Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


[DIY] Wymiana tylnych amortyzatorów BMW serii 3 E46 SEDAN [Zrób to sam]


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Jestem świeżo po wymianie tylnych amortyzatorów. Popstrykałem trochę zdjęć aczkolwiek myślę, że fotorelacja jest zbędna. Mi niesamowicie pomogła ta wideorelacja. Znakomity materiał pokazujący wszystko krok po kroku:

Polecam.

Od siebie mogę powiedzieć:

1. Operacja zajęła mi łącznie 3h. Głównie dlatego, że amortyzatory nie były nigdy ruszane - od nowości te same. Wszystko zapieczone, pordzewiałe itd. Nie obyło się bez szlifierki kątowej, młotka i innych środków przymusu.

2. Ogólnie nie jest to trudne. Oczywiście przy zakupie samych amortyzatorów proponuję dokupić też osłony i odboje. Niewielki koszt a stare pewnie będą do wyrzucenia. Nie opłaca się oszczędzać. Czasem trzeba też zaopatrzyć się w nowe elementy górnego mocowania amortyzatora - u mnie były jeszcze ok więc zostawiłem te stare.

3. Demontaż wnętrza bagażnika to katorga. Wymontować wszystkie plastikowe zaczepy a potem ciągnąć. Nic się nie urwie. Śmiało targać ;) montaż tego z powrotem to jeszcze większa masakra - giąć i wpychać - nic się nie stanie.

4. Widzę, że albo gość na filmie wymienia coś, co było już kiedyś wymieniane albo może jest inny powód, ale u mnie występowały różnice w rozmiarach nakrętek. Jeśli dobrze pamiętam w filmie pojawia się klucz 17', ja potrzebowałem 16'. Ale jak ktoś ma komplet kluczy to nie będzie problemu.

Wrzucam trochę fotek:

[ATTACH=CONFIG]31214[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]31215[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]31216[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]31217[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]31218[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]31219[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]31220[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]31221[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]31222[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]31223[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]31224[/ATTACH]

Edytowane przez Pirooz
Dorzucę parę fotek.
  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja ostatnio wymienialem poduszki amortyzatora tylnego w swojej E46 cabrio i Dosc ciekawie poszlo trzeba bylo dach przygotowac do skladania tnz klapa do chowania sie podniosla i dach tez wiec byl dostep do zaslepek od pierwszej warstwy metalu pod nim znalalem 2 sruby od poduszek amorka odkrecilem na dole zrzucilem Calego amortyzatora razem z poduszkami chyba mialem 18 klucz na dole, rozkrecilem wszystko sprawdzilem stan podkladek dalem nowe odboje i poduszki skrecilem amorka i spowrotem zamontowalme na miejsce.

Gratuluje udanej wymiany i podzielenia sie tym z nami :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...