Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Tarcze hamulcowe, szarpanie przy starcie, 'świst w silniku' - BMW 520i.


Szopu

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, w końcu dzisiaj stałem się właśnie posiadaczem Bawarki 520i, przebieg 260km (ile w tym racji - Bóg wie no i gaziana od dwóch lat - jak na mój stan uczniowski, to gitara ;) ) 90 rok. Mam trochę rzeczy do wymiany ale mogę pochwalić blacharkę - Niemiec chyba pod kocem trzymał. ;) Do sedna, mam za pewien czas do wymiany tarcze przód. Co polecacie konkretnie i ile gdzieś wynosi koszt wymiany u mechanika, przy zasobie czasu (pracuję dorywczo - szczególnie teraz, nawet po 12h) ciężko z czasem żeby sam w to łapy wsadzić. Kolejna rzecz to szarpanie na jedynce, jakby zamulanie/dławienie, potem jakoś leci. No i świst powyżej 2 tysięcy obrotów - gaz sekwencyjny który jest tam założony przełącza automatycznie na benzynę powyżej trzech... Jutro jadę do mechanika z uszczelką miski bo lekko się poci i powymieniam wszystkie filtry - może w tym leży wina. ;) Proszę tylko z góry o nie odsyłanie do innych tematów - liczę na jakiejś konkretne informacje od starszych kolegów, dzięki! :) Szczerzę mam trochę do roboty ale nie żałuję kupna - wracałem nią dzisiaj i mimo tych problemów, czułem się naprawdę wspaniale. P.S Świst i szarpanie mogę nagrać kamerą i wrzucić, jeżeli ktoś byłby skory mi pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, wielki dzięki na starcie za odpowiedź :) Co do wymiany, chodziło ile mogą wziąć, sądzę że nie dużo. :) Zainwestuje w coś droższego i lepszego, w żadnym wypadku Chińszczyzna co też dużo o niej słyszałem i sądzę że każdy ma owe zdanie.

Szarpanie/zamulanie było z pewnością na gazie i jakby z mniejszym kątem na benzynie. Na zimnym i ciepłym - dzisiaj było dość ciepło więc wątpię aby od warunków pogodowych. Jutro przyjrzę się temu dokładnie, możliwe że nagram, to samo z gazem i jego parametrami, podam wszystko na spokojnie. Co do 'świstu' możliwe że filterek gazu - wymienię go również na dniach, może zapchany wyrzuca gdzieś na bok, to samo z innymi filtrami.

Zapomniałem wspomnieć, jak wygląda sprawa z osiąganiem max. obrotu 4 tyś (łapie już odcinę) - zagłębiałem mordę w internecie w tym cały wieczór, inni sugerują dolot powietrza inni dawki mieszanki a inni walnięte wtryski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś dokładniej się przyjrzałem wszystkiemu. Na benzynie tak nie szarpie i nie muli przy starcie ale czuć spadek obrotu - na gazie bowiem jakbym startował ciągnikiem. Dopiero w poniedziałek jestem umówiony na wymianę oleju i wszystkich filtrów. Może też coś być z pompą paliwa, przepływomierzem, fajkami albo silniczek krokowy - Bóg wie, strzałów może być wiele, jeżeli nie pomoże wymiana filtrów uderzymy w następne elementy. Męczy mnie ten spadek i mocy i kręcenie do 4k max. Jutro sprawdzę z przepływomierzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh kolega jak ma e34 2.0 nie ma wentylowanych tarcz przynajmniej ja tak mialem w swojej e34 silnik m50 , szarpanie moze byc spowodowane pirdola typu guma za przeplywka w e34 nagminnie sie krusza u mnie tak bylo nie zdazylem zmienic w sumie bo wsadzilem m52b25 listwe wtryskowa mam za grosze do 2.0 jak cos:p przeplywke tez mam:p choc nie w tym jest problem moim zdaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, skoro coś wiesz na ten temat - zarzuć zdaniem, każda informacja się przyda.

