Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Zdechła podczas jazdy, potrzebuje pomocy w diagnostyce ...


Michał

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich fanow BMW. Mam dosc wysłuzone e36 z silnikiem M50B20, przebieg auta 295 tys km, kondycja nienaganna lecz do ideału wiele jej brakuje. Mialem to remontowac, odbudowac ja od podstaw lecz nie ma to raczej sensu. Włozylem w nia juz kilka stow i to kropla w morzu.

Od początku. Kiedy ją kupilem wymieniłem olej, byl mineral wiec zalalem niestety mineral. Poprzedni wlasciciel twierdzil,ze kiedy w noraauto wymienial olej weszło 10 litrow oleju :o Kiedy ja zmienialem olej kupilem 9 litrow zeby bylo na dolewki . Kiedy spuszczalem stary olej wylecialo ponad 9 litrow wiec nalalem tyle samo bo inaczej bagnet byl suchy, balem sie tak jezdzic wiec nalalem tyle,zeby na bagnecie byl widoczny olej. W necie znalazlem podobne problemy, przyczyny za krotki bagnet, zle przykrecona rurka od bagnetu lub inna miska olejowa. Odpuscilem sobie ten temat i zapomnialem o tym. Teraz autem jezdzila moja mama przez 2 miesiace bo bylem za granica. 3 dni temu wrocilem i zaczałem nia jezdzic. Nie powiem, bo dawałem jej po garach, kilka razy wkrecilem ja do odcinki. Zadnych niepokojacych oznak, kompletnie zadnego dymienia stukania walenia itd. Płynnie rozwijała moc. Wjechalem na obwodnice, przegoniłem ja i jechalem ok 140 km/h kiedy poczulem jednorazowe szarpniecie, jakies 3 km dalej zjechalem na zjazd, redukcja do 3 biegu i ok 3500 obr, tak wyhamowalem auto i zatrzymalem sie przed stopem, kiedy wysprzeglilem auto zdechlo. Zakrecilem rozrusznikiem a w lusterku zobaczylem niebieski dym. Nie duzo, mała chmurka i pojawila sie tylko raz. Kazda p[roba odpalenia byla porazką, nawet nie zalapywał. Dzis wziąłem sie za szukanie, na pierwszy ogien poszedl czujnik polozenia wału, nie wykręcałem go z auta ale odpiąłem wtyczke, opor ok 510 ohm wiec powiedzmy w normie. Po odpieciu owej wtyczki silnik krecil ale pompa sie nie załączała. Po wpieciu wtyczki silnik kręcil i pompa pracowała wiec teoretycznie podaje paliwo, dodam,ze pompa ma 3 miesiace firmy HART czy cos takiego, dalem za nia 200 zł. Kolejna rzecz to iskra, nie bardzo mialem jak krecic silnikiem i patrzyc na swiece czy jest iskra. Po wykreceniu swiec okazało sie,ze sa ubabrane w oleju, nie wszystkie bo chyba 3. Dodam,ze to nie wina uszczelki pokrywy zaworow bo jest nowiutka ori. W tych "celach" na swiece bylo sucho. Olej znalazłem na gwincie i elektrodach. Swiecąc malutką latareczką wydawało mi sie,ze w niektorych cylindrach widze spory nagar i jakby syf. Wyczyscilem swiece i znow probowalem odpalic. Podczas pierwszych 2-3 sekund krecenia silnik jakby zaskakiwał juz na obroty i po chwili znow zwalnial i krecil jedynie rozrusznik.

Gdzies przeczytalem,zeby sprawdzic regulator cisnienia paliwa ale nie bardzo mialem sie jak do niego dostac, podobno wystarczy zacisnac wezyk od paliwa i probowac odpalic. Nie mialem tam jak podejsc wiec scisnalem przy pompce paliwa grubszy powrotny wezyk ktory byl miekki ale nic to nie dalo.

Dodam jeszcze,ze od jakiegos czasu mialem male problemy z odpaleniem auta jesli postalo dluzszy czas, odpalal dopiero za 3-4 razem i nie bylo sensu krecic rozrusznikiem nie wiadomo ile , wystarczylo lekko zakrecic kilka razy i zalapywal pozniej bez problemu.

