PawełWilk Opublikowano 3 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 Juz wczesniej pisalem na ten temat. Poniewaz jutro okolo godziny 16 biore sie za sciaganie skrzyni w e39 2.8. Chcialby prosic o jak nawiecej informacji zwiazane z wymontowaniem skrzyni. I moje pierwsze pytanie. Czy musze rozbierac konsole, jezeli tak to jak mam sciagnac galke zmiany biegow. Skrzynia manualna. [ Dodano: 3 Grudzień 09, 21:28 ] Jeszcze jedno pytanie. Bede musial pewnie porozlaczac hydraulike. A wiec hamulce potem tez bede musial je odpowietrzac?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chiccoo Opublikowano 3 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 Będziesz musiał odpowietrzać jak w każdym samochodzie- chyba że preferujesz jazdę bez nich, ale nie polecam tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 4 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 Konsoli nie rozbieraj i gałki nie ściągaj bo nie ma takiej potrzeby.Zdejmij zawleczke i wyciagnij bolec cięgna zmiany biegów przy skrzyni. W e34 wydaje mi się że przewód wysprzęglika miałem na pewnym odcinku elastyczny jeśli w e39 też tak jest to w tym miejscu ścisnij go żabą i będzie mniej do odpowietrzania układu wysprzęglika. A hamulce nie wiem dlaczego chcesz odpowietrzać?Nawet jeśli nie rozepnież wysprzęglik i płyn wyleci cały to w zbiorniczku płynu hamulcowego i tak tylko do poziomu przewodu wysprzęglika a ten jest troche wyżej niż przewody hamulcowe. Jeśli chcesz to odpowietrzaj jak w zwykłym aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawełWilk Opublikowano 4 Grudnia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 Czyli jest jakis wodzik do skrzyni? Lewarek nie wchodzi bezposrednio do niej? A z tym przewodem to popatrze jak jest u mnie. Jakby co to bede pisal jeszcze dzisiaj wieczorem po sciagnieciu skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 4 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 Na tym rysunku: -ściągnij tzw pierścień bespieczeństwa nr 6 -pamiętaj o podkładkach 2szt. nr 5 -wysuń wodzik prosty nr 4 i przesuń go tak by nie przeszkadzał w wyjmowaniu skrzyni http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD51&mospid=47544&btnr=25_0009&hg=25&fg=05 A na tym rysunku wygląda na to ,że jest elastyczny kawałek przewodu nr 15 Odpowietrznik to nr 11 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD51&mospid=47544&btnr=21_0085&hg=21&fg=10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawełWilk Opublikowano 5 Grudnia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 Dzieki koledzy za pomoc. Udalo sie sciagnac skrzynie - nawet szybko poszlo. Ale teraz mam nastepny problem i nie wiem jak go rozwiazac. Kupilem sprzeglo SACHS. Poniewaz slyszalem ze do 2000r. pakowali do BMW tylko SACHS. Okazalo sie ze mam LUK. Teraz nie wiem czy juz ktos je wymienial czy taki oryginal? Ale kolo dwumasowe tez jest LUK. Wszystko wygladalo na identyczne poza obudowa docisku, ktory jednak normalnie pasuje na otwory srubowe. Wiec z bratem zamontowalismy caly komplet, poskladali wszystko, odpowietrzyli i wykonali probe. No i tu lipa. Bardzo ciezko wchodza biegi. szczegolnie 1, 2 i R. Po wielu próbach dodatkowego odpowietrzenia nic sie nie zmienilo. Biegi wchodza dalej ciezko. A auto startuje od razu po puszczenia sprzegla tak jakby sie konczylo bieze bardzo nisko. Sciagnelismy jeszcze raz sprzeglo i znalezlismy tylko jedna roznice. Rozni sie tarcza a dokladnie jej wysrodkowanie. Nie wiem jak to dokladnie opisac wiec pokarze na przykladzie nawiasów. ( I ) - Sachs ( I ) - Luk Ta paleczka w srodku nawiasow to tarcza a nawiasy to krawedzie srodka tarczy. Czy to moze byc przyczyna, ze biegi nie chca wchodzic? [ Dodano: 5 Grudzień 09, 16:20 ] Poprawka do nawiasow. Po zapisaniu wiadomosci nawiasy sie wysrodkowaly, chodzi o to ze tarcze roznia sie miejscem na "sworzniu, srodku" tarczy. [ Dodano: 5 Grudzień 09, 16:27 ] A tak wygladaja dociski. [ Dodano: 5 Grudzień 09, 16:38 ] Jak bedzie pilna potrzeba to postaram sie o zdjecia tarcz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 5 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 Fabrycznie raczej powinien byc LUK , chociaz rozne cuda sie zdarzaja i czasem montowali akurat tej firmy ktora mieli na składzie w fabryce. Na tych zdjeciach docisk wyglada troche inaczej ale