Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


M52 zdechła ale kręci, INPA screeny pomocy


ponury

Rekomendowane odpowiedzi

Robiłem tylne zawieszenie, wymieniałem amory i wahacz cienki, po całym dniu roboty jeszcze postanowiłem dolać płynu do chłodnicy i trochę oleju. Odpaliłem gruchota chwilke pochodził nierówno i zgasł. Od tamtej pory rozrusznik kręci, ale auto nie odpala. Poczyniłem kilka kroków diagnostycznych.

-Jest iskra na swiecy

-wyczyściłem świece i próbowałem odpalić

-świece mokre od benzyny

-z rury wydechowej śmierdzi benzyną

-na LPG awaryjnie nie da rady odpalić! otwiera elektro zawory i tak samo kręci jak na benzynie.

-tłoki się ruszają ( przez otwór w świecy widać)

-INPA wykazała błąd 202 i 203 fuel trim limit bank - (sondy lambda). po skasowaniu błędów już ich nie wykazuje, ale auto nie odpala

-czujniki temp powietrza i chłodziwa pokazują chyba dobrze 9st czyli tyle ile było akurat na dworze.

-nie mogę wejść do zakładki EWS wywala jakiś błąd.

Poniżej kilka screenów z INPY i pytanie o co bieg? Najśmieszniejsze że nic przy silniku nie grzebałem. Płyny wlałem dobrze, no może za mocno klapą trzasnąłem przy zamykaniu. Co jeszcze mogę sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez czujnika wałka auto odpali, bez wału już nie....
Moje m52b20 ma zupełnie odwrotnie. Testowałem kiedyś odpinanie czujników. Z odpiętym czujnikiem położenia wału długo pokręcisz i odpali, natomiast jak odepniesz czujnik położenia wałka to nie ma szans. Oczywiście nie upieram się że tak ma być, ale ja tak mam.
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swiece czyściłeś szczotką?
pilniczkiem miejsce strzału iskry.

Próbowałem oba czujniki zreanimować, przez wymianą kabla, stary był popękany na całej długości, jednak chyb to nie pomogło. Dodatkowo czujnik wału nie dał się zmierzyć - rezystancja poza zakresem, myślę że to on zdechł. Dla pewności chyba rozpruje świnke skarbonkę i zakupię oba, raz na 20 lat to nawet trzeba wymienić ;) Napiszę jak postępy.

Bez przepływki auto też nie odpala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odżyła! Dzisiaj w końcu się udało przejechać klamotkiem. Właśnie jestem szczęśliwym posiadaczem dwóch czujników VDO i dziury w portfelu:drool: Prawdopodobna przyczyna coś z akumulatorem lub prądnicą. Odpalił dopiero po podpieciu kabli z odpalonym Dieslem, dziwne że na samym akumulatorze z Diesla nie trybił.

Ps. polecam wymienic te czujniki, wraca z 10 koni. NO to mogę modzić dalej z swoim e36 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...