Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


e39 Pilne pytanie.


PawełWilk

Rekomendowane odpowiedzi

Juz wczesniej pisalem na ten temat. Poniewaz jutro okolo godziny 16 biore sie za sciaganie skrzyni w e39 2.8. Chcialby prosic o jak nawiecej informacji zwiazane z wymontowaniem skrzyni. I moje pierwsze pytanie. Czy musze rozbierac konsole, jezeli tak to jak mam sciagnac galke zmiany biegow. Skrzynia manualna.

[ Dodano: 3 Grudzień 09, 21:28 ]

Jeszcze jedno pytanie. Bede musial pewnie porozlaczac hydraulike. A wiec hamulce potem tez bede musial je odpowietrzac??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konsoli nie rozbieraj i gałki nie ściągaj bo nie ma takiej potrzeby.Zdejmij zawleczke i wyciagnij bolec cięgna zmiany biegów przy skrzyni.

W e34 wydaje mi się że przewód wysprzęglika miałem na pewnym odcinku elastyczny jeśli w e39 też tak jest to w tym miejscu ścisnij go żabą i będzie mniej do odpowietrzania układu wysprzęglika.

A hamulce nie wiem dlaczego chcesz odpowietrzać?Nawet jeśli nie rozepnież wysprzęglik i płyn wyleci cały to w zbiorniczku płynu hamulcowego i tak tylko do poziomu przewodu wysprzęglika a ten jest troche wyżej niż przewody hamulcowe.

Jeśli chcesz to odpowietrzaj jak w zwykłym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jest jakis wodzik do skrzyni? Lewarek nie wchodzi bezposrednio do niej? A z tym przewodem to popatrze jak jest u mnie. Jakby co to bede pisal jeszcze dzisiaj wieczorem po sciagnieciu skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym rysunku:

-ściągnij tzw pierścień bespieczeństwa nr 6

-pamiętaj o podkładkach 2szt. nr 5

-wysuń wodzik prosty nr 4 i przesuń go tak by nie przeszkadzał w wyjmowaniu skrzyni

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD51&mospid=47544&btnr=25_0009&hg=25&fg=05

A na tym rysunku wygląda na to ,że jest elastyczny kawałek przewodu nr 15

Odpowietrznik to nr 11

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD51&mospid=47544&btnr=21_0085&hg=21&fg=10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki koledzy za pomoc. Udalo sie sciagnac skrzynie - nawet szybko poszlo. Ale teraz mam nastepny problem i nie wiem jak go rozwiazac.

Kupilem sprzeglo SACHS. Poniewaz slyszalem ze do 2000r. pakowali do BMW tylko SACHS. Okazalo sie ze mam LUK. Teraz nie wiem czy juz ktos je wymienial czy taki oryginal? Ale kolo dwumasowe tez jest LUK.

Wszystko wygladalo na identyczne poza obudowa docisku, ktory jednak normalnie pasuje na otwory srubowe. Wiec z bratem zamontowalismy caly komplet, poskladali wszystko, odpowietrzyli i wykonali probe. No i tu lipa. Bardzo ciezko wchodza biegi. szczegolnie 1, 2 i R. Po wielu próbach dodatkowego odpowietrzenia nic sie nie zmienilo. Biegi wchodza dalej ciezko. A auto startuje od razu po puszczenia sprzegla tak jakby sie konczylo bieze bardzo nisko. Sciagnelismy jeszcze raz sprzeglo i znalezlismy tylko jedna roznice.

Rozni sie tarcza a dokladnie jej wysrodkowanie. Nie wiem jak to dokladnie opisac wiec pokarze na przykladzie nawiasów.

( I ) - Sachs ( I ) - Luk

Ta paleczka w srodku nawiasow to tarcza a nawiasy to krawedzie srodka tarczy.

Czy to moze byc przyczyna, ze biegi nie chca wchodzic?

