Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


SWAP do mojego touringa..


woz

Rekomendowane odpowiedzi

Mialem nic nie pisac, tylko sie pochwalic jak juz bedzie po fakcie, ale pomyslalem, ze moze lepiej sie spytac na forum i upewnic. <bmw_1>

Od dluzszego czasu szperalem i szukalem ukladow wydechowych do mojej m60b30 (juz nie wspomne o poszukiwanym camaro/firebird. ogladalem takiego - ludzie, ten samochod po prostu NIE MA bagaznika! :P ). Znalazlem caly uklad wydechowy z kwasowki, robiony na zamowienie do siebie za 1800zl. Ale z ciekawosci pogadalem z gosciem, ktory we Wrocku zajmuje sie swapami w beemkach (namiary od dread'a - raz jeszcze bmw_beer ;) ) i okazalo sie, ze ku mojemu zdziwnieniu, taki swap jest o dwa razy tanszy niz przepuszczalem <bmw>

Wiec jak to mowia - szczerzonego Pan bog szczerze i sie spytam, moze ktos cos mi powie ciekawego na temat tego silnika. Jestem wstepnie umowiony z gosciem na montaz M62b44 do mojego touringa (w poniedzialek bede wiedzial czy on bedzie mial dla mnie silnik w niemczech). Koszt dosc tani, bo poniewaz ja mam fabrycznie V8 u siebie, to skrzynia, most, wszystko zostaje. Wchodzi goly silnik z elektronika. Podstawiam fure rano, odbieram popoludniu. Koszt to silnik + 800zl za robocizne. I to chyba lepsza inwestycja niz uklad wydechowy do M60b30. Z tym silnikiem mam o 70KM i 130Nm wiecej :twisted: A uklad to mozna z czasem do niego, grunt zeby byla dobra baza..

Czy ktos ma/mial do czynienia z tym silnikiem? Czy sa jakies bolaczki z nim? czy raczej jest zdecydowanie lepszy niz M60? Slyszalem wiele na jego temat, rowniez to, ze wbrew pozorom (z ta pojemnoscia) to jest dosc ekonomiczny. No ale e34 touring shadow z 4.4 i 420Nm moze byc juz cos milego <bmw_1>

Wszelka rada mile widziana. Pozdro bmw_beer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M62 to udoskonalona wersja M60 , mysle ze wszystkie bolączki starszej jednostki

zostały dopracowane i raczej nie słyszałem o problemach z tym silnikiem :wink:

Slyszalem wiele na jego temat, rowniez to, ze wbrew pozorom (z ta pojemnoscia) to jest dosc ekonomiczny.

A było tam napisane drobnym druczkiem ekonomiczny*

(*tylko i wyłacznie w trasie) :lol:

A tak powaznie to w korkach po wrocku z tym motorem to srednio bedzie koło 18-20L

na trasie z zapietym tempomatem to nawet 9L :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobry motor, uwagi to uszczelki zaworowe co 150tys do wymiany, dalej brak śrub samohamujących w pompie oleju (wypadają do miski i mogą narobić bigosu z łańcuchem) więc do sprawdzenia na początku. Odmą też się trzeba zainteresować co jakiś czas jak zalewa świece od strony szyby. Motor spala mniej niż m60 w tej pojemności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie boisz sie o skrzynie??

Koles powiedzial, ze skrzynia od mojej 530 powinna wytrzymac bez problemu...

woz, a co z kwestią wydechu?

A na normalnych kolektorach od 530 nie podejdzie? to tez V8. Jezeli nie to porzezbie i pojda kolektory od m62 a reszte sie dopasuje do budy e34.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie boisz sie o skrzynie??

Koles powiedzial, ze skrzynia od mojej 530 powinna wytrzymac bez problemu...

no w do V8 jest jedna... 5HP30 bodajze

tylko czy nie jest juz na tyle wyeksploatowanaze dolozenie jej momentu

nie rozlozy jej za chwile

a mam jeszcze pytanie do silnika V8 jakby ktos mi mogl napisac na PW

na co zwracac uwage jak bede ogladal przed kupnem

jak ten silnik ma chodzic?? jak sie wkreca?? itp?? jakies rady <bmw_3>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Został dołożony vanos, w m62 nie tak często występuje problem z śrubami w misce, nie jestem pewien ale chyba coś zmienia się z sondami lambda.

Na co zracać uwagę przy kupnie?

Powinien się wkręcać bez bólu od dołu do końca, chodzić idealnie równo, ale jak nie będzie nie koniecznie oznacza to kosztowne wymiany, wykręć ostatnie świece od szyby i zobacz jak wyglądają czy nie są uwalone olejem. Dowiedz się jaki olej był lany do silnika. Reszta jak w każdym innym silniku.

p.s. Zobacz też czy nie poci się pompa wspomagania i węże od wspomy bo są drogie. (można je zakuć ale zachodu przy tym sporo.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korni8808, podaje linka. Tam jest to i owo opisane na co warto zwracac uwage w tych silnikach, mialem ten sam dylemat jakies pol roku temu :) Rowniez od razu mozesz zerknac na co warto zwrocic uwage po kupnie. Pozdrawiam i powodzenia w poszukiwaniach <bmw_1>

http://www.forum.maxbimmer.pl/topics35/e34-530-touring-vt10233.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na normalnych kolektorach od 530 nie podejdzie? to tez V8. Jezeli nie to porzezbie i pojda kolektory od m62 a reszte sie dopasuje do budy e34

Nie wiem jak to wygląda z kolektorami, ale rozchodzi mi się bardziej o przepustowość spalin? Jak pisałem w temacie niżej, silniki m62 b35 i b44 miały ten sam wydech, ale odpowiedniki w m60 już nie. Szkoda było by go dławić :wink:

Został dołożony vanos, w m62 nie tak często występuje problem z śrubami w misce, nie jestem pewien ale chyba coś zmienia się z sondami lambda.