mysle ze problem jest tutaj troche inny obejrzyjcie dokładnie wysprzeglik czy aby jakies elementy z niego nie odpadły bo z tego co zrozumiałem to nie idzie dobrze wysprzeglic czyli tarcza lata zbyt blisko dwumasy. Zeby sprawdzic czy faktycznie jest zapowietrzone , najlepiej odpalcie auto i podpompujcie pare razy sprzegło (tak jakbys odpowietrzał hamulec) i wtedy dopiero spróbuj wrzucic bieg jesli nie bedzie poprawy to to nie bedzie kwestia zapowietrzenia tylko tak jak pisałe wyzej raczej cos z wysprzeglikiem ze nie pracuje w pełnym zakresie lub tez ze czegos tam brakuje. Aha a jeszcze taka kwestia czy dobrze zalozyliscie tarcze , nie pamietam dokładnie ale tam ten wieloklin był niesymetryczny i chyba miało znaczenie ktora stroną w kierunku silnka sie go zakładało ale tego akurat na 100% nie jestem pewien , zaraz popatrze po necie czy to faktycznie miało znaczenie :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawełWilk Opublikowano 5 Grudnia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 Tak robilismy. Odpalalem go bo myslale ze moze serwo ma cos wspolnego. Pompowalismy go na zapalonym i na zgaszonym. i nic. Wysprzeglik raczej tez nie bo od razu go zdjelismy i lezal ciagle z boku. Chyba ze za malo wychodzi. Ale jak za malo wychodzi to znowu czyja wina? Zapowietrzenia? Mordulec a to co pisalem ze tarcza troche sie rozni od poprzedniej moze miec cos wspolnego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 5 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 Wysprzeglik raczej tez nie bo od razu go zdjelismy i lezal ciagle z boku. Chyba ze za malo wychodzi. Ale jak za malo wychodzi to znowu czyja wina? Zapowietrzenia? No własnie chodzi o to ze może ("za mało wychodzi" :wink: ) mozliwe ze odpowietrzyliscie prawidłowo a mimo to wysprzeglik przepuszcza płyn i nie trzyma cisnienia zeby wystarczajaco daleko sie wysunąć albo tez mega trywialna przyczyna odleciał ten plastik z samego konca :wink: Mordulec a to co pisalem ze tarcza troche sie rozni od poprzedniej moze miec cos wspolnego? Tarcza raczej nie powinna byc inna bo z tego co wiem to do 523 / 525 / 528 i chyba nawet do TDS'a była dokładanie ta sama tarcza , sam wieloklin moze deko inaczej wygladac ale jesli pasuje na wałek to raczej nie bedzie to wina tarczy , mozliwe tak jak wczesniej napisałem ze istotna moze byc strona ktora załozyliscie tarcze jesli wieloklin jest niesymetryczny :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawełWilk Opublikowano 5 Grudnia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 Wysprzeglik wyglada tak samo. Plastik jest troche inny ale jest. Tarcza byla zalozona dluzszym koncem do silnika i tak tez ja zalozylismy. Jezeli naprawde za malo wychodzi to co moze byc tego przyczyna?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 5 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 Wysprzeglik wyglada tak samo. Plastik jest troche inny ale jest. Tarcza byla zalozona dluzszym koncem do silnika i tak tez ja zalozylismy. Jezeli naprawde za malo wychodzi to co moze byc tego przyczyna?? To mozliwe ze poprostu przepuszcza płyn i za malo sie wysuwa. Wysprzeglik w srodku to nic innego jak zwykły tłoczek hydrauliczny tak samo jak w przypadku zacisku hamulcowego. Jak dasz rade to wykrec ten wysprzeglik ze skrzyni i zobacz po wcisnieciu sprzegła o ile on sie wysuwa z cylindra i sprobujcie go odpowietrzyc wyjetego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawełWilk Opublikowano 5 Grudnia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 W tym jest problem. Kolega mojego brata tez tak pomyslal i w momencie wcisniecia sprzegla tłoczek wyskoczyl. Wmontowalismy go spowrotem i znowu pompowalismy. Po tym wykrecilismy jeszcze raz i patrzylismy czy nie cieknie. Nie bylo widac. Podpowiadasz nam wszystko to co sprawdzilismy. Juz nie mam wiecej pomyslow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 5 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 Kolega mojego brata tez tak pomyslal i w momencie wcisniecia sprzegla tłoczek wyskoczyl. No i własnie przez to moze byc juz nieszczelny i przepuszcza płyn spowrotem do układu zamiast przytrzymac cisnienie i wypchnac tarcze do konca. Przy takim "zewnetrznym" odpowietrzaniu najlepiej o cos zaprzec ten wysprzeglik zeby nie wyleciał tłoczek. Szczerze to tam wiecej przyczyn raczej