[ Dodano: 5 Grudzień 09, 16:20 ]

Poprawka do nawiasow. Po zapisaniu wiadomosci nawiasy sie wysrodkowaly, chodzi o to ze tarcze roznia sie miejscem na "sworzniu, srodku" tarczy.

[ Dodano: 5 Grudzień 09, 16:27 ]

A tak wygladaja dociski.

[ Dodano: 5 Grudzień 09, 16:38 ]

Jak bedzie pilna potrzeba to postaram sie o zdjecia tarcz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec

Fabrycznie raczej powinien byc LUK , chociaz rozne cuda sie zdarzaja i czasem montowali

akurat tej firmy ktora mieli na składzie w fabryce.

Na tych zdjeciach docisk wyglada troche inaczej ale mysle ze problem jest tutaj troche inny

obejrzyjcie dokładnie wysprzeglik czy aby jakies elementy z niego nie odpadły bo z tego

co zrozumiałem to nie idzie dobrze wysprzeglic czyli tarcza lata zbyt blisko dwumasy.

Zeby sprawdzic czy faktycznie jest zapowietrzone , najlepiej odpalcie auto i podpompujcie

pare razy sprzegło (tak jakbys odpowietrzał hamulec) i wtedy dopiero spróbuj wrzucic bieg

jesli nie bedzie poprawy to to nie bedzie kwestia zapowietrzenia tylko tak jak pisałe wyzej

raczej cos z wysprzeglikiem ze nie pracuje w pełnym zakresie lub tez ze czegos tam brakuje.

Aha a jeszcze taka kwestia czy dobrze zalozyliscie tarcze , nie pamietam dokładnie ale tam

ten wieloklin był niesymetryczny i chyba miało znaczenie ktora stroną w kierunku silnka sie

go zakładało ale tego akurat na 100% nie jestem pewien , zaraz popatrze po necie czy to

faktycznie miało znaczenie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak robilismy. Odpalalem go bo myslale ze moze serwo ma cos wspolnego. Pompowalismy go na zapalonym i na zgaszonym. i nic. Wysprzeglik raczej tez nie bo od razu go zdjelismy i lezal ciagle z boku. Chyba ze za malo wychodzi. Ale jak za malo wychodzi to znowu czyja wina? Zapowietrzenia?

Mordulec a to co pisalem ze tarcza troche sie rozni od poprzedniej moze miec cos wspolnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec
Wysprzeglik raczej tez nie bo od razu go zdjelismy i lezal ciagle z boku. Chyba ze za malo wychodzi. Ale jak za malo wychodzi to znowu czyja wina? Zapowietrzenia?

No własnie chodzi o to ze może ("za mało wychodzi" :wink: ) mozliwe ze

odpowietrzyliscie prawidłowo a mimo to wysprzeglik przepuszcza płyn i nie trzyma

cisnienia zeby wystarczajaco daleko sie wysunąć albo tez mega trywialna przyczyna

odleciał ten plastik z samego konca :wink:

805019942

Mordulec a to co pisalem ze tarcza troche sie rozni od poprzedniej moze miec cos wspolnego?

Tarcza raczej nie powinna byc inna bo z tego co wiem to do 523 / 525 / 528 i chyba nawet

do TDS'a była dokładanie ta sama tarcza , sam wieloklin moze deko inaczej wygladac ale

jesli pasuje na wałek to raczej nie bedzie to wina tarczy , mozliwe tak jak wczesniej napisałem ze istotna moze byc strona ktora załozyliscie tarcze jesli wieloklin jest

niesymetryczny :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysprzeglik wyglada tak samo. Plastik jest troche inny ale jest. Tarcza byla zalozona dluzszym koncem do silnika i tak tez ja zalozylismy.

Jezeli naprawde za malo wychodzi to co moze byc tego przyczyna??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec
Wysprzeglik wyglada tak samo. Plastik jest troche inny ale jest. Tarcza byla zalozona dluzszym koncem do silnika i tak tez ja zalozylismy.

