Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Usunięcie sondy lambda z softu kompa/ wgranie nowego softu


dcmastiff

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam do wymiany sondę lambda. Jednak zastanawiam się czy nie lepiej zamiast inwestować w sondę, nie usunąć jej z softu. Tym bardziej, że jeżdżę na podtlenku LPG ;) Słyszałem, że gaz zabija sondę bardzo szybko. Czy jest sens poddawać auto takiej operacji? O ile zwiększa się spalanie przy wgraniu softu bez sondy?

Następną sprawą o którą chciałbym spytać jest algorytm ALPHA N. Ponoć po jego wgraniu auto nie korzysta z przepływki i sondy lambda, tylko korzysta z informacji z TPS i czujnika wału, a dawka paliwa dobierana jest z wgranych sztywnych map.

Czy ktoś mógłby napisać coś więcej? Czy to w ogóle ma sens?

Pozdrawiam :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciekawe jest co piszesz bo na skandynawskim forum o turbo walczą już kilka dobrych lat jak tu sprawić by DME w silnikach BMW działało po ich myśli i za każdym razem przegrywają( jak narazie skazani wszyscy jesteśmy na oszukiwanie inputów)

Poszukaj DME od wersji na europę wschodnią(tam były wersje bez sondy lambda)

jeżeli chcesz ująć DME takich inputów jak zasysane powietrze i korekcja po spalaniu to silnik straci na elastyczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, jeśli instalacja zbiera czasy wtrysków z ecu, a ecu będzie przystosowane, że działa bez sondy, to nie będzie działać?

Co robi emulator sondy? Oszukuje ecu, że sonda daje poprawny sygnał, niezależnie od tego jak jest w rzeczywistości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciekawe jest co piszesz bo na skandynawskim forum o turbo walczą już kilka dobrych lat jak tu sprawić by DME w silnikach BMW działało po ich myśli i za każdym razem przegrywają( jak narazie skazani wszyscy jesteśmy na oszukiwanie inputów)

Poszukaj DME od wersji na europę wschodnią(tam były wersje bez sondy lambda)

jeżeli chcesz ująć DME takich inputów jak zasysane powietrze i korekcja po spalaniu to silnik straci na elastyczności.

Czyli, jeśli wywalę sondę i wgram soft od kompa bez sondy, to też straci na elastyczności? Co z tym emulatorem? Czym będzie skutkować jego zastosowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy nie lepiej wywalić sondę całkiem wtedy? Po co komu kolejny punkt w aucie, który może się zepsuć? ;) Czy to prawda, że LPG zabija sondę lambda dużo szybciej niż jak się jeździ tylko na benzynie?

Tzn. sunąć z softu ECU ;) Mieć już spokój na stałę i nie wracać do tematu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u gazownika. Powiedział mi, że jeśli miałby do wyboru założyć emulator, albo wgrać nowy soft, który nie korzysta z sondy lambda, to wgrałby nowy soft. A ustawienie instalacji do ECU bez sondy lambda, nie będzie żadnym problemem. Czy zna ktoś kogoś, kto mógłby wgrać nowy soft do ecu? Ewentualnie wymienić starą pamięć i założyć nową z nowym programem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej mieć sonde zawszę to czujnik na podstawie którego silnik skoryguje dawke paliwa. jak odpniesz sonde to koputer i tak przechodzi w tryb awaryjny na sztywne mapy. masz sekwencje czy zwykły gaz? przewaznie intalacje gazowe w starszych autach przywiezionych z zagranicy montuje sie gaz ale auto ma nalatane 200 tys na liczniku a zwykle dużo wiecej. po takim przebiegu nawet na benzynie patrząc na wykres sondy lambda nie jest on idealny i sonda się zużywa. w obecych autach sondy są tak słabej jakości że bez instalacji gazowej sie psują po 30 tys. Co do nowej sondy to polecam oryginał z oryginalną wtyczka pod dane auto żadnych uniwesalnych. I jeszcze jakieś 2 lata temu trafiły na rynek sondy bocha oryginały ale takie co nie przeszły do końca testów w fabryce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale skoro wychodziły E36 z silnikiem M50B25, ktore z fabryki wyjeżdżały bez sondy lambda, to chyba też działało to poprawnie :) I właśnie przez problemy z psującą się co jakiś czas sondą, chciałbym sie jej pozbyć :)

