Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

ja chce tylko deaktywowac mate pasazera a nie moja tez

ciekawą masz opcję,mata zajętości kierowcy.....znaczy co?jak jedziesz,i nie ma kierowcy,to poducha w kierownicy nie wystrzeli?lolol

u kierowcy nie ma żadnej maty........zazwyczaj,ja auto jedzie,to ma kierowce....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie prosciej Bylo by Tobie kolego Odin edytowac swoje posty a nie prowadzic konwersacji samemu z soba? Takie podbijanie postow chyba malo zgodne z regulaminem.A kurat w temacie kodowanie odpoiedzieli Tobie najbardziej ogarnieci z tematem Koledzy , ale ty odrazu na nich naskoczyles i sie zablokowali ............

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...zazwyczaj,ja auto jedzie,to ma kierowce....

a może kolega ma auto na pilota i nie chcę żeby mu wystrzeliła poducha jak go tam nie ma bo może mu się jeszcze przyda :4::4::4:

kolego Odin pohamuj emocje bo z takim podejściem nic nie załatwisz a jeżeli wiesz lepiej to po co pisać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawą masz opcję,mata zajętości kierowcy
Może ta mata sprawdza czy kierowca jest czymś zajęty :lol:
nie wiesz jak to zrobic wiec nie pisz,
Ja nie mogę takich tekstów czytać przy śniadaniu bo się kiedyś zadławie na śmierć :P

Odin chłopie drogi, na temat kodowania NCS'em jest tyle materiałów że za chwilę powstanie osobny dział w wikipedii pod hasłem NCS. Jeśli juz tak bardzo się obrażasz na innych że mówią Ci prawdę to weź poszukaj, dowiedz się w tej sprawie jak najwięcej i wtedy ewentualnie dyskutuj z tymi których wiedza jest na wyższym poziomie.

Moja rada jest taka. Jeśli masz takie problemy z programowaniem swojej fury i NCS'em to podjedź do kogoś ogarniętego w tej kwestii bo ******zielisz sobie jeszcze jakiś modół i wtedy będzie problem. Gdzie Ty w ogóle mieszkasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rób syfu, jesteś "świerzakiem" i od razu skaczesz z mordą na ludzi.

Uruchamiamy NSC musimy stworzyć profil tak więc klikamy File-load profile - expertmode - OK

następnie File- Edit prifl - hasło: repxet - ok

wybieramy w car/key memory przycisk Individualisierung i zaznaczamy wszystkie 3 opcje czyli :

individualierung aktiv, kernfunktionen, trace individualizable FSW/PSW - ok

conistance check = sprawdza czy wszystko

klikamy przycisk FSW/PSW i zaznaczamy ptaszkiem FSW/PSW-Manipulate with FSW_PSW.MAN

OK OK smile.gif

możemy zapisać ten profil żeby za każdym razme tego nie robić File -save i nazywamy np E46 smile.gif

3 W katalogu ncsexpert/work utwórz pusty plik FSW_PSW.MAN (np. w notatniku)

4 Kliknij F1 (VIN/ZCS/FA), następnie kliknij F3 (ZCS/FA f.ECU)

5 Wybierz swój samochód w oknie które się otworzy- E46 oczywiście smile.gif

6 Wybierz ECU do komunikacji, ja wybieram ALSZ

7. Teraz wciśnij F6, czyli Back

8. Wbierz F4 "Program ECU", w tym przypadku kodujemy AirBag, a więc w oknie, które się pokaże wybieramy moduł ABG

9 Następnie wybieramy F5 (Basic functions) która to funkcja odczytuje nam do pliku wszystko co mamy w samochodzie zakodowane i następnie w oknie które ci się pokaże zjedź suwakiem niżej i kliknij dwa razy na „coapireadsggetfswpsw", następuje odczyt/kopiownaie FSW_PSW.TRC

10 W katalogu ncsexpert/Work znajdziesz teraz plik FSW_PSW.TRC, skopiuj go gdzieś w inne miejsce na dysku, zmień nazwę na FSW_PSW.MAN, wyedytuj w notatniku i zmień:

ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1

nicht_aktiv

ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_2

nicht_aktiv

11. Następnie po zrobieniu w/w zmian zapisz plik FSW_PSW.MAN i wgraj go do katalogu ncsexpert/Work, podmieniając wcześniej utworzony.

12 Wciskamy Execute Job, po chwili widzimy komunikat CODING ENDED

Po całym procesie wypnij wtyczkę z modułu maty pasażera (pod siedzeniem) i skasuj błędy AirBag w INPA.

GOTOWE. Jeśli w ten sposób nie umiesz tego zrobić, to albo masz trefny kabel, źle skonfigurowane połączenie albo po prostu jak jesteś z Wrocławia to podjedź do mnie i to ogarniemy w 5min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki pozniej to wyproboje

wlasnie czytalem ze moge miec nie wlasciwe pliki to swojego auta w ncs expert i dlatego wywala ten blad dlatego zainstalowalem wczoraj nowsza wersje ncs expert ale nic nie pomoglo

z tego co piszesz to blednie kopiowalem ten plik moze to przyczyna

Moje auto Bmw 316 i 1,9 sedan z 2001 roku wiec po liftingu, AX47389

niestety mieszkam w Kopenhadze wiec do Wrocka nie podjade choc pozytywna mysl ale obecnie nie zamierzam wyjazdu do Polski, zona za miesiac urodzi naszego syna wiec musze byc przy Niej jak najblizej wrazie jak by potrzebowala pomocy

