Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Nieszczelny korek zbiornika chłodnicy


Szpadyzor71

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Po wymianie chłodnicy mam następujący problem.

Założyłem taki korek (zdjęcie poglądowe, mój korek jest do M50):

attachment.php?attachmentid=35171&stc=1

Ma on trzy uszczelki, trzy na trzonku i jedną u nasady tego trzonka. Korek wsadziłem od starej chłodnicy dwa oringi wymieniłem, trzeciego nie. Teraz pojawił się taki objaw. Zawsze temperatura stała mi minimalnie poniżej środkowej kreski, obecnie waha się między środkiem, a minimalnym wychyleniem się powyżej środka. Zauważyłem, że gdy ścisnę górny wąż od chłodnicy, korek nie trzyma ciśnienia. To zachowanie z wężem sprawdzałem jeszcze w dwóch innym bmw, jedno E34 z silnikiem 2,5, na nim korek trzyma ciśnienie przy ściskaniu węży, powietrze nie uchodzi, drugi pacjent to E36 z silnikiem 2.0, w tym natomiast sytuacja jak u mnie, po ściśnięciu węża powietrze uchodzi. Oba auta jeżdżą, temperatura w pionie. Wszystkie korki były sprawdzane we wszystkich możliwych kombinacjach, przy każdej u mnie ta sama sytuacja. Teraz chciałbym wiedzieć jak jest rzeczywiście. Jak na moje, powinien trzymać ciśnienie. Z drugiej strony jeśli robi się większe musi je upuścić. U mnie wychodzi na to, że jest upuszczone cały czas.

Jeszcze zaznaczę, że po zagrzaniu auta, jak odkręcam korek na płynie nie robi to najmniejszego wrażenia. Stoi w miejscu, spokojnie mogę sobie odkręcić korek chłodnicy, podejrzewam, że gdybym go w ogóle nie miał, to nic by to nie zmieniło, ale umówmy się, tak nie powinno być.

Teraz prośba tych co mają E34 (w sumie E36 też, silnik (M50) 2.0 lub 2,5 wszystko jedno, ciśnienie w układzie takie samo), jak będziecie mogli, podnieście maskę w górę, ściśnijcie górny wąż i powiedzcie, czy trzyma ciśnienie czy nie.

Druga prośba to jakieś pomysły co z tym fantem zrobić. Raczej kiepsko widzę jazdę bez ciśnienia w chłodnicy. W końcu po coś to jest.

Wymiana chłodnicy też nie bardzo mi się uśmiecha bo auto użytkuję praktycznie codziennie i nie mam czasu na czekanie aż rozpatrzą gwarancję i dadzą nową.

Właśnie wleciał mi jeszcze jeden pomysł... mogę spróbować wsadzić stary zbiornik od płynu... pytanie jak to się spasuje z nową chłodnicą...

Mimo wszystko, moje prośby dalej aktualne. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szpady ciśnienie ma być 2,0 bara.

Do tego ciśnienia korek trzyma,powyżej puszcza.

Ciśnienie w układzie ma podnosić sprawność poprzez podnoszenie temperatury wrzenia płynu.

To dlatego Twój płyn ma trudniejsze zadanie i słabiej przenosi/odprowadza ciepło.

Węże nie mają być jak flaki w M50 a ciężko jest je uginać jak temp w pionie.

Ratuj się bo jak Ziemia ustawi się fajniej do Słońca to we wrocławskim korku przegrzejesz M50.

Do sprawdzenia również visco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O visco się nie boję, mam w 100% pewność, że jest jest dobre. Wiem, że węże mają być twarde przy rozgrzanej, u mnie niestety łatwo się ściskają. Gorzej z tym korkiem. Wiem, że ma być ciśnienie 2.0 w układzie, tylko teraz powiedz mi jak mam mój problem rozwiązać. Co do przegrzania tego się właśnie boję, coraz cieplej się robi. Dziennie robię przynajmniej 60km, z czego 2x30, z czego 2x10 z prędkością autostradową, daje to trochę po dupsku, układowi chłodzenia. Ale innego wyjścia nie mam... Szukam rozwiązania... Liczyłem, że Ty mi jakieś znajdziesz... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiennik zamiennik, na oryginał (1500PLN) niestety mnie nie stać wiesz, jest parę innych priorytetów. A powiedz mi, jak ściskasz górny wąż od chłodnicy to słyszysz powietrze od korka (nazwijmy to siorbaniem :) ), czy po prostu są miękkie, ale powietrze nie ulatuje? Co do samego utrzymania, to powinien utrzymać 2.0. Jak zrobi się więcej to korek wtedy zaworem w środku korka powinien upuścić. W końcu stara trzymała jak ta lala...

Jutro jeszcze spróbuję założyć oring na dziurkę odpowietrzającą korek i zobaczę co wtedy. (nie zatkam na stałe jakby ktoś się pytał, tylko w celach doświadczalnych :P )

Jeśli dasz radę to jutro sprawdzić albo będziesz miał chwilę czasu wieczorem, to bym podjechał obadać sytuację, faję przetopić i przy okazji kompa podpiąć... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szpady-o oryginale nie ma co pisać ale śmiało np. BEHR'a chłodnicę można dostać w miarę dobrych pieniądzach i tam nie ma przynajmniej jajowatego króćca w zbiorniku wyrównawczym;)...ale ale...Szpady o jakim siorbaniu piszesz?bo jeżeli dobrze układ nieodpowietrzony albo naprawdę energicznie uciskasz to wydaje mi się ,że taki efekt siorbania uzyskasz w otworku przelewowym co akurat nie ma zgubnych skutków.

Na 2,0 bary trzeba trochę poczekać...

Jeżeli do testów co trochę odkręcasz korek to węże będą miękkie.

Po zrobionej trasie kilkudziesięciu km odkręcasz korek i nie wyrównuje się ciśnienie i podnosi płyn w zbiorniku??zero reakcji?

Tak się luźno zastanawiam ile płynu wlałeś po wymianie chłodnicy?

Jak zaślepiasz korek to uważaj żeby coś nie puściło gwałtownie.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szpady właśnie sobie sprawdziłem i po nocy węże miękkie i poziom płynu na kresce.

Po 18km węże twarde(tak jakbyś napompował oponę rowerową do dwóch barów i