Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Wydech do e30 316i i spadek mocy powyżej 3tyś obr/min


marcin1994

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Od jakiegoś czasu wydech w mojej e30 (316i 1,6l , M40B16, coupe 1988r) daje o sobie znać, głównie katalizator, który stuka puka itd., miałem się wstrzymać z wymianą wydechu, bo planowałem swap silnika ale w tym roku swap muszę sobie odpuścić, więc szykuje mi się wymiana wydechu, który ostatnio chyba nawet zaczyna się przytykać, bo silnik traci moc, zwłaszcza powyżej 3tyś obrotów, jeszcze z miesiąc temu na trasie autkiem dało sie jechać 140km/h i nieco więcej, a teraz 110-120km/h z pedałem gazu wciśniętym w podłogę i maksymalna prędość obrotowa na 5-tym biegu to ledwo 3tyś. I tu moje pytanie jeśli chodzi o ten spadek mocy czy może być wywołany ewentualnym przytkaniem wydechu czy może coś z silnikiem (M40B16),silnik przeszdł w ubiegłym roku wymianę wałka rozrządu, pasków, popychaczy i nie jestem mechanikiem ale nie wydaje mi się żeby on był przyczyną. I jeszcze jeśli chodzi o złożenie wydechu, to rury najprawdopodobniej bosala, tłumik... myślałem o standarowym lub o jakimś sportowym (co sądzicie rm motors/turbo works/ulter sport, chodzi mi głównie o jakiś nie za głośny lekko basowy dżwięk) i co zamiast kata? Myślałem o jakimś przelotowym tłumiku albo o rurce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Moja,to jest dziwne chodzi najlepiej po wspawaniu rury zamiast tłumika plus zwykły tłumik końcowy.Próbowałem wstawić z m10 i były dzwięki jak z poloneza,następnie z opla,podobnie.Najlepiej było po wstawieniu tłumika który nie miał ostrych kantów,tylko był lekko zaokrąglony na rogach ale niestety nie wiem z jakiego był auta.Jeśli będziesz kupywał to rzeczywiście weź bosala,są trochę droższe ale parę lat pojeździsz,te najtańsze to przeważnie po 2-3 latach nadają się na złom:D

Co do mocy,to do ilu obrotów wkręca się ''na sucho'' ? Jak się wkręca?,idzie równo czy w pewnym momencie przestaje? Rozkręć rurę na redukcji z 4 na 2 i wtedy się przejedź,będzie słabszy ale zakręcisz go do końca,jeśli nie to szukaj przyczyny gdzie indziej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciąłem katalizator (jak się okazało był w pełni rozsypany), wstawiłem przelotowy tłumik rm motors rm01 i wszystko wróciło do normy :), obroty przestały skakać, nic nie stuka, silniczek odzyskał swoją dynamikę, no i nie ma też takiego metalicznego dźwięku, końcowego tłumika nie ruszałem.

Dziękuję za porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...