bo tak to byloby najprosciej podjechac do kogos w Polsce i w realu dana osoba by mnie nauczyla jak to zrobic

dzieki pozniej wyproboje twoj sposob

sprzet ponoc dobry mam go od dwoch lat, zainstalowalem inpe w windowsie i disa komletnego w VMwmare, moge diagnozowac, kasowac i zapewne programowac ale nie wiem czy mam odpowiednie pliki w ncs expert itd. nigdy jeszcze nie uzywalem ncs expert

z miesiac czasu mi zajelo podpiecie programow ale zrobilem teraz chce nauczyc sie programowac w tym przypadku maty bo taki mam problem

to dla satysfakcjii a nie dla zaoszczedzenia kilka groszy

nie znam sie na mechanice a juz nie wspomne na elektronice samochodowej dlatego te zagadnienie jest dla mnie obce

wieczorem odpisze czy udalo mi sie twoim sposobem uporac sie z tym

lolol

Edytowane przez 5oul
OST 2 i ostatni - ZA CHWILE POLECI BAN!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robienie profilu, pliku Man, ustawienie odczytu man to ogarnalem ale zauwazylem ze ty inaczej to robisz od punktu 6.

dzis uzylem ponizej zamieszczonego sposobu i pokazal mi sie taki blad ale tylko zmienilem opcje - ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1 na nicht_activ gdyz sadzilem ze chce tylko zmienic ustawienia maty pasazera chyba ze to sa te dwie konieczne opcje bo wyszedlem z zalozenia ze ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_2 jest dla kierowcy i dlatego pozostawilem na activ, ktory zostal zapisany w Error.log a mianowicie:

ERROR! Modul: A_MRS4.IPS, Proc: CodSchreiben, LineNr: 107, ErrorNr: 2060

COAPI-2060: coding faulty (general)

MRS4, C_C_AUFTRAG: ERROR_ECU_PARAMETER_WRITE

>> ERROR! Modul: COAPI2.CPP, Proc: coapiRunCabd, LineNr: 06, ErrorNr: 2060

SG_CODIEREN

Edytowane przez odin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie jak dzis programowalem

1. Otwieramy NCS

2. Ładujemy Profil "Expertenmodus"

3. Identyfikujemy auto F1 "FG/ZCS/FA" następnie F3 "ZCS aus SG", po czym wybieramy interesujący nas model a gdy ukażą nam się dane samochodu za pomocą F6 "Zurück" (w tym czasie powstaje plik FSW_PSW.TRC, który nie służy do kodowania)

4. Naciskamy F4 "SG bearbeiten" i wybieramy sterownik, który chcemy kodować

5. Potem F2 "Job ändern" w liście wybieramy "Codierdaten lesen"

6. No i teraz F3 "job ausführen"

Teraz znowu powstaje plik sterownika FSW-PSW.TRC, za pomocą którego kodujemy.

7. Programem Notatnik otwieramy FSW_PSW.TRC w folderze \NCSEXPER\WORK i zapisujemy ten plik od raz jako FSW_PSW.MAN (najlepiej podwójnie np. w nowym folderze c:/backup_bmw).

8. Zmieniamy w edytorze dowolnie nasze ustawienia w pliku. MAN i następnie go zapisujemy w \NCSEXPER\WORK

9. Wracamy do NCS i za pomocą F2 "Job ändern" na "SG codieren"

10. Na koniec F3 "Job ausführen" kodujemy i kontrolujemy efekt kodowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze EDYTUJ POSTY! Nie rób śmietnika. Po drugie musisz zmienić OBYDWA wpisy nie tylko ten z numerem 1, po trzecie W BMW NIE ISTNIEJE MATA W FOTELU KIEROWCY. Po czwarte coś masz źle skonfigurowane.

No i coś mi nie pasuje w tym Twoim procesie kodowania

File->Load Profile->Expertmode->VIN ZCS->ZCS FA f.ECU->E46->ALSZ->BACK->Process ECU->ABG->Basic Functions->CoapiGedReadFswPsw(coś w tym stylu)

Znajdujesz plik FSW.PSW.TRC w katalogu NCSExper/WORK kopiujesz go na pulpit i zmieniasz rozszerzenie z .TRC a .MAN edytujesz dwa wpisy, wgrywasz .MAN do katalogu WORK i dajesz EXECUTE JOB.

PAMIĘTAJ, ŻE MUSISZ MIEĆ WŁĄCZONE W SYSTEMIE POKAZYWANIE ROZSZERZEŃ PLIKÓW

Nie ma opcji, żeby nie zadziałało. Opis zrobiony z głowy, więc delikatnie mogą się polecenia różnić w rzeczywistości.

MA BYĆ: "nicht_aktiv" a nie "nicht_activ" bo to jest zasadnicza różnica

Edytowane przez Kamcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamcio, nie pałuj się z gościem bo to bez sensu. Facet ewidentnie ma problem z czytaniem ze zrozumieniem. Nie dość że wszyscy mu piszą że maty zajętości siedzenia nie ma w fotelu kierowcy to jeszcze nie dostrzega że dostał już 2 i ostatni OST. Jak za 10 minut nie usunie tych postów to zgodnie z obietnicą jaką dostał na PW dostanie bana na dwa dni. w między czasie poduczy się trochę, poczyta regulamin, może trochę nabierze ogłady i nie będzie nikomu mówił czego jaśnie pan sobie oczekuje od nas.

p.s. Założe się że ma źle ustawionego NCS i dlatego nie może programować. Bez włączonej obsługi plików MAN i TRC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...