Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wyciąłem katy w swojej BMW 325e36 1992r i w je miejsce wstawiłem strumienice:oops: i co masakra! Auto na wolnych obrotach chodzi nie równo pierdzi generalnie obroty nie falują ale tak właśnie słychać na katach było o wiele lepiej ale bmw ma przejechane ponad 160 tys więc wydawało mi się że to czas wyciąć katy. Co teraz zrobić pewnie trzeba wywalić te strumienice a co w ich miejsce? Zwykłe rury? Dolot i końcowy seryjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co wspawywałeś tam strumienice .... pewnie wyszło coś a'la polonez borewicza .... sound of dziurawa puszka po konserwie :lol:

Wspawaj tam albo normalną rurę , albo tłumik gabarytami przypominający katalizator :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seryjny ale taki co są zamienniki w sklepach to zdadzą egzamin jeżli chodzi o właściwości dźwięki czy to tylko podróby wszystko?

a z tą rurą to nie taka prosta sprawa pytałem ostatnio w takim warsztacie to powiedzieli że nie mają nic takiego a te z allgro z linka mogą byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam , i jak wywaliłeś kata i sprzedałeś Marcinowi :D??? wiele już słyszałem , że benzyny w Bemach nie lubią takich zabiegów , chyba ,że wstawisz coś w zamian , nie strumienicę , a tak naprawdę , to trzeba było tylko rozpruć kata wywalić środek i pospawać , za benzynowego dużo nie płacą w porównaniu do dieslowskich:mrgreen::twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywalenie wszystkiego z kata to nie rozwiązanie, spaliny bądę się tam rozprężać i brzęczeć, hamować przepływ, najlepiej jak Mordulec pisze, tłumik środkowy lub rura o przekroju tego odcinka wydechu. Prędkość spalin ma ogromne znaczenie, a każde zakłucenie ich wylotu jest niezdrowe dla silnika, ucha i portfela :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja we wszystkim co mam w posiadaniu kata wycinam- M30B30, M40B18, M42B16, M43B18, M50B25, M51D25, M52B20, M52B28, escort, mondeo I i II, clio, mietek 124, w202, w211, pasat b5.... i zawsze szła zwykła rura- leprzy przelot jest. :)

Niestety jak kat w kolektorze był to juz został- za dużo roboty jest.

Więc tnij- nic sie nie stanie, tylko lżejsza fura bedzie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywalic kata i wstawic albo rurke o tej samej srednicy albo tlumik srodkowy. Pilnowac koniecznie srednicy rur w tlumiku - zeby byla identico co masz w ukladzie. Juz raz sie przejechalem na tym, ze Mr Fachowiec w zakladzie z tlumikami chcial mi takie bagno zrobic ze myslalem ze sam mu zaspawam oko tym jego sprzetem. Chcial kiedys wcisnac rurke fi50 do ukladu gdzie rury byly w okolicach fi55. Dla niego to pikus - nie jego fura wiec ma to w nosie, klient i tak zaplaci. Wiec pilnuj zeby zrobili to tak jak trzeba..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego? ja tak mam, auto chodzi jak trzeba i brzmi rasowo
z kilku powodów, napisałem wcześniej o rozpreżaniu spalin, itd. Inżynierowie liczyli, robili testy, nocki zarywali, żeby nasze bumy chodziły jak trzeba, a my mamy wywalić środek z katalizatora, zostawić wielką puchę,działającą z jednej strony trochę jak dyfuzor, z drugiej jak dysza, raz zmniejszając prędkość spalin, raz zwiększając? Spaliny w dobrze zrobionym ukladzie wydechowym zasysają za sobą te z cylindra. W pustej puszce po katalizatorze powstanie zawirowanie, najlepiej jest wstawić tam rurę o tej średnicy co ten odcinek układu lub środkowy tłumik, zawsze troszkę wyciszy rozwścieczone spaliny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uważałbym z tym wstawianiem rurek zwykłych bo panowie na przeglądach zaczynają znać się na autkach i powoli wiedzą gdzie jest nawet w beemce katalizator:D chyba lepiej puche otworzyć wypróć i zamknąć ponownie ostatnio na przeglądzie taki wykład dostałem u dwóch różnych diagnostów jeden magik od lamp w bmw nie chciał podbić przeglądu przez ringi o ksenonach nawet nie wspomnę a drugi magik od wydechów ,mam cały ori tylko końcowy remus

a ten do mnie że za głośny jest i kata mam ehh szkoda gadać

Edytowane przez mariusz13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że sporo ludzi lubi sobie komplikować życie, tak jakby wycięcie kata miało jakiś porażający i niebywale dobry wpływ na pracę silnika... Kiedyś wyciąłem w Oplu i po 40tys odczułem-ale spadek sprawności silnika. Ktoś już wcześniej pisał o tym, że to wszystko jest ścisłą kalkulacją inżynierów, pozbywasz się kata, to trzeba się zagłębić w jaki sposób przy dolocie do silnika zrównoważyć zjawiska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że sporo ludzi lubi sobie komplikować życie, tak jakby wycięcie kata miało jakiś porażający i niebywale dobry wpływ na pracę silnika... Kiedyś wyciąłem w Oplu i po 40tys odczułem-ale spadek sprawności silnika. Ktoś już wcześniej pisał o tym, że to wszystko jest ścisłą kalkulacją inżynierów, pozbywasz się kata, to trzeba się zagłębić w jaki sposób przy dolocie do silnika zrównoważyć zjawiska.

a jezdziles autem z katami, potem wyciales i jezdziles bez katow? bo jak ktos zrobil to prawidlowo to chwali zawsze efekt...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobione jak koledzy radzili wstawiona rura 50mm i wszystko jest jak należy efekt po wywaleniu katów jest odczuwalny podczas przyspieszenia. Tak więc temat uważam za zamknięty. Niestety pojawił się nowy problem a mianowicie wyciek płynu spod uszczelki głowicy ale to już opisze w innym dziale i nowym temacie. Dzięki za wszystkie podopowiedzi i pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie po wstawieniu rur auto zdecydowanie głośniej chodzi ale nie w tym problem lecz przy odpalaniu lub jeździe po nierównej nawierzchni słychać i czuć takie mocne drżenie rur co zrobić żeby się tego pozbyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Chce odświeżyć troche temat mianowicie chciałbym wstawią środkowy tłumik zamiast tych rur bo bmw chodzi naprawdę głośno moja dziewczyna mówi ze jest tragedia i teraz pytanie bo koledzy radzili wstawić taki tłumik ale jaki zeby to wszystko pasowało wiadomo ze tam jest mało miejsca między tymi dwoma rurami więc nie każdy tłumik zmieści gdyż muszą byc 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to nie kazdy sie zmiesci? Zakladasz tam tlumik z 2 wejsciami/wyjsciami i powinno pasowac bez problemu. Dopilnuj zeby srednica rur wlotowych i wylotowych z tlumika srodkowego ktorego zalozysz, byly takie same jak srednice twojego wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...