Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Olej do M52B28 Temat Rzeka


hall

Rekomendowane odpowiedzi

a moje M50B25 ju? od 10 lat jak jest w Polsce je?dzi na Mobilu 2000 10W40 zmienianym z racji na przejechane kilometry 2 razy do roku i to jeszcze w gaziku - na liczniku ju? ponad 350kkm ale realnie pewnie blisko 500kkm. Olej kupuje najcz??ciej w Tesco ale E'LECLERC na promocjach po ~60 PLN za banieczk? 4L. Filtry oleju tylko Knecht.

Szczerze to jakby? zmienia? co 10kkm olej to móg?by? nawet w Lidlu go kupowa? po 35 z? za baniak. Dla mnie akcja z tymi olejami to pic na wod?, fotomonta?. Okej je?eli kto? lata na 1/4 mili albo tylko driftuje autem - jasne niech kupi dobry olej odporny na wysokie temperatury i o bardzo dobrych w?a?ciwo?ciach smarnych, jak najbardziej. Ale je?eli kto? raz w czas popisz? si? jakim to nie jest mistrzem prostej albo b?dzie si? lansowa? 20 km/h w ko?o Rynku a na codzie? je?dzi normalnie bo przynajmniej po Wroc?awiu mi?dzy godzin? 8:00 rano a 18:00 poszale? si? nie da to cuda nie s? potrzebne.

Na olej, który ja zalewam to pewnie nawet w sklepie nie patrzycie, bo tfu tfu, co to za lipa za 6 dych i wogóle na necie pisz? ?e Mobil to ***** - a auto je?dzi, silnik ma si? dobrze :D i po tanio?ci :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sciagnij pokrywe zaworow u siebie i u kogos kto jezdzi na syntetyku - zobaczysz roznice.

(ps. kiedy beda polskie litery?)

Sciagałem przy okazji uszczelki pod ta wlasnie pokrywa i nic niepokojacego nie widzialem. U Ciebie od tego syntetyka to pewnie jest tak czysto ze mozna obiad podac. Ogolnie to jak przegladam fora to 99% ludzi opiera swoja wiedze o ulotki, reklame i opinie forumowych kaznodzieji. 1% wie czym fizycznie roznia sie oleje od siebie oraz jak sie je komponuje. Taka juz rzeczywistosc. Puz oklei swoje driftowozy naklejkami z Motula to wszyscy leca po Motula, za 2 lata Millerem i wszyscy po Millera. Miales kiedys w reku norme na badanie wlasciwosci fizykochemicznych olejow smarowych ? Wiesz jak to co napisane jest na butelce przeklada sie na rzeczywistosc ? Spedziles nascie godzin w laboratorium robiac analizy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teścik na pochylni pomiędzy nowym valvoline max life a nowym magnatekiem wyszedł na korzyść valvoline nie znacznie ale ten sam test dla oleju po 5000km magnatec przegrał jak dla mnie z kretesem.

Valvoline ML nie uzyskał takiego rezultatu nawet po 12000km.

Mam pewien obraz mimo to każdy sobie działa jak chce.

Mi zależy również na czystości więc TBN też ma dla mnie znaczenie pozatym 5W40 Valvoline ML przeszedł z HC na pełną bazę syntetyczną-skoczyła zatem i cena;)

Grunt to pilnowanie przebiegu i wymiana oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miales kiedys w reku norme na badanie wlasciwosci fizykochemicznych olejow smarowych ?

Zanim cos wleje pierwsze co robię to czytam kartę charakterystyki oleju, więc tu mnie nie zagniesz bo wiem na co tam zwrócić uwagę. Niestety tylko to jest dostępne w wolnym obiegu, więcej informacji niema. Brak jednoznacznych testów Olejów silnikowych, opony testują co roku, a oleje? Jest jeden amerykański test, niestety nie odnosi sie on do naszego rynku. Jest test rosyjski - "spalania się" oleju, trochę lepiej obrazuje pewne parametry oleju. Więc temat oleju jest zawsze taki ciekawy.

Wiesz jak to co napisane jest na butelce przeklada sie na rzeczywistosc ?

Czyli co dwie normy europejska i amerykańska? Tak ogólne że szkoda gadać. Czy chodzi Ci o oznaczenie np 5W40?

Jeśli ty jesteś ekspertem od olejów silnikowych to może powiedz coś ciekawego o czym nie wiemy. Najlepiej na forum wykrzyczeć coś bez sensu. Nic nie wnosisz do tematu, a tylko siejesz ferment.

Ps. na jakim oleju jeździsz i w jakim silniku?

U Ciebie od tego syntetyka to pewnie jest tak czysto ze mozna obiad podac.
Przez około 7 tyś. syntetyk jest klarowny i to mi wystarcza. Wymiana co 10 tyś.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda się napinać z tego tytułu.

Oglądałem kiedyś film na którym jakiś amerykanin żądał wymiany silnika na koszt warsztatu w którym mechanicy do silnika omyłkowo wlali olej przekładniowy.

Do końca żywota silnika( niecałe 200mil) olej był klarowny.

Dla mnie zrobienie testu na pochylni przy zimnym i ciepłym oleju wiele pokazuje i nie trzeba mieć szczególnej wiedzy a tylko wyciągać wnioski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ps. na jakim oleju jeździsz i w jakim silniku?

post#27 w tym wątku

Jeśli ty jesteś ekspertem od olejów silnikowych to może powiedz coś ciekawego o czym nie wiemy. Najlepiej na forum wykrzyczeć coś bez sensu. Nic nie wnosisz do tematu, a tylko siejesz ferment.

postaram się w weekend coś wrzucić

Edytowane przez efendi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...