Najbardziej niepokoi mnie olej na swiecach, czyzby glowica puscila ? tak bez zadnych oznak ? Slyszalem czasami cykajace zawory ale tylko jesli byli zimno i bmka stala pod chmurką cała noc, to po odpaleniu przez max 5 sekund slyszalem cykanie.

Prosze o jakies sugestie, wiem,ze najlepiej na kompa pojechac ale auto uziemione, nie jestem tez milionerem zeby wynajac lawete i ladowac hajs w ten samochod. Czy ktos z forum mogłby mi pomoc ? Postaram sie odwdzięczyc :)

Z gory dzieki za rady. Pozdrawiam Michal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie szukam w necie wiecej info, calkiem mozliwe,ze odma puscila olej :) W sumie jest juz ciemno ale zjem kolacje wezme latarke i popatrze w dolot co sie tam dzieje. Kiedy teraz probowalem ja odpalic nie kopcila na niebiesko jedynie troszke pary puszczała no i strasznie paliwem smierdzialo z wydechu. Olej mi tezz paliwem smierdzi... Dam znac za godzinke co z tym dolotem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy spray do czyszczenia przepustnic/zacisków hamulcowych, popsikaj do kolektora za przepustnicą i wsuń ręcznik papierowy aby wchłonął to. Odkręć świece i zobacz czy w cylindrze jest olej. Wyczyść świece, zobacz czy jest iskra na świecach, niemasz jakiejś blokady zapłonu z centralnego zamka? Jakis dokładany moduł sterowania zamkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie sciągnąlem kolektor i wyczyscilem. Nie mam zadnych odcinek ani alarmow, auto tez nie ma imobilajzera fabrycznego. Ciezko tam co kolwiek zobaczyc przez otwór na swiece. Wyczyszcze swiece delikatnie i posprawdzam swiece. Cewki maja rowno po 1.5 ohm to chyba troszke za duzo. Mam wtryski wyciągniete, ktos mi podpowiedział,zeby podłozyc kartonik i zakrecic silnikiem, zobaczyc jak wtryski podają paliwo i czy w ogole pracują. Czuje paliwo w wydechu pozatym swiece były mokre od paliwa. Jak moge sprawdzic wydajnosc pompy paliwa bez zadnych przyządów pomiarowych ? Jest jakas wytyczna ile paliwa na minute ma przepompowac ? A regulator cisnienia ? Sprawdzałem cienutki węzyk od niego i nie bylo w nim paliwa więc jest ok ?

Jak sprawdzic czy jest dobra masa na silniku ? Multimetr wskazuje ponad 12v kiedy biore plusa z aku a mase z silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzic czy jest dobra masa na silniku ? Multimetr wskazuje ponad 12v kiedy biore plusa z aku a mase z silnika.

jak byś miał słabą masę na silniku rozrusznik ledwo by kręcił lampki by przygasały a do tego mogła by się jarnąć instalacja bo masa silnika wtedy zamyka się przez cienkie przewody czujników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki kolego Mariusz. Czyli masa jest. Na ta chwile mozna ustalic,ze :

= Jest iskra

-Pompa paliwa chodzi ale nie sprawdzalem dokladnie tylko ja slyszalem,ze sie załącza.

-Po probie uruchomienia silnika swiece smierdza paliwem wiec doplywa do swiec

=Od dzis silnik bardzo dziwnie i ciezko kreci, moze aku oslablo ale dzwiek jest naprawde dziwny. Wczoraj tego nie bylo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak świece mokre czyli ciśnienie jest bo wtryski się otwierają iskra jest to albo jest za słaba albo jest podawana w nieodpowiednim momencie . wszystko jest ok z rozrządem nic tam nie j...ło jak ci coś tam strzeliło ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy rozrzad jest wporządku ale wczoraj jak kręcilem to nic sie nie działo niepokojącego, tzn rozrusznik kręcil jak zawsze zwawo. W dzien kiedy doszlo do usterki tez nie bylo,zadnego stukniecia itp. Redukcja na 3 bieg ,3500 obr i wyhamowanie silnikiem prawie do zera,zgasł kiedy wysprzęglilem. Gdy wczoraj probowalem go odpalic to na poczatku tak jakby rozpalal paliwo ale go cos zdławialo i nic z tego. Dzis zdemontowalem caly kolektor wyczyscilem i zlozylem. Przedmuchalem tez wezyki od odpowietrzennia skrzyni i jest taka rzecz,ze z grzechotki spadla mi koncowka i wpadła pod cos metalowego pod kolektorem ssącym, na sile tam lapy pchalem ale wkoncu to wyciągnąłem i po złożeniu wszystkiego silnik cięzko kręci, dziwnie przy tym wyje. Poza tym nie kręci jednostajnie tylko zwalnia momentami. Faktycznie iskra moze byc za slaba, ale gdyby tak bylo wczesniej widziałbym,ze cos sie zaczyna dziac. Silnik wkręcał sie do odcinki bez zajęknięcia, jedynie byl zamulony do 4 tys (nv). Przeciez nie poszły wszystkie swieczki na raz. Ta pompa mnie jeszcze zastanawia, niby nowa ale nie wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no firmie hart też bym nie wierzył od nich jest tanio ale i jakość słaba dobrze żebyś miał naładowany lub drugi akumulator bo bez je...cia to też może nie odpalić aku musi bardzo dobrze kręcić by wyeliminować resztę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedziesz 140km/h na 4tym ew 5tym biegu.