Czy w okolicach Wrocławia, ktoś będzie umiał ogarnąć temat? Gdzie ewentualnie szukać? Albo człowieka, który by wiedział jak to zrobić, albo porad jak wgrać nowego softa :)

Co do Instalacji i przebiegu, mam sekwencję. Auto kupiłem bez instalacji i zainwestowałem w nową porządną :) Do dzisiaj nie narzekam, a jeżdżę już na niej prawie 4 lata :) Przebieg auta wielkimi krokami zbliża się do 350k km :) Ale silnik daję radę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Real oem mówi, że powinien być Bosch. Więc po wypłacie zamówię w sklepie Boscha ;)

Według numerów Boscha, sonda którą chce zamówić jest zamiennikiem do tej, którą powinienem mieć w oryginale. Czy coś przeszkadza to, że jest ona z wtyczką do zarobienia samemu? Tzn, wtyczka do zarobienia jest inna (jakaś prostokątna), a u mnie jest okrągła, także musiałbym wykorzystać starą wtyczkę po prostu. To jest jakaś uniwersalna sonda?

Uniwersalna:

UNIWERSALNA SONDA LAMBDA BOSCH 4 PRZEWODOWA (3945428579) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Dedykowana:

SONDA LAMBDA BOSCH 4 PRZEWODY BMW OKAZJA CENOWA!!! (3943188468) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Poza tym już na zdjęciu widać, że te dwie sondy nie różnią się tylko wtyczką... Obie będą pasować? Czy któraś jest lepsza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej jak bez wtyczki to uniwesalna. lepiej z wtyczka przekładasz i zgłowy. jak bez wtyczek to trzeba połączyć kable metodą zaciskową i w jakieś koszulki termo kurczliwe dac. te dwie sondy maja inne numery. napisz do Krzysia Admina on ci coś znajdzie. jest od tego odpowiedni dział.

Edytowane przez D0_DOMEL
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wymieniłem ;) Wziąłem Boscha dedykowaną ;) Niestety jakiejś tam wielkiej poprawy w pracy silnika nie zauważyłem, ale DIS pokazuje, że nowa sonda pokazuje trochę inne wartości niż stara, więc myślę, że stara już mogła być trochę zużyta.

W każdym razie problem ginącej iskry co któryś zapłon nie zniknął... No chyba, że komora spalania musi się wypalić teraz z ewentualnego nagaru, który mógł się osadzić między innymi na elektrodach świec, jak sonda pokazywała błędne odczyty i mogło dochodzić do przelewania silnika... Nie wiem...

Zastanawia mnie teraz inna sprawa. DIS na podglądzie live data pokazywał temperaturę zasysanego powietrza "intake-air temperature" 40*C Wczoraj na pewno tyle nie było... Czy to może być wina rąbniętej przepływki? Parametr "Air-mass flow sensor" pokazywał 2.24v. Tak ma być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem gdzie ten czujnik się znajduje, ale przepustnica jest ogrzewana chłodziwem z układu, jeśli czujnik jest za przepustnica to odczyt może byc prawidłowy. Z tego co kojarzę to w starym oplu tez cos tam było ustawione tak aby powietrze miało 35 st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda już i tak jest nówka sztuka Boscha ;) Także akurat ten punkt można przyjąć jako pewnik ;)

Teraz co z tą temperaturą zasysanego powietrza? Bo jak komp dostosowuje dawkę paliwa do rzadkiego powietrza o temperaturze 40*C, a w rzeczywistości dostaje gęstsze powietrze o temperaturze ok 10*c, to faktycznie wychodzi na to, że w mieszance powietrza może być za dużo.

Tylko czy ten parametr to na prawdę temperatura zasysanego powietrza? Czy chodzi tam o coś zupełnie innego? Czy to może wskazywać na błędną pracę przeplywki? Bo jeśli siedzi przepływka, to... :bag: Niestety u mnie jest Boschowska z końcówką 011... także Spooory wydatek... :/ I wolał bym sie jednak 10 razy upewnić przed zakupem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...