M62 był z vanosem i bez. Vanos wszedł do produkcji bodaj od września 1998r. W m62 bez vanosa były dwie lambdy przed katami, w młodszym są już 4 przed i za. W m62 z vanosem jest ponoć alternator chłodzony cieczą, który lubi sprawiać problemy, a jest to dość kosztowne.

Śruby podobno mimo wszystko trzeba sprawdzać w obu przypadkach.

[ Dodano: 29 Wrzesień 09, 19:28 ]

Aha, silnik z vanosem jest znacznie, ale to znacznie żwawszy od tego bez. Ma wyższy moment przy niższych obrotach (440Nm przy 3600)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, czytalem o tym. 440Nm do 420Nm na niekorzysc silnika bez vanosa. Ale z vanosem jest z kolei znacznie drozszy. Za 3000 z hakiem mozna kupic ladny silnik do wrzesnia 98, ale za Vanosa to juz od 5000 wzwyz. Tak wpadlo mi do glowy. Ja u siebie nie mam ASC. Ciekawe jak sie bedzie tym jezdzilo na mokrym.. :twisted:

[ Dodano: 29 Wrzesień 09, 19:50 ]

...a tak BTW. Za 10 000 juz z robocizna mialbym wlozony silnik S62, akurat Koles ma w dobrym stanie, 170 000 przebiegu. Nie bralbym tego pod uwage bo 400KM i podzespoly od M5 zjadlyby moj portfel, ale pomarzyc sobie mozna. Wiecie co 1600kg i 400 kucykow i 500Nm moglkoby zrobic?? :twisted: :twisted: :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie nie mam ASC. Ciekawe jak sie bedzie tym jezdzilo na mokrym.. :twisted:

Ciężka sprawa, najważniejsze to obuwie :!: Ja mam jakieś chińskie g..no (i muszę je zmienić) i powiem że ASC co nieco pomaga (jak dasz w palnik i tak zrywa przyczepność), ale wiadomo trzeba myśleć samemu :!:

[ Dodano: 29 Wrzesień 09, 19:55 ]

Za 10 000 juz z robocizna mialbym wlozony silnik S62, akurat Koles ma w dobrym stanie, 170 000 przebiegu.

Do tego trzeba naprawdę ogarniętego specmajstra :!: Tam przychodzi kpl wiązka z M5 i trzeba z elektroniką się bawić bo mimo że silnik hula, to chodzi on w trybie awaryjnym i nie wkręca się na pełne obroty wykorzystując pełną moc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I z tym sie zgodze. W mojej poprzedniej e36 mialem ASC i nie raz uratowalo mi dupsko. To nawet nie chodzi o jakies szalenstwa, ale chociazby o to, ze jadac po mokrym lukiem (np podwale, kostka) to czujesz jak tyl nagle ci ucieka i ASC sie wlacza i jest ok. Jak jedziesz sam to spoko, ale jak masz samochody z boku, przodu i tylu, to chwila nieuwagi i mozesz sobie niezlego bigosu narobic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz sobie niezlego bigosu narobic...

albo poczuc troche adrenalinki :lol:

i spokojnie jechac dalej <bmw>

[ Dodano: 29 Wrzesień 09, 21:13 ]

a co do ogledzin to widze to co zawsze...

dzieki za link...

w niedziele ruszam na testing V8semek... <bmw_3>

licze ze ta 740 z Yorku bedzie gut (motor, skrzynia, blachy) [teraz jednak troche kasy mam do wydania]

[ Dodano: 30 Wrzesień 09, 19:37 ]

mala poprawka

nie wiem czy na 100%

ale w silnikach B30 V8 jest inna skrzynia niz w B40 czy B44

jezeli tak to, szybciutko padnie przy nowym, mocniejszym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy na 100%

ale w silnikach B30 V8 jest inna skrzynia niz w B40 czy B44

jezeli tak to, szybciutko padnie przy nowym, mocniejszym silniku

Ale skrzynia 5HP-30 jesli sie ni emyle, rowniez wystepowala w modelu M60B40. Tam bylo 290KM i 400Nm, zblizone do tego co ma M62, i jakos skrzynia dawala rade. Wiec jestem pozytywnie nastawiony, ze bedzie ok.

Ale okazuje sie, ze znalezc silnik w dobrym stanie to nie takie proste.. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W [e34] 530 V8 były inne skrzynie niż w 540,w 3,0 były takie same jak w 525,i w tych V8kach często już nie wytrzymywały momentu jeśli ktoś męczył skrzynie. :roll:

530 ma 290,a 540 e39 -440 Nm... Skrzynka nie wytrzyma długo wg mnie :|

W każdym razie projekt zacny i życze powodzenia! bmw_beer

Edycja:

a5s 310z (5hp28)

5hp18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W [e34] 530 V8 były inne skrzynie niż w 540,w 3,0 były takie same jak w 525,i w tych V8kach często już nie wytrzymywały momentu jeśli ktoś męczył skrzynie. :roll:

530 ma 290,a 540 e39 -440 Nm...

440Nm po wrzesniu 98 kiedy to podowjny vanios wszedl. Wczesniejsze mialy 420 no ale to w sumie zadna roznica. Moze i jest troche racji w tym ze lepiej byloby od razu pociagnac jakas skrzynke do tego, albo przynajmniej z czasem. Nie mowie tu o mocy, ale 130Nm dodatkowo to moze ja troche zabolec..

No i jeszcze skrzynka, czyli 1500zl extra trzeba wykombinowac - jak to zazwyczaj bywa, zawsze jakies schody sie znajda.. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...