Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


E36 318is VS 320


M1sieK

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka

Ostatnio zacząłem grubo zastanawiać się nad kupnem bety .. hajs zaczął się zgadzać, lecz mam zagwostke.. trudny wybór pomiędzy 318is a 320

wiem że vanos się dupczy i to często, ale 6 cylindrów *.* kultura pracy inna niż 4 cylki, moc praktycznie ta sama..

Do tego dochodzą koszty utrzymania, bo nawet wymiana głupich świec zapłonowych.. 4 świece a 6 to jest prawie 100zł różnicy.

Co mi doradzicie? podkreślam że będzie to moje pierwsze auto, jeźdżę rozważnie. nie chce zaczynać od 316 bo wiem czego oczekuję od samochodu :) a jakoś nie mam ciężkiej nogi.

Chodzi mi o wasze opinie, mam nadzieję że mi pomożecie :)

Pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 cylindrów to świetna praca, te koszta nie aż tak dużo większe niż w 4. Domyślam się ze nastawiles się na PB. I diesla nie bierzesz pod uwagę. Ja osobiście wolał bym 3.0 diesla. Ale nie pogardzil bym 2.5 PB.

Wysłano z Sony S za pomocą TapaTalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście wolał bym 3.0 diesla.

Moze byc problem ze znalezieniem e36 w 3,0d ;)

2.0 obecnie niebral bym pod uwage. Tak jak napisales moc prawie taka sama. Jezeli 6 garnkow to szukaj 2,5 koszty eksploatacyjne takie same jak przy 2.0 a w mocy juz znaczna roznica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W e36 3 litrowego diesla nie było :P

Zdecydowanie polecam 6 cylindrów - sam swoją przygodę zacząłem od 320i więc polecam ale żebyś po roku nie chciał zmieniać to od razu szukaj 325/328 :D wiem po sobie frajda o wiele większa, eksploatacja mnie więcej takie same koszty jak 320 a spalanie max 1,5-2litry większe :bmwsexemofg3:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek 320 w benzynce Ci wystarczy. Wiadomo iz najlepiej kupić 2,8 ale ciężko znaleźć zadbany egzemplarz. W porównaniu is do 320 ja bym brał 2,0. Cztery cylindry to nie BMW dopiero na 6 garkach poczujesz o co biega. Isy zazwyczaj są ulubionym autem wśród młodzieży wiejskiej i w stanie agonalnym. Dodatkowo 320 lepiej się zbiera niż is. Mam 320 i nie narzekam ale już myśle nad 2,5 lub 2,8. Co do kosztów to dużo sie nie różni 4 a 6 cylindrów, a i tak w starych bmw zazwyczaj trzeba trochę zainwestować. Dwie świece więcej do silnika to jakies 20z za szt więc różnica 40zł a nie stówy, dodatkowo do silnika idzie 6,5 litrów oliwy więc zakupujesz co drugą wymiane dwie bańki oliwki. Vanosy jak auto zalane pełnym syntetykiem aż tak szybko sie nie pitolą, psuja się często delikwentką co maja mineralny w silniku.

Mam 320 z 95 roku na Vanosie i powiem iz bardzo jestem zadowolony. Dzwięk silnika to poezja- nie pamiętam kiedy radio włączałem. Kultura pracy wzorowa, jadąc 50km/h mam wbity 5 bieg i auto jedzie, niema mowy o jakimś kaszleniu czy skakaniu. To samo z przyspieszaniem na wysokich obrotach powyżej 3500obrotów idzie jak wściekła. Co do silnika porównanie IS do rzędowej szóstki jest jak onanizacja i seksem z kobietą :D Dodatkowo ja lubię sedany a is tylko w coupe. Spalanie dla mnie jest nie istotne bo BMW musi swoje zjeść, a dodatkowo mam gaz więc nie liczę tego.

Też kiedyś zastanawiałem się nad IS, przejechałem sie 320 i ISem i wybór był jasny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś ostatnio to robił na forum tylko, że chyba w e46- poszukaj w szukajcie. Na oko za części 200zł robocizna 3oozł lub samemu bo filmów na necie jak to zrobić jest sporo. Przestań przejmować się tym Vanosem to może raz na 500 tysięcy się robi w M52

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo 320 lepiej się zbiera niż is.

