Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Mam takie pytanie.

Mam e32 i potrzebuje zrobic ranty drzwi gdyż to bolaczka tych modeli. Na pierwszy rzut oka rdzy nie widac ale jak byłem w kanale to ranty drzwi korozje maja. Jaki jest koszt zrobienia takich rantów u Ciebie w Warsztacie? Szukam warsztatu na terenia Dolnego Śląska i nie chcę się dac naciągnąć na koszty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kraków na Dolnym Śląsku? Hmm... Chyba,że źle zrozumiałem i tylko chcesz porónać ceny. U nas koszt zrobienia dołów drzwi to 100zł/szt. Tak było rok temu,teraz możliwe,że nieco wyższe ceny są,ale myślę ze niewiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj w starych tematach w "blacharstwo-lakiernictwo",pisałem tam kilka razy co i jak,chyba że pytanie do kolegi darekbmw. Byłem lakiernikiem kilka lat,teraz mam przerwę kilkumiesięczną,ale np.dzisiaj jadę prysnąć klapę do transita,więc dalej mam kontakt z lakierami.

[ Dodano: 3 Kwiecień 09, 09:22 ]

Chyba jednak nie ma dokładnych instrukcji,bo pisałem do ludzi na priv co i jak mają zrobić. Napisz co dokładnie Cię interesuje to napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy jak to wyglada,jak poważne uskzodzenie. Jeśli masz slzifierkę oscylacyjną,to szlifujesz papierkiem 220 na szlifierce,jeśli nie to np.400 lub 600 wodnym,żeby rozszlifować okolicę tego miejsca gdzie będziesz szpachlował,malował. Później szpachlujesz te dziurki które masz(rozumiem,że nie ma rdzy). Jak szpachla wyschnie,szlifujesz j.w.,ale w tym wypadku nie zalecam papierów wodnych i wody,bo szpachla chłonie wodę. Jeśli nie masz szlifierki osc.to trudno,zrób to wodnym,ale dobrze wyszusz po szlifowaniu. Jesli powierzchnia będzie już równa,pryskasz podkładem,najlepiej pistoletem podkład 2K(taki z utwardzaczem),jak nie masz takiej możliwości to spray(nie każdy podkład się nadaje do przykrycia lakierem). Zostawiasz żeby wyschło(2K na 24godzinki, spray kilka godzin lub pół godziny na słońcu). Szlifujesz papierem 1200 wodnym z dużą ilością wody,żeby powierzchnia była gładka,nie chropowata. Później suszysz,odtłuszczasz benzyną ekstrakcyjną(nitrem zmyjesz podkład) nalewając na ręcznik papierowy i przecierając ten element. Najlepiej przeszlifuje sobie do jakiegoś rantu,załamania,żeby nie malować całego elementu lub tylko okolice tego uszkodzonego,żeby zrobić zaprawkę. Metalic malujesz inaczej niż akryl, bo jest to lakier dwiuwarstwowy,czyli baza(kolor) i klar(lakier bezbarwny). Najpierw pryskasz bazę,czekasz żeby wyschła(tak żebyś dotknął ręką i nie ubrudził się) pryskasz drugą warstwę,znowu zostawiasz do wyschnięcia,później 2warstwy klaru z takimi przerwami,żeby podeschło,ale nie tak jak baza,tzn.jak dotkniesz palcem to i tak się wybrudzisz,ale jak delikatnie przesuniesz po powierzchni to nie powinno się ciągnąć. Jeśli baza będzie słabo kryła możesz prysnąć 3 warstwy. Jeśli nigdy tego nie robiłeś,nie nastawiaj się na super efekt,do tego trzeba trochę doświadczenia,co nie znaczy że ci się nie uda. Powodzenia <bmw_2>

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj diego mysle ze parchy mozna zczyscic pozadnie papierem 80 60 lecz mysle ze pod tymi parchami moga byc dziury jak zwykle bywa poradze tak, jezeli uda sie wyczyscic bez zadnych problemow gdze blacha bedzie cala to po wyczyszczeniu na glanc , mozesz pomalowac podkladem tylko uwaga pod warunkiem ze podloze jest proste i wczesniej nie bylo szpachli podklad masz w szpreju jak nie masz mozliwosci pomalowania profesjonalnym sprzetem, potem musisz wyszlifowac podklad na mokro papierem 800 pod lakier a lakier juz sam zdecydujesz albo dobierzesz sobie do jakiegos elementu kolor, jezeli chodzi o drzwi to jest to jest to wiekszy problem, troszke zabawy najlepiej wstawic latke wyszlifowac szpachla podklad i dalej wiesz jak u gory. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potem musisz wyszlifowac podklad na mokro papierem 800 pod lakier
:shock: po sprayu? Będzie tak cienka warstwa podkładu,że 1200 wodny i to delikatnie,żeby nie zetrzeć do blachy.
jezeli chodzi o drzwi to jest to jest to wiekszy problem, troszke zabawy najlepiej wstawic latke
na drzwiach? To nie jest błotnik przedni czasem? Do reszty się zgadzam,bez spawania się nie obędzie. Spawnij to tak,żeby było w lekkim dołku,żebyś miał miejsce na szpachlę. Staraj się jak najmniej przegrzać blachę,czyli nie spawaj ciągłym tylko połap w 2 miejscach,daj wystygnąć,później następne dwa itd.,żeby nie powyginało Ci całego elementu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Całe autko to koszt ok.3tyś zł,jesli nie jest jakoś specjalnie pogięte,zgnite i nie zmiana koloru tylko całe z zewnątrz. Pomyśl ile to rozbierania,składania,czyszczenia wszelkich tłuszczy,ile kołków można uszkodzić i trzeba je później dokupić. P.S. sprzedawałem ostatnio moją perełkę całą z nowym lakierem,prościutką,bez rdzy,z bardzo zdrowym motorem,spalanie na trasie 7.3l/100km, 2.0l benzynka. Trzeba było wziąć i mieć spokój na kilka lat. Poszła za grosze, kumplowi oddałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odtłuszczasz benzyną ekstrakcyjną