byc nie moze , sprzegło jest proste jak budowa cepa , jakbys zrzucał skrzynie jeszcze raz to zrob zdjecia tarczy bo juz sam nie wiem co to moze byc :wink: Aha jak mozesz to podaj mi numery czesci tej starej tarczy / docisku i tego ktory kupiliscie zobacze czy to faktycznie czyms sie różni :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawełWilk Opublikowano 5 Grudnia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 Numer sprzegla [ Dodano: 5 Grudzień 09, 18:32 ] Sprzegla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 5 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 No i lekki bigosik sie zrobił , powiedz ktory masz rok jeszcze tej E39 bo widze ze do 97 było inne a od 09/97 leciało cos innego. Kurcze dziwna sprawa , niby numery zostały zmienione ale te sprzegła są identyczne , Sachs 3000724001 Luk 624206500 A mozesz odczytac co jest na tej starej tarczy LUK'a napisane ? powinien byc jakis numer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawełWilk Opublikowano 5 Grudnia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 LUK [ Dodano: 5 Grudzień 09, 18:38 ] Tyle tez wiem. Ale wszystko pasuje. Mam rok 97 ale nie wiem ktory miesiac. Plastyki sa z maja. Ale to plastyki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 5 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 Mysle ze to sprzegło jest dobre , faktycznie LUK wyglada troche inaczej wieloklin jest jakby bardziej w srodku ale to nie powinno robic roznicy , jak dasz rade to przeczytaj numer z tej starej tarczy Tutaj nawet na schemacie jest tarcza wygladajaca jak ten sachs : A ten drut dobrze poskładaliscie , na rys. nr 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawełWilk Opublikowano 5 Grudnia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 BMW 21,21 - 1 223 532 Taki nr znalazlem na tarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darioital Opublikowano 5 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 sachs wychodzil do 95r apo 95r byl LUK takze masz zle sprzęglo jeszcze trzeba by nr vin-u zeby odczytac dokladną datę produkcji bo na przełomie wrzesnia i pazdziernika 97r byly 2 modele sprzęgla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawełWilk Opublikowano 5 Grudnia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 Jezeli to jest ten drut co trzyma element 5 to wogole go nie ruszalismy Na tarczy jest jescze nr 291 00 LUK umieszczony miedzy oczkami tarczy. Ale faktycznie na schemacie jest tarcza prosta jak SACHSA a luk jest powyginany. [ Dodano: 5 Grudzień 09, 18:54 ] Gdzie odczytac dokladna date produkcji auta?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darioital Opublikowano 5 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 tu wpisujesz ostatnie 7 liczb i cyfr vinu http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 5 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 To sa te same sprzegła 240mm , wieloklin 10 , nie ma cudów numery fakt sa inne ale to jest dokładnie ta sama tarcza. sachs wychodzil do 95r apo 95r byl LUK takze masz zle sprzęglo jeszcze trzeba by nr vin-u zeby odczytac dokladną datę produkcji bo na przełomie wrzesnia i pazdziernika 97r byly 2 modele sprzęgla Z tego wynika ze co Sachs odpuscił sobie produkcje sprzegła na 3 lata ?? Moim zdaniem sprzegło masz dobre , tarcza ma prawidłowe wymiary i jesli docisk pasował na kołki z dwumasy to pozostaje tylko wina wysprzeglika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawełWilk Opublikowano 5 Grudnia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 darioital mozesz mi to sprawdzic bo moj net dzisiaj chodzi jakby bez wegla oto 7 cyfr BP17760 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 5 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 Masz z maja 97 auto przynajmniej wg VINU http://www.realoem.com/bmw/select.do?vin=BP17760 Po tych numerach z realoem wyglada na to ze ten numer chodził od 96 do wrzesnia 97 potem sie zmieniło ale dalej nie widze roznicy w tych sprzegłach po wymiarach to jest dokładnie to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darioital Opublikowano 5 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 Masz z maja 97 auto przynajmniej wg VINU http://www.realoem.com/bmw/select.do?vin=BP17760 dokladnie to maj 97 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.