Zeby to byla roznica chociaz na poziomie 1sek a to jest chyba 0,2sek. Jak by tak zliczyc wszystkie koszty to za 2.0 przemawia tylko 6cyl.

Mam 320 i nie narzekam ale już myśle nad 2,5 lub 2,8.

I wlasnie to jest sedno sprawy. Jezeli 6 baniakow to 2,5+. Wedlug mnie 2.0 poprostu sie niekalkuluje. Koszty ekploatacyjne na poziomie 2,5/2,8 a jedzie w zasadzie jak is.

Co do vanosa to jego usterkowosc porownal bym jak do kazdego innego elemntu w silniku, ktory sie zuzywa. Nie jest to zadna wada produkcyjna czy cos. Poprostu elementy sie zuzywaja a stwierdzenie "padaja" jest moim zdaniem nadwyrost. Zestaw naprawczy mozna kupic cos w okolicach 200zl. Napewno w googlach znajdziesz odpowiedz na temat cen zarowno naprawy vanosa jak i zestawu naprawczego.

Przyspieszenia dla budy coupe + spalanie cykl mieszany. Dane z autocentrum.

1,8is - 10.2sek, 8,3l

2.0 - 9.9sek, 8,6l

2.5 - 8sek, 8,8l

2.8 - 7,3, 8,5

Przespij sie, przemysl zdecyduj. Nie przekreslam tu 2,0 tylko staram sie pokazac plusy i minusy silnikow.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po drugi e łatwiej chyba znalezc zdrowsze 320 niz 325 czy 328

Dokładnie zadbane e36 to żadkość, jak ktos ma to dba i pod poduszka trzyma i raczej nie sprzeda. 2.8 jak bym miał kupować to tylko ogłoszenia z forum bo na wolnym rynku ciężko o coś dobrego.

Kolega sam stwierdził że auto mu potrzebne do jeżdżenia a nie świrkowania, moim zdaniem 320 jest fajnym wyborem w porównaniu do IS. Rada moja taka, egzemplarze do 5tyś zł nawet nie warto oglądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wg mnie warto rozważyć ten z 320.

Po części dlatego o czym pisał Kosa czyli wieksze prawdopodobienstwo zdrowszego silnika(wiem to po swojej 5er w konfrontacji z wieloma zmęczonymi b25)i w razie zmiany priorytetów opcja swapa jest jak bułka z masłem.

Na dzisiaj priorytet to rozsądna ekonomiczna jazda i można to z powodzeniem uskuteczniać b20 przy kulturze pracy 6R.

Zawsze temat leci w kierunku b25+ bo to a tamto.

Koszty obsługi pomiędzy b18 a b20 nie są diametralnie różne tak jak piszesz(zaczynasz z bmw wiec mozesz nie wiedziec jaki jest rozklad cen części).

Co do kosztów obsługi b25 a b20 to można śmiało powiedzieć,że są jadnakowe ale koszty eksploatacji(zużycie paliwa-realne)już nie jest takie samo tymbardziej praktycznie.(To prosta droga do proponowania chłopakowi 750i).

Ponury-fury kupuje się ze względu na stan a nie cenę wiec jak chłopak jest zdeterminowany to niech przygląda się każdej(gruchoty sam na 1rzut oka nauczy się odrzucać bez względu na cenę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli wybierasz miedzy tymi dwoma bierz tylko i wylacznie 320. Silnik nie do zakatowania jesli chodzi o m50 mialem juz 2x e36 z tym silnikiem i jedna e46 z nowszym rownierz bardzo udany fakt troche sie nudzi po jakims czasie te 150 koni ale idealnie by sie pouczyc jazdy na tylnym napedzie gdy idzie zima, jesli chodzi o spalanie ja w swoich zawsze liczylem 10 litrow na stowe przy dynamicznej jezdzie nie ma co sie oszukiwac nie po to sie kupuje bmw by nim jezdzic jak ciota i osiagac jak najnizsze spalanie. Pozdrawiam i zycze udanej bryczki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki! Bardzo cennych rad mi udzieliliście

