do baranow, to zakupilem na ebay Rennsport, ale z tego co widze to sa powyginane jak te co pokazales ProRacing, czyli pewnie to to samo. Do tego mam stozek simoty w carbonowej obudowie i bedzie wydech koncowy (wydech pochodzi z dawcy wiec nie jestem pewny czy caly czy tylko koncowy ;) ) Sebring.

Co do kolektora ssacego - staram sie uzyskac jak najwiekszy moment na kolach, (miedzy innymi dlatego kupilem most z mniejszym przelozeniem od M3 3,2 3,23 ktory zastapi ori most 2,93), dlatego z tej opcji raczej nie skorzystam.

Jesli chodzi o wyciecie katow... co zrobiles z sonda za katami? czy byl pozniej jakis problem falowanie obrotow czy wieksze spalanie? Katy u siebie raczej zostawie, ale pozbede sie tlumikow srodkowych.

Jedna rzecz jaka zauwazylem to to ze 2,8 chyba nie lubi "przeciągów" przez silnik, zauwaz ze kanaly kolektora ssacego zostaly zawezone, z kolei tlumik otrzymal przepusnice na jednej z koncowek, wiec cos w tym musi byc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sondy normalnie podlaczylem (przed katem). Nie bylo zadnego falowania obrotow. Jedynie to obroty nie byly wysokie na zimnym silniku wystarczajaco dlugo. Doslownie przez 5 sekund byly powyzej tysiaca, pozniej spadly do normalnych tak jakby silnik byl juz cieply. Jedynie nie pamietam czy tak bylo jeszcze przed wyciagnieciem kata, bo kat zostal usuniety dosc dawno temu.

No, jestem ciekaw jakie bedzie wrazenie przejscia z 2 na 2.8 i to jeszcze po przerobkach :) Nie myslales o baranach oryginalnych z m3? Ja po czasie zalowalem, ze nie zdecydowalem sie na wlasnie takie. Moze nie sa piekne i blyszczace, ale napewno wykonuja swoje zadanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z baranami z m3 tez trzeba costam kombinowac jakies podkladki grubsze czy cos, ale fakt ze wolal bym ori m3 niz te "blyskotki" z allegro... niestety juz zakupilem te gorsze, a teraz na allegro za niewiele wiecej sa ori m3... no ale tak chcial pech ;)

A przesiadka z 2.0 na 2,8... mam tylko nadzieje ze nie bedzie mi za malo mocy po 2 tygodniach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomniales dodac, zeby byc w temacie to trzeba wejsc na linka:

http://www.forum.maxbimmer.pl/topics5/allegro-i-inne-vt373,510.htm?sid=45d353e393a6a61468a217d81dfc3ee4#88882

:P

[ Dodano: 17 Kwiecień 09, 18:25 ]

z baranami z m3 tez trzeba costam kombinowac jakies podkladki grubsze czy cos, ale fakt ze wolal bym ori m3 niz te "blyskotki" z allegro... niestety juz zakupilem te gorsze, a teraz na allegro za niewiele wiecej sa ori m3... no ale tak chcial pech ;)

A przesiadka z 2.0 na 2,8... mam tylko nadzieje ze nie bedzie mi za malo mocy po 2 tygodniach ;)

Mysle, ze nie, bo po dobrych modach i jesli silnik jest dobry, to jakies 205-210 kucykow powinno byc. To jest dobre 60 wiecej niz w przypadku 320.. Mysle, ze na jakis czas bedzie starczylo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...