Zwalniasz do.......ILU KM/H żeby zredukować na 3bieg?????

Bo z tego co piszesz o prędkości vs redukcji i obrotach to coś mi tu nie pasuje w B20 zwłaszcza z przeciwwagami "utopionym"i w oleju.

Jest jeszcze jeden bardzo prawdopodobny scenariusz który wykluczyłby szukanie dziury w całym.

Jedziesz 140km/h na 4 lub 5 biegu-nie mając świadomości że 140km/h to max dla 3biegu w M50B20.Następnie redukujesz na 3 bieg i na setną sekundy odrywasz nogę od sprzęgła.

Finał taki pasuje jak ulał do zdechnięcia silnika po wysprzęgleniu i niemożliwość zagadania(teraz kręcąc rozrusznikiem mozesz mielic dalej zawory)

Kompresję na baniakach sprawdź.Może na którymś jest ze 2bary.

Mógł też rozlecieć się ślizg łańcucha(boczny napinacz) i stary łańcuch przeskoczył o oko właśnie w tym momencie w każym razie finał jest taki sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Finał taki pasuje jak ulał do zdechnięcia silnika po wysprzęgleniu i niemożliwość zagadania(teraz kręcąc rozrusznikiem mozesz mielic dalej zawory)

Kompresję na baniakach sprawdź.Może na którymś jest ze 2bary.

Mógł też rozlecieć się ślizg łańcucha(boczny napinacz) i stary łańcuch przeskoczył o oko właśnie w tym momencie w każym razie finał jest taki sam

czyli jednak roz...łeś rozrząd a i może dziura w tłoku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Az taki madry nie jestem ;) z tej predkosci zwalnialem na 5 biegu do powiedzmy 80 zeby bezpiecznie wjechac na zjazd, zrobilo sie z gorki i wtedy redukcja, zawsze kiedy to robie oczy ida na obrotomierz pamietam 3.5 tys obr i z tych obrotow schodzilem caly czas na 3 biegu. Tak jak mowie, mam manie i wyczulbym jakies niepokojace odglosy. Wczoraj krecil dobrze a dopiero dzis sie tak zaczelo. Moze to przez aku napiecie ma 12v zawsze bylo ponad 13.5v moze za male napiecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze to przez aku napiecie ma 12v zawsze bylo ponad 13.5v moze za male napiecie.

napięcie na odpalonym jak pracuje alternator ma mieć ponad 14V na zgaszonym 13,5V na pewno nie miałeś ale jak już nim tyle kręciłeś to podmień albo naładuj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma co pitolić-sprawdź ciśnienie sprężania.

To wszystko wyjaśni.

Możesz też odkręcić boczny napinacz całkowicie i sprawdzić palcem czy masz tam jeszcze ślizg łańcucha.