a nie lepiej zmywaczem?

[ Dodano: 29 Maj 09, 23:06 ]

I czy lakierem metalikiem maluję się w ten sam sposób co zwykłym ?

nie jestem lakiernikiem, ale czasami cos zmaluje:) W metaliku odcien dobiera sie cisnieniem powietrza, ale jak nie masz sprzetu to proponuje dobrac lakier w sprayu, sa firmy ktore dorabiaja wg numeru. jakby co to znam taka firme,ale w Gdansku. Gdybys potrzebowal to daj znac.

[ Dodano: 29 Maj 09, 23:08 ]

Witam poradzcie mi co mam zrobic z tą mega dziurą w progu

Ja takie naprawiam zywica, ale nie wiem na ile to jest wytrzymale.

[ Dodano: 29 Maj 09, 23:12 ]

No ijeszcze mam gdzie niegdzie małe parchy

najlepiej zedrzec rdze ile sie da, potem cos takiego http://www.elakiery.pl/product.php?id=926#Dinitrol_RC_900_preparat_antykorozyjny potem szpacel i lakier.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E34-Patryk napisał/a:

odtłuszczasz benzyną ekstrakcyjną

a nie lepiej zmywaczem?

oczywiście że lepiej, tylko jak ktoś potrzebuje zrobić jakiś tam kawałek auta to nie będzie kupował całej puchy zmywacza, który jest sporo droższy od benz., a działa praktycznie tak samo. Poza tym jeśli ktoś chce sam wziąć się za malowanie tzn., że chce zaoszczędzić i nie jechać do warsztatu, wtedy każde kilka złotych jest ważne. P.S. malowałem auta warte 100-200 tyś.zł i często odtłuszczałem rozcieńczalnikiem ekstrakcyjnym, a czasem jakiegoś starego escorta, czy skodę felicię zmywaczem i nie było nigdy żadnego problemu.
Witam poradzcie mi co mam zrobic z tą mega dziurą w progu

Ja takie naprawiam zywica, ale nie wiem na ile to jest wytrzymale.

jeśli dobrze wyczyszczone to żywica odpadnie za pół roku,albo wcześniej, jak słabo to po tygodniu.
W metaliku odcien dobiera sie cisnieniem powietrza,
:shock: :shock: Ciśnienie ma duży wpływ na ziarno w metaliku, ale odcień zależy od pigmentów z jakich jest zmieszany lakier. Każdy kolor ma setki odcieni, wszystko zależy od tego jak dokładnie jest dobrany i jak dokładnie zachowane proporcje pigmentów. W srebrnym zgodzę się z Tobą, że różnica ciśnienia potrafi spłatać niezłego figla i zmienić diametralnie kolor, ale to własnie chodzi o ziarno metalicu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ktoś potrzebuje zrobić jakiś tam kawałek auta to nie będzie kupował całej puchy zmywacza

Sa sklepy, gdzie sprzedaja male ilosci.

a działa praktycznie tak samo.

Z tego co sie orintuje to ekstrakcyjny jest na bazie ropy, a wiec tluszczu.

Ciśnienie ma duży wpływ na ziarno w metaliku

nie wiem na co ma wplyw, ale wiem, ze jak ostatnio malowalem blotnik do Golfa, ciemna zielen to zepsulem 200ml lakieru,wyszedl jasniejszy. Drugim razem go malowalem mniejszym cisnieniem i bylo OK.

Nie jestem lakiernikiem, a tylko czasami cos tam zmaluje, a wiec moge sie mylic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam chciałbym się poradzić czy opłacalna jest naprawa zgniłego progu, ostatnio naprawiałem sobie wejścia pod lewarek w mojej e36 i okazało się że w środku wewnątrz progu jest wszystko zgnite i nie wiem czy robi sie jeszcze takie generalne naprawy i ile takie cos by kosztowało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jak masz zgniły próg to zobacz sobie na podłoge od razu bo to może być dopiero wierzchołek góry lodowej:P przy rdzy jestem zwolennikiem wycinania i wspawania nowego elementu....albo najlepiej wymiany całego elementu jak sie ma większa kase......zawsze można "kit edyszon" ale ruda i tak wyjdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie zgniły progi z przodu oraz porobiły się dziury ,że można rękę do środka auta wsadzić.Pytanie:czy takie coś się nadaje?http://moto.allegro.pl/item1150444361_nowy_prawy_prog_bmw_3_e30_82_90r_2_drzw.html

Ile kosztuje wstawienie progu i malowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...