Jezeli naprawde za malo wychodzi to co moze byc tego przyczyna??

To mozliwe ze poprostu przepuszcza płyn i za malo sie wysuwa.

Wysprzeglik w srodku to nic innego jak zwykły tłoczek hydrauliczny tak samo jak w

przypadku zacisku hamulcowego.

Jak dasz rade to wykrec ten wysprzeglik ze skrzyni i zobacz po wcisnieciu sprzegła o ile

on sie wysuwa z cylindra i sprobujcie go odpowietrzyc wyjetego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym jest problem. Kolega mojego brata tez tak pomyslal i w momencie wcisniecia sprzegla tłoczek wyskoczyl. Wmontowalismy go spowrotem i znowu pompowalismy. Po tym wykrecilismy jeszcze raz i patrzylismy czy nie cieknie. Nie bylo widac.

Podpowiadasz nam wszystko to co sprawdzilismy. Juz nie mam wiecej pomyslow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec
Kolega mojego brata tez tak pomyslal i w momencie wcisniecia sprzegla tłoczek wyskoczyl.

No i własnie przez to moze byc juz nieszczelny i przepuszcza płyn spowrotem do układu

zamiast przytrzymac cisnienie i wypchnac tarcze do konca.

Przy takim "zewnetrznym" odpowietrzaniu najlepiej o cos zaprzec ten wysprzeglik zeby

nie wyleciał tłoczek.

Szczerze to tam wiecej przyczyn raczej byc nie moze , sprzegło jest proste jak budowa

cepa , jakbys zrzucał skrzynie jeszcze raz to zrob zdjecia tarczy bo juz sam nie wiem

co to moze byc :wink:

Aha jak mozesz to podaj mi numery czesci tej starej tarczy / docisku i tego ktory

kupiliscie zobacze czy to faktycznie czyms sie różni :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec

No i lekki bigosik sie zrobił , powiedz ktory masz rok jeszcze tej E39 bo widze ze

do 97 było inne a od 09/97 leciało cos innego.

Kurcze dziwna sprawa , niby numery zostały zmienione ale te sprzegła są identyczne ,

Sachs 3000724001

Luk 624206500

A mozesz odczytac co jest na tej starej tarczy LUK'a napisane ? powinien byc jakis numer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec

Mysle ze to sprzegło jest dobre , faktycznie LUK wyglada troche inaczej wieloklin jest

jakby bardziej w srodku ale to nie powinno robic roznicy , jak dasz rade to przeczytaj

numer z tej starej tarczy

Tutaj nawet na schemacie jest tarcza wygladajaca jak ten sachs :

14.png

A ten drut dobrze poskładaliscie , na rys. nr 7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli to jest ten drut co trzyma element 5 to wogole go nie ruszalismy

Na tarczy jest jescze nr 291 00 LUK umieszczony miedzy oczkami tarczy. Ale faktycznie na schemacie jest tarcza prosta jak SACHSA a luk jest powyginany.

[ Dodano: 5 Grudzień 09, 18:54 ]

Gdzie odczytac dokladna date produkcji auta??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec

To sa te same sprzegła 240mm , wieloklin 10 , nie ma cudów numery fakt sa inne ale to

jest dokładnie ta sama tarcza.

sachs wychodzil do 95r apo 95r byl LUK takze masz zle sprzęglo jeszcze trzeba by nr vin-u zeby odczytac dokladną datę produkcji bo na przełomie wrzesnia i pazdziernika 97r byly 2 modele sprzęgla

Z tego wynika ze co Sachs odpuscił sobie produkcje sprzegła na 3 lata ??

Moim zdaniem sprzegło masz dobre , tarcza ma prawidłowe wymiary i jesli docisk

pasował na kołki z dwumasy to pozostaje tylko wina wysprzeglika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...