Ślizg nie daje znaku dopóki nie pęknie i w tej sytuacji pasuje najbardziej a jego kawałki się tam mielą(część pewnie w misce)

Możesz również zdjąć pokrywę rozrządu i popatrzeć na ślizg od góry(nie dojdziesz do niego ale będziesz mógł ocenić czy to on)

Mimo wszystko podejżewam wygięte zawory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziki czy na rorządzie jest jeden łańcuch ? Jak wczoraj zrzucilem kolektor widzialem przez kanały trzpienie zaworow dolotowych, byly wszystkie w jednej pozycji i trzpienie wyglądały na proste.. Temat założyłem tez na innym forum bmw jeden z uzytkownikow napisał "Skoro miales 9 litrow oleju ,,czyli 2,5 za duzo to mogly pierscienie zgarniajace nie podolac cisnieniu ,, to tak na chlopski rozum ,, ,,Radzilbym i ja , sprawdzic cienienie na cylindrach , bo nie wyglada to najlepiej"

Czy jest ktos na forum, kto za zapłatą moze mnie zaciągnąć na jakis warsztat ? Auto stoi pod obwodnicą wrocka przy rondzie na wysokosci Obornickiej (Centrostal) Mile widziany bedzie warsztat kogos z forum lub ewentualnie moze ktos ma sprzęt do pomiaru cisnienia ? Nie mam prostownika ani drugiego naładowanego aku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako,ze nadal jestem w czterech literach nagralem filmik jak motor kręci, moze ktos cos na ucho usłyszy. Dodam,ze jak sciągalem kolektor jedna koncowka wpadła mi od strony kierowcy pod kolektor pomiedzy blok silnika a jakąś okrągłą puszke i musiałem sie nagimastykowac aby ją wyciągnąć. Końcówka wkońcu wyszła ale czy mogłem tam cos uszkodzic co mogło by miec wpływ na silnik ? Czy moze ten dzwiek to walniety rozrusznik ? Kiedy ją kręciłem to przez chwile jakby załapała ale tylko raz po wyciągnieciu aku.

FILM :

I wszystko jasne, brak cisnienia spręzania... Dlaczego tak sie stalo jeszcze nie wiem ale pewne jest,ze silnik jest do remontu. Teraz stoje przed bardzo trudnym wyborem. Znajomi mowią,zeby zeszrrotować, inni zeby na częsci rozebrać. Problem w tym,ze jedyną cenną rzecz w tym samochodzie szlak trafił. Nie dość,ze jest słabom wyposazona to jeszcze nie ma ani skor, ani m-paku za ktory mogłbym wziąć jakies sensowne pieniądze. Ja wymysliłem sobie,ze włoze M50B25. Chcialem to zrobić sam, mysle,ze sprawa do ogarnięcia wkońcu to nie statek kosmiczny Musze niestety przyznac,ze auto nie jest w najlepszej kondycji, do zrobienia sa 2 przednie wahacze i łaczniki stabilizatora. Na tyle cały wozek zyje wlasnym zyciem. Wszystkie gumy są do wymiany. Pochwalic jedynie moge amory i spręzyny, nie sa wybite poza tym mam "M podwozie" czyli -20mm i grubszy stabilizator. Buda wygląda srednio, Brilianrot mial malo wspolnego z czerwienią wiec zrobilem polerke i jest "ok". 2 przednie blotniki do wymiany, poprzedni wlasciciel Pan Marian lat 65 pomalowal je sprayem bo cos je brało. Tak samo potraktowal progi,zrobił je w kolor i wrzucil 3 farelki do garazu przez co lakier spękał.

Mam kilka opcji ale nie mam garazu a wynajem wiąze sie z kosztami conajmniej 200 zl miesiecznie. Wątpie czy w 2 miesiące sprzedam większosc czesci. Druga opcja to zakup kompletnego M50B25 i rozsprzedanie mojego osprzętu i wszystkiego co jeszcze zyje z mojego M50B20. Tak myślałem,ze kilka stow sie zwróci chociaz. Zawsze moge kupic sam słupek z kolektorem przeplywka i przepustnica i poskladac to do kupy na moich gratach z tym,ze po drodze zawsze cos wyjdzie, dlatego wlasnie lepszą opcją wydaje sie kompletny 2.5... Nie mam zamiaru wiązać przyszłości z tym autem, jesli bym to poskladal to wyjezdze do konca, kupie druga zdrową 316i i znow swapne na 325i.

Koledzy podpowiedzcie co robic bo sam sie juz pogubilem.

Aha, znalazlem jakies inne forum z wielkopolski chyba konin, jest tam chlopak ktory robi swapy i zalatwia silniki, zna go ktos moze ? Czy za ok 1200 zl kupie kompletne M50B25nv ? Zalezy mi na tym,zeby wiazki nie ruszac bo mnie to troszke przeraza

Edytowane przez Michał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...