Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


e34 540


woz

Rekomendowane odpowiedzi

nie chodzi tylko o silnik. Strasznie mi sie spodobal sedan ostatnio. Gdybym mial u siebie sedana to pewnie bym nie ruszal, ale raczej mnie wzielo na zmiany budy. A skoro zmieniam bude to mysle, czy nie pojsc od razu w mocniejszy silnik ;) chociaz nie ukrywam ze troche mi szkoda, bo sporo roboty poszlo w kombiaka.. <bmw>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..chyba mi po prostu brakuje czegos w co moge lapy wlozyc ;)

A skoro zmieniam bude to mysle, czy nie pojsc od razu w mocniejszy silnik ;) <bmw>

A może M :mrgreen:

Emka odpada. W V-ce cos pojdzie to da rady, w M-ce cos pojdzie to bede nerki sprzedawal zeby uzbierac kase. Zreszta widlasta to jest to..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zreszta widlasta to jest to..

Mialem okazje przejechać się 540 e34 z manualna skrzynia biegów i szczerze mówiąc trochę się zawiodłem, myślałem ze skoro to V8 to moc będzie miała od samego dołu a tu nic :mrgreen: dopiero w mocno górnym zakresie obrotów ukazała swoje prawdziwe oblicze, dlatego ja jestem zwolennikiem R6, poza tym motory V uważam za przekombinowane i mocno awaryjne <bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec
Mialem okazje przejechać się 540 e34 z manualna skrzynia biegów i szczerze mówiąc trochę się zawiodłem, myślałem ze skoro to V8 to moc będzie miała od samego dołu a tu nic dopiero w mocno górnym zakresie obrotów ukazała swoje prawdziwe oblicze, dlatego ja jestem zwolennikiem R6, poza tym motory V uważam za przekombinowane i mocno awaryjne

Dobry dowcip :lol: nie chce mi sie wchodzic w polemike z Tobą bo to i tak nic nie daje

dlatego wez sobie poszukaj na necie wykresów z hamowni dla R6 (M30) i V8 (M60)

i zobacz jak wygląda krzywa momentu obrotowowego dla jednego i drugiego silnika

moze jak sam zobaczysz to uwierzysz bo ja Cie nie przekonam.

A potem jeszcze przemysl sprawe czemu BMW przestawiło sie z R6tek w duzych

pojemnosciach na V8 :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogolnie rzecz biorac charakterystyka silnika V jest taka, ze auto uzyskuje maksymalny momont przy nizszych obrotach niz R...

czy to jest V12, V8... czy V2 - to schodzi na drugi plan

a co do awaryjnosci - jest zadna, dobrze traktowane silniki smigaja dluzej (i bezproblemowo) jak nie jeden Diesel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No rzeczywiście Mordulec i tazunio mają rację. W jaki sposób V-ka ma później max.moment niż R? Może ta 540 w manualu nie żyła już,miała zatkane wszystko co jest możliwe, a do tego odłączone każde podciśnienie jakie jest w tym motorze. Przy 2tyś.obrotów V-ka rwie do przodu jak szalona,gdzie R-kę musisz dokręcić do 3.5tyś. Zresztą tak jak napisał Mordulec nie ma co pisać, sam musisz zobaczyć wykresy,a najlepiej przejechać się ZDROWĄ V-ką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak troche suchych danych:

http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_M62

A tak z wlasnego doswiadczenia to juz od ok 3000obr zaczyna dosyc ciagnac, a powyzej... Niestety jestem chwilowo pozbawiony ASC i na mokrym jezdze tylko na wysokich biegach, bo powiem szczerze ze sie boje :wink: (mam tak straszne opony z tylu, ze ostatnio obrocilo mnie na rondzie gdzie praktycznie jechalem na luzie). Tu nawet na 6biegu (wlasciwie nadbiegu) zdrowo ciagnie przy niskich predkosciach.