Jedzie się nią fajnie pod względem prowadzenia i zawiechy - ale to wkręcanie na obrót, tragedia. :) Jedzie się jakby była zapchana, cholernie zamulona, wykręci na pewno ponad setkę ale nie patrze na to tylko przyłożenie tej mocy która na ten moment wygląda jakby jej nie było. Z tego co zauważyłem silnik 2.5 i 2.0 mają to do siebie, spadek obrotów/falowanie, brak mocy. PS. Tarcze jeszcze żyją- ale jakoś w Maju/Czerwcu będę już zmieniał. Jeżeli problem choć nie zmniejszy się o krok po wymianie filtrów - uderzę chyba do kogoś z forum albo z polecanych warsztatów. Jeżeli ktoś sam byłby skory pomóc, chętnie przyjmę pomoc. :)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak z spalaniem, ile na 100km?

Kolor spalin? Czy nie dymi?

Warto może zerknąć za przepustnicę, nic to nie kosztuje, prosta robota i przy okazji przeczyścić ją. Spróbuj ręcznie przygazować przez naciśnięcie wajchy na przepustnicy do oporu, czasami najbanalniejszy sposób moze być trafny, może linka od gazu sie blokuje ;P

Reset kompa, odłącz klemy i zobacz czy coś pomogło.

Jak na razie tyle zrób to plus podstawa i jak dalej bedzie kicha zaczniemy gnębić temat dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dymi - nie puszcza żadnych chmur 'białej/czarnej pary' ani tym podobnych.

Szczerzę to nie mam pojęcia, bo pół licznika mi nie działa a na oko mi ciężko ocenić - zalałem nie dawno za stówkę (ok 19 litrów) to podgrzewam piec a potem ciskam na gaziance. Nowy licznik mam w bagażniku - wystarczy go przełożyć, tylko że obecny przebieg ma manualny a ten nowy elektroniczny, będą pasowały przejściówki i kostki? Tamten nowy był z 88 roku licznik.

Zmieniłem mechanika - dogadałem się z braciakiem z którym też się mało widuje (wszyscy zapracowani) o podbicie do jego znajomego który zrobi za dobrą cenę i w miarę szybko. Pierwszy za wymianę paru pierdół w okresie 2-3 wywalił cenę z kosmosu. :) Nie wiem, mniejsza o to. Do wymiany będzie wszystkie filtry, olej, świece, wyciek (bo poci się albo micha, z tego co widać - prawdopodobnie ona. Albo jakiś przewód sparciały.) i na pewno jeszcze coś znajdziemy z przy okazji u mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, mechaniczny - ja się spotkałem z takim nazewnictwem jaki napisałem wcześniej, luźno. :)

90 rok, m20b20, we wcześniejszych wiadomościach wspominałem o tym. Na razie nie ma co wróżyć - zobaczymy jak będzie w kolejnym tygodniu z tym, a jak znajde chwilę dam dokładną i wyczerpując odpowiedź.

Edytowane przez Szopu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś nakombinowane masz tam z tym licznikiem(manualne to łem20b20 miały)

jak masz instalacje lpg to podejżyj mapy benzynowe/gazowe i zobacz do ilu ms podlewają Tobie wtryskiwacze-zorientujesz się gdzie będzie siedział problem.

Wykręć świece i sprawdź spalanie w cylindrach na podstawie barwy świecy.

Powąchaj trochę co wylatuje z ruru wydechowej(wiem-pb droga ale zostaw troche silnik na niej i wąchaj)na lpg też spróbuj tak.

Ponury-pompa nie ma dać ciśnienia ale przepływ paliwa w L/min i to jest wyznacznij jej pracy.

Ciśnienie utrymuje się w połączeniu z regulatorem na listwie i to on ma utrzymać 3,0b dla b20.

Wiec najpierw przepływ paliwa a potem regulator na listwie-w przypadku zbyt małej wartości ciśnienia na listwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...