Podejmuje decyzję , 320i coupe, mam możliwość porobić samochód od 0 (lakiernik obok, blacharz też) tak więc szukam też budy lekko do zrobienia :)

dodatkowo przemówiliście mi do rozsądku mówiąc że do b20 wsadze b25 / b28 (nie wpadlem na to) więc to też duży + !

i tak w zime chce poszaleć na parkingu bokiem (pouczyc sie, dla frajdy ale z głową! wkońcu młodość :) ) pomimo to jeźdżę spokojnie, nie jak wariat.. cenię życie :) jest tylko jedno!

tak więc jeszcze raz wszystkim dziękuję za pomoc w podjęciu decyzji!

Jak znajdę jakiś egzemplarz podrzucę na forum, może ktoś zna, może ktoś oglądnie :)

a jak kupię , to na zlocie napewno się pośmiejemy! może nawet jak miejsce do spania będzie jakieś % się wypije tzn Obleje moje autko :D

Pozdrawiam wszystkich Bimmerów!! :) jeszcze raz dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przeczytałem cały temat i nikt nie zaproponował ci silnika m52b25 170KM i 250Nm ( a moment tak jak w m50b25) z modelu 323 ja taki mam po swapie (miałem -teraz doładowany) spalanie podobne do 2.0 a ma moc dużo większa przyspieszenie identyczne jak m50 sprawdzałem osobiście

Edytowane przez krzysiu134
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekspoatacja Cię zje w 320.poczytaj sobie ile wchodzi oleju,płynów,masę własną itd.Wg. mnie 320i to najgorsze rozwiązanie,zero mocy - spalanie jak w b25.Proponuję model z dalekiego zachodu bo z Polszy wszystko zakatowane.Do tego kupić żeby wkładać?Znajdź model zadbany i przedewszystkim nie bity!!! Widziałem jak nie jeden 318is wciąga 320i.Do tego poczytaj o rozkładzie mas nadwozia,spalaniu.Pytanie głowne czy będziesz jeździł po mieście czy na trasie?Jeżeli rozważasz opcję 320i i głownie jazdę po mieście to współczuję kosztów eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z twojej wypowiedzi wynika że najlepiej tico kupić. Albo się chce mieć bmw albo się chce mieć tanie auto w utrzymaniu. Wiadomo że 6 cylindrów jest droższe w utrzymaniu niż 4, ale kultura pracy silnika to wynagradza. Mam 320 i mnie czasmi nawet corsy wciągają bo im na to pozwalam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc może i ja się wypowiem. Jak kupowałem swoją betę zastanawiałem się właśnie nad IS lub 320i. jeździłem i isem i 320i. Przejechałem się ISem i 320 i mimo że 320 była w gorszym stanie wizualnym wybrałem właśnie ją. Całkiem inna praca silnika, fakt lepiej się zbiera niż IS. ogólnie 6 garów całkiem inna jazda Miesiąc temu regenerowałem vanosa (jeżdżę na mobilu 10W40) koszt kompletnej regeneracji to 327zł. 172zł części i 150zł robota. Ważne abyś trafił zdrowy motor..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z twojej wypowiedzi wynika że najlepiej tico kupić. Albo się chce mieć bmw albo się chce mieć tanie auto w utrzymaniu. Wiadomo że 6 cylindrów jest droższe w utrzymaniu niż 4, ale kultura pracy silnika to wynagradza. Mam 320 i mnie czasmi nawet corsy wciągają bo im na to pozwalam.

Jak lubisz być wciągany przez corsy to tylko i wyłącznie twój wybór :4: .

NA poważnie to wszystko zależy od stanu silnika zdechły M50B20 wymięknie przy zdrowym M43/M44 wystarczy niewielki spadek mocy .

Ponury piszę że Is-y są zazwyczaj zajechane ja jestem zdania że ludzie bardziej zajeżdżają silnik R6 , oczywiście zawsze są wyjątki .

Osobiście bym nie wybierał 320 bo nie licząc jak to mówicie kultury pracy , świadomości pod maską R6 oraz świetnego brzmienia za wiele się już nie dostaje w stosunku do minusów tego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...