Predator, musiales trafic na jakis zajechany egzemplarz, a co do awarynosci - wszystko ma swoja wytrzymalosc, moj ma 300000 i jezdzi na pelnym syntetyku, oleju nie bierze i ma sie calkiem dobrze jak na ten przebieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Mialem okazje przejechać się 540 e34 z manualna skrzynia biegów i szczerze mówiąc trochę się zawiodłem, myślałem ze skoro to V8 to moc będzie miała od samego dołu a tu nic dopiero w mocno górnym zakresie obrotów ukazała swoje prawdziwe oblicze, dlatego ja jestem zwolennikiem R6, poza tym motory V uważam za przekombinowane i mocno awaryjne

Dobry dowcip :lol: nie chce mi sie wchodzic w polemike z Tobą bo to i tak nic nie daje

dlatego wez sobie poszukaj na necie wykresów z hamowni dla R6 (M30) i V8 (M60)

i zobacz jak wygląda krzywa momentu obrotowowego dla jednego i drugiego silnika

moze jak sam zobaczysz to uwierzysz bo ja Cie nie przekonam.

A potem jeszcze przemysl sprawe czemu BMW przestawiło sie z R6tek w duzych

pojemnosciach na V8 :?:

Ja wykresami nie jeżdżę :mrgreen: , opisałem swoje wrażenia z jazdy i nadal twierdze ze 4.0 z dołu nie zachwyca. Poza tym skoro "polemika" ze mną nic nie daje to po ch.. próbujesz mi znowu coś udowodnić :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczeogo porównywać M30 z M60

porównanie 3l jednostek V8 i R6 ;) z tym że M54 to jużo wiele nowocześniejsza jednostka

jeżeli do swapa to wolałbym M54

M54B30 3.0 L (2979 cc) 170 kW (228 hp)/5900 rpm 300 N·m (220 ft·lbf)/3500 redline 6500

M60B30 3.0 L (2997 cc ) 160 kW (215 hp)/5800 rpm 290 N·m (214 lb·ft)/4500 redline 6500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym skoro "polemika" ze mną nic nie daje to po ch.. próbujesz mi znowu coś udowodnić

Bo pieprzysz głupoty :lol:

I celowo napisałem ze ja niczego nie chce Ci udowadniac , dlatego chciałem zebys sobie

sam sprawdził bo mnie i tak nie uwierzysz , zazwyczaj wyskakujesz z jakas poronioną

tezą : strzelanie do ludzi , wyprzedzanie sie ciezarówek albo jak np w tym przypadku ze

Twoje 735iA lepiej sie zbierało niz 540i :lol: no sory ale musiałbym byc chyba fanatykiem

(opla albo forda) i kompletnym ignorantem tematyki BMW zeby nad takim postem przejsc

do porzadku dziennego i uwierzyc w to co piszesz :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym skoro "polemika" ze mną nic nie daje to po ch.. próbujesz mi znowu coś udowodnić

Bo pieprzysz głupoty :lol:

I celowo napisałem ze ja niczego nie chce Ci udowadniac , dlatego chciałem zebys sobie

sam sprawdził bo mnie i tak nie uwierzysz , zazwyczaj wyskakujesz z jakas poronioną

tezą : strzelanie do ludzi , wyprzedzanie sie ciezarówek albo jak np w tym przypadku ze

Twoje 735iA lepiej sie zbierało niz 540i :lol: no sory ale musiałbym byc chyba fanatykiem

(opla albo forda) i kompletnym ignorantem tematyki BMW zeby nad takim postem przejsc

do porzadku dziennego i uwierzyc w to co piszesz :lol:

Po pierwsze napisałem ze wole R6 a nie ze jest szybsza od V8 4.0, po drugie laskę kładę na twoje racje bo każdy ma swoje a Ty nie jesteś dla mnie osobą która mogla by mi coś udowadniać, jeżeli nie odpowiadają ci moje "tezy" to ich zwyczajnie nie czytaj i nie cytuj za każdym razem jak Ci coś nie pasuje. Tak ze ja na tym kończę tą zbędną dyskusje i wszelkie kolejne z Tobą :party: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...