Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


M20B25 - wypadanie zapłonów?


Popek_666

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, potrzebuję porady od speców/znawców/miłośników silnika M20. Szukałem na innych forach - 0 konkretów, tematy niepozamykane, nierozstrzygnięte. Postaram się opisać najdokładniej jak potrafię. Problem polega na tym, że silnik mi "kuleje". Na zimnym jest dużo lepiej, jak się rozgrzeje i kreska jest w pionie sytuacja się znacznie pogarsza. Silnik zaczyna kuleć, słychać jak wypadają zapłony w różnych odstępach czasu, raz częściej raz rzadziej. Dodatkowo przy "kopnięciu" w gaz potrafi się przydusić. Moc jest, na obroty wchodzi ładnie równo do odcinki, jedynie to kulenie na jałowym i wypadanie zapłonów, aż budą trzęsie. Postaram się wrzucić filmik pokazujący usterkę.

Co zrobiłem żeby poprawić usterke:

-świece nowe NGK

-filtr paliwa, powietrza nowy

-pompa paliwa wymieniona bo stara padła

-kopułka i palec przeczyszczone, kable WN sprawdzone iskra wszedzie jest (chyba każdy mnie kopnął :))

-silnik łapał troche lewe powietrze, pouszczelniałem

-dzisiaj zrobiłem luzy zaworowe 0.25 wszedzie

-silniczek krokowy wyczysciłem

Dodatkowo byłem na komputerze, wywala mi sonde, przepływkę i wtryski. Mam LPG stąd prawdopodobnie wtryski, tak mechanik powiedział. Przepływka po wykasowaniu błędów już się nie pojawiała, natomiast cały czas wywalało sondę. Ale sonda wartości pokazuje więc chyba działa. Doszliśmy do tego że przy kolektorze wydechowym silnik zasysa powietrze (uszczelki do wymiany) i stad sonda moze złe odczyty pokazywać. Jednak po jej odłączeniu nie ma zmiany w pracy silnika, tak samo jak odepne przepływkę. Silnik gaśnie a jak odpale od nowa to tak samo kuleje.

Ogólnie wszystko co robiłem żeby usunąć wypadanie zapłonów nie dało żadnych pozytywnych skutków, jak było źle tak jest. Macie jakiś pomysł? Bo mi juz brakuje... Dlaczego na zimnym jest o niebo lepiej niż jak jest gorący?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem dzisiaj kombinować z czujnikami temperatury, są 2 jeden idzie do zegarów drugi do kompa. Czy to są takie same czujniki, bo jak wtyczkę z zegarów przełozyłem do czujnika który idzie do kompa to zaczął mi pokazywać nie 90 tylko 100 stopni. Czy to może znaczyć, że ten czujnik jest walnięty ?

(silnik po regulacji zaworów pracuje jakby równiej, ale nie wiem czy to dlatego że bawiłem się czujnikami temp. przed nagraniem filmiku i nie zresetowałem kompa?): Edytowane przez Popek_666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...