kozin09 Opublikowano 18 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Tak jak w temecie, grzeje mi sie silnik, temp podeszła mi dzisiaj pod czerwone pole, dotykam powrotnego węza zimny, czyli na 99% procent termostat ale czy może być jeszcze inna przyczyna? Jakiej firmy polecacie termostat? czy żeby go wyjąć trzeba sciągać wisko? pozdrawiam ps może byc? http://moto.allegro.pl/item790000256_termostat_bmw_e38_e39_e46_320_d_febi_jakosc.html febi czy lepszy wahler?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 18 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Wahler sprawdzona firma jeśli chodzi o termostaty. Wypadałoby ściągać wisko bo obudowa termostatu jest w takim eleganckim miejscu źe lepiej to zrobić.No chyba że dasz radę bez sciagania:) Mi udało się kiedyś w warunkach polowych wyjąć termostat po odkręceniu tylko łopat wiatraka.Zobacz co będzie odpowiednie dla Ciebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 18 Listopada 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 wróciłem własnie z garażu, odpowietrzyłem chłodnice, troche powietrzem popluło dolałem płynu i wyjechałem i... temp ok, nic sie nie grzeje, jeździłem z pół godz i ok. Jakby termostat był zamkniety to chyba momentalnie by się zagrzała. Jeszcze jutro zobacze, ale złapała wskazówka pion i sie nie ruszyła. Może sie poprostu zawiesił?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 19 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 Możliwe,że się podwiesił. Tylko że jeśli podwiesił się juz raz to będzie miał do tego tendencje. A nie ma to jak podwiesi się w najmniej odpowiednim momencie w trasie. Jeśli chodzi o układ chłodzenia to ja nie daje drugiej szansy elementom które wykazały choćby najmniejszy defekt. Oszczędzam sobie nerwów i kłopotów potem:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eko-vit1 Opublikowano 19 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 Mialem podobny problem, nagle zagotowala. Odpowietrzylem,bylo ok przez chwile. Podobno lubi sie poluzowac wirnik w pompie wody,wymienilem pompe,to samo. Pierwszy obiaw zanim skoczy temperatura to brak ogrzewania. U mnie okazalo sie ze chlodnica puszcza i co ciekawe nie bylo widac,wyciek byl nie duzy,a temperatura powodowala,ze w miejscu wycieku-laczenie plastiku z alu-bylo sucho. Pamietaj,ze ten motor jest ciezko kokladnie odpowietrzyc!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chiccoo Opublikowano 19 Listopada 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 Oj mój 2,5TDS M51 też cięzko odpowietrzyć. Chłodnica bez odpowietrznika!!!- do okoła idzie rurka do zbiornika wyrównawczego- otwór od wlewania płynu to odpowietrznik- niemiec nie popisał sie tutaj. :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jony1986 Opublikowano 6 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 witam , a jakie macie rady by odpowietrzyć 520i benzyna 24 zaw. ? , jaki powinien być poziom płynu w chłodnicy jak jest zimny ? nie powiem że jestem trochę zielony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 6 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 O sposobach odpowietrzania już było sporo na forum(poszukaj). Co do poziomu to na zbiorniczku wyrównawczym obok chłodnicy jest linia poziomu. Silnik zimny=poziom na lini.Silnik rozgrzany=poziom około 3 może 4cm nad linią. A co się dzieje z Twoim układem chłodzenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 6 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Mozesz sprobowac ratowac ten stary termostat. Wyciagnij zagotuj pare razy pozniej odkamien zagotuj... u mnie pomoglo robilem to 2miesiace temu i temp od tej pory zawsze pion. Wczesniej bylo roznie.... Tylko ze w mnie w m10 wyciagnac termostat to 5min :-P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jony1986 Opublikowano 10 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 Witam , u mnie był do wymiany termostat zrobiłem to i jest ok ale nie wiem jak dokładnie odpowietrzyć układ. próbowałem go odpowietrzyć ostatnimi czasy a mianowicie odpaliłem silnik odkreciłem dwa korki jeden od dolewania a drugi odpowietrzenie i dolałem na maxa boryga i tak minęło pół godz a gdzieś czytałem że powinno się przelać przez odpowietrznik i i korek wlewowy. ale nic takiego sie nie wydarzyło , opadło niżej tak gdzieś 3 cm ponad kreskę i tak sie trzymało czy to jest układ dobrze odpowietrzony ? a drugie mam wężyki dokręcone i jeszcze kapie nimi jak silnik jest ciepły i ciśnienie podskoczy , korek powinien być mocno czy lekko przykręcony. Jestem trochę zielony i przepraszam za to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 10 Czerwca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 NIe przepraszaj - fora od tego są, gdyby wszystko wszyscy wiedzieli to by forów nie było - http://www.maxbimmer.pl/threads/1421-Vademecum-układ-chłodzenia-odpowietrzanie Ps. A czemu Borygo? Troche " zrące" jest i nie zaleca sie do chłodnic aluminiowych - lepiej Petrygo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Importer Opublikowano 3 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2010 Korek powinien byc mocno dokrecony, sprawdz tylko czy masz odpowiedni korek, powinien byc na nim napis "2,0", to jest cisnienie przy ktorym sie on otwiera i do Twojego silnika to 2 bary. Odpowietrza sie tak: odkrecasz odpowietrznik, dolewasz plyn (przez korek) az bedzie wylatywal plyn bez pecherzykow powietrza przez odpowietrznik, zakrecasz odpowietrznik, ale nie zakrecasz korka, odpalasz auto, niech chodzi, az sie zagrzeje, potem podnies obroty na okolo 2 minuty do 2500obr/min i gotowe. Oczywiscie kontroluj caly czas poziom plynu i dolewaj w razie potrzeby. Podczas calej operacji pokretlo ogrzewania musi byc w pozycji max grzanie. A termostat to tylko WAHLER! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gxy Opublikowano 13 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 Mi sie dwa razy zagrzalo, oba w zime : Raz wjechałem na droge kolo lasu pochyła w dół pokryta sniegiem i nie chciał już wyjechac, tak sie wzielem i pochłonełem wyczuciem balansu ( gdyz trza było tzw. bujac ale tak ostatecznie skrajnie ) ze wogule nie zwracalem uwagi na poziom tem myslac o wydostaniu sie ze sniegu. Zeby było mało lipy tuz po wyjeździe właśnie zauwazylem poziom i widzac dym z przed maski, wiedziac, iz niedziecac jak długo był przegrzany odrazu go wyłączylem. Mineło moze 10sek coś strzeliło sapneło i w syk sie zamieniło cichnąć stopniowo. Zalamalem sie myslalem ze poszla chlodnica, zadzwonilem po kolege Apacza zjawil sie odrazu popatrzył dolał mi dostepnego jedynie plynu do wycieraczek zimowych i wytłumaczył, ze takie auta maja ów odpowietrznik awaryjny - Czy mam po takim spontanicznym zdarzeniu i zabiegu odpowietrzac uklad ? Drugi raz jadac normalnie jak zawsze, poprostu zauwazylem wyzszy poziom, zatrzymalem sie, aby posprawdzac substancje i szczelnosc oraz "odtajeć" a ze snieg był to 20 minut wystarczyło. Wszystko było w normie, odpalilem i narazie przez pol roku, w najwieksze upały ( padł szyberdach ) a wskazowka wciaz w połowie. Czyli jakas zwieszka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.