Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Chcę kupić BMW 520i z lat 90-92 czy warto?


Free

Rekomendowane odpowiedzi

ja mialem siodemke e32 silnik m30 i zalozylem do niej gaz maksymalnie udalo mi sie osiagnac wynik 22 litry po miescie przy katowaniu a wiem ze jakbym sie dopadl do zagazowanej piatki 2.0 to niewiele mniej by wyszlo. Spalanie 38 litrow gazu przy silniku 3,5 w piatce to nawet z podczepiona laweta nie jest mozliwe no chyba ze auto ciagnie lewego powietrza ile chce. M30 sa b oszczednymi silnikami jak na swoje pojemnosci wg mnie sa to jedne z najlepszych i najtrwalszych silnikow jakie wypuscilo bmw sa nie do zajezdzenia i robia przebiegi jak ciezarowki jak sie myle niech mnie ktos poprawi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mialem siodemke e32 silnik m30 i zalozylem do niej gaz maksymalnie udalo mi sie osiagnac wynik 22 litry po miescie przy katowaniu a wiem ze jakbym sie dopadl do zagazowanej piatki 2.0 to niewiele mniej by wyszlo. Spalanie 38 litrow gazu przy silniku 3,5 w piatce to nawet z podczepiona laweta nie jest mozliwe no chyba ze auto ciagnie lewego powietrza ile chce. M30 sa b oszczednymi silnikami jak na swoje pojemnosci wg mnie sa to jedne z najlepszych i najtrwalszych silnikow jakie wypuscilo bmw sa nie do zajezdzenia i robia przebiegi jak ciezarowki jak sie myle niech mnie ktos poprawi

zgadzam się prawie w 100%,ale ja tylko przyrównałem osiągi pewnej piąteczki bmw_beer

prawda czerwienny :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam. Przepraszam, ze odkopuje stary temat, ale mam kilka pytan. Otoz mam mozliwosc kupna sobie samochodu. Wybor padl na BMW 535i z konca lat 80 (cena wchodzi w gre). Wylukalem na allegro ze w duzej mierze tych aut wystepuje bogate wyposazenie (4x elektryka, klima ABS, nierzadko skora). Czy jest to dobry wybor? Jak wyglada spalanie tego auta (przy jezdzie normalnej, czasami 60km/h czasami latanie bokami). Mowie o spalaniu benki, gdyz auto z gazem mnie nie interesuje. Na co zwrocic uwage przy zakupie? czy za powiedzmy 9 tys mozna juz kupic dobre 535i e34?

Pozdrawiam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 535i byly dobre wyposazenia ..

Co do ceny za 9 tys kupisz bez problemu dobre E34 535i ... Te auta chodza tanio ciezko je sprzedac malo jest fanatykow tej marki z takim silnikiem.

Co do spalania benzyny musisz liczyc 18-20 litrow miasto niestyt nie ma co sie oszukiwac sam chcialem sie przesiasc w to jezdzilem nia tydzien , ale odpuscilem wole zrobic cos porzadnego ze swojej E30 :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A 530? pali wiele mniej? To jest chyba V8 wiec pewnie nie... Chodzi mi o to, zeby woz mial dobre wyposazenie i ladnie wygladal, co do drugiego, to kazda e34( oprocz tych zwiesniaczonych) pasuje, natomiast z wypasem, to 520 i 525 roczarowuja... Do tego chce miec solidny silnik, ale 20 litrow na miescie nieco przeraza... liczylem ze zejdzie sie do 15-16. Mam ogolnie dosc kasy, zeby kupic wiele aut, ale chce miec e34, bo mi sie to autko niesamowicie podoba...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A 530? pali wiele mniej? To jest chyba V8 wiec pewnie nie... Chodzi mi o to, zeby woz mial dobre wyposazenie i ladnie wygladal, co do drugiego, to kazda e34( oprocz tych zwiesniaczonych) pasuje, natomiast z wypasem, to 520 i 525 roczarowuja... Do tego chce miec solidny silnik, ale 20 litrow na miescie nieco przeraza... liczylem ze zejdzie sie do 15-16. Mam ogolnie dosc kasy, zeby kupic wiele aut, ale chce miec e34, bo mi sie to autko niesamowicie podoba...

Bierz 535i konstrukcja silnika niezawodna , 18L pali jak non stop stoisz w korku za to dzieki

duzej ilosci Nm jest bardzo elastyczna mozna jezdzic na niskich obrotach (moze nie az tak

jak dizlem).

Co do wyposazenia to praktycznie w tych beemakch bylo wszystko a co wiecej

w wiekszosci przypadków jest szpera a przy 211KM to juz mozna sobie fajnie polatac .

Jesli chodzi o przebiegi to dbajac o wymiane oleju silnik nie do zajezdzenia (Enzo moze

potwierdzic) Freex mial 535i ze szpera i z gazem i spokojnie do 550tys dojezdził i dalej

bez problemu zamykała licznik (240kmh) bmw_beer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to mnie pocieszyles:) A czy macie jakies strony, linki z budowa tego silnika? I ukladu napedowego. jak tam jest rozwiazany rozrzad, i ogolnie budowa, dane techniczne? Historie? Decyzje juz praktycznie podjalem i jak dobrze pojdzie, to takie sliczne BMW bedzie w moim garazu;d

Znalazlem taki sklep. http://moto.sklep.pl/ czesci w nim sa dosc przystepne. Czy warto sie zaopatrywac w takich miejscach? czy czesci do BMW sa faktycznie tak legendarnie drogie, czy tez moze to jakas fama?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie wiem czy sa drogie ... W nowych rocznikach typu 99 moze i sa drogie ...

ZNam koszta utrzymania E38 z tego rocznika i na swoj portfel narazie nie chcial bym jej miec ...

Mamm juz piata sztuke E30 ... I nie narzekam na jej koszty utrzymania wrecz przeciwnie, sa nieduze ... O ile dbasz o auto regularnie i jak cos Ci zacznie stukac to naprawiasz a nie czekasz az sie rozsypie i nastepne czesci leca ...

W E34 jest podobnie z kosztem utrzymania no moze diesel jest drogi bo pompa paliwa to koszt 1500zl , ale co do innych czesci jest prawie jak w E30 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! To ja założyłem ten temat:) i powiem szczerze, że na początku nie miałem pojęcia o budowie tych aut. Urzekł mnie ich agresywny wygląd i dźwięk silnika:). A Panowie z tego forum pomogli mi na tyle, że już od pół roku jestem posiadaczem e34 520:). Jak ją kupywałem (przy okazji powiem, że to moje pierwsze auto) to nie chciałem nią "szaleć" tylko potrzebowałem auta do zwykłej jazdy, ale powiem wam szczerze, że apetyt rośnie w miarę jedzenia:)... Tak mi mówili Panowie z tego forum, że 129 KM to zdecydowanie za mało do e34, ale ich ignorowałem... A teraz szykuję się do swap-a na 2.5 12V. Bo coś mi się nie chce wierzyć, że 3.5 pali w mieście 18 l, a spalanie 2.0, a 2.5 prawie się nie różni a jednak 171 KM jest bardziej odczuwalne niż 129KM :).

P.S. Co do części to wcale nie jest tak źle. "B"ędziesz "M"iał "W"ydatki <---- za przeproszeniem to gów... prawda... Ktoś rozwinął to w ten sposób: "B"ędziesz "M"iał "W"óz:) i z tym zgadzam się w 100%:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie droga ...

Za 12tys to ja widzialem 540i V8 na wyposazeniu spas !

no niekoniecznie, może sekwencję ma a to już 4 k do przodu, a 540 to nikt nie chce heheheh

Watpie zeby ktos zalozyl sekwencje ... :mrgreen:

Oj sa chetni na 540i ... Tylko strasznie ciezko dorwac w dobrym stanie,wszystkie sa zaniedbane w srodku i blacharsko nie wiem kto urzytkuje te modele z tymi motorami...

Ja bym tam chcial taka 540i ale narazie jestem mlody,wiec wole sport twardzioche E30 z czasem sie przesiade w bardziej luksusowe i wygodne autko :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ona nie ma gazu i dobrze, celowo wyszukalem taka na spasie, ale bez gazu i automatu. Wydaje mi sie, ze nie jest to az tak bardzo drogo, bo widac, ze furka jest w bardzo ladnym stanie, o co ciezko, bo tych aut za wiele nie ma. Mam jeszcze takie pytanie. Ile to ma koni? Bo zaleznie od strony pisza od 211 do 235. I niektorzy pisza, ze 535 ma inline 6 pod macha inni ze V8. Jak jest w koncu? Ze zdjec jest to ewidentna rzedowa szostka, ale nie mialem okazji empirycznie sie przekonac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ona nie ma gazu i dobrze, celowo wyszukalem taka na spasie, ale bez gazu i automatu. Wydaje mi sie, ze nie jest to az tak bardzo drogo, bo widac, ze furka jest w bardzo ladnym stanie, o co ciezko, bo tych aut za wiele nie ma. Mam jeszcze takie pytanie. Ile to ma koni? Bo zaleznie od strony pisza od 211 do 235. I niektorzy pisza, ze 535 ma inline 6 pod macha inni ze V8. Jak jest w koncu? Ze zdjec jest to ewidentna rzedowa szostka, ale nie mialem okazji empirycznie sie przekonac...

E34 535i ma tylko i wylacznie R6 dokladniej

Zalezy od rocznika ktory masz ... Tutaj Ci dam rozpiske po niemiecku ale zrozumiesz ja bez problemu :)

lte Motoren-Generation (Bj.82-87) 86x92 185/218 PS

1982 wurde dann zu eine Motor mit 92 mm Bohrung und 86 mm Hub übergegangen. Dieser Schritt ergab sich aus gehäuften Kopfdichtungsschäden aufgrund des geringen Zylinderabstandes. In fast jedem Test war damals zu lesen, dass der neue Motor etwas von seiner früheren Bissigkeit verloren hat. Das lag zudem auch an der auf geringeren Verbrauch ausgelegt Motronic

Neue Motoren-Generation (Bj.87-92) 86x92 211/220 PS

Diese Motoren wurden im E32 und E34 verbaut und besitzen ohne Katalysator 220 PS und 320 Nm.

Weitaus häufiger ist er aber mit Kat. und 211 PS anzutreffen. Er besitzt trotz Katalysator wieder den Biss der früheren Modelle und stellt im Prinzip die modernste Ausbaustufe des M30 dar.

A ze szukasz od rocznika 87 ...

Wiec bedziesz miec wersje 220Konna oraz 320momentu :)

Mam andzieje ze rozwialem twoje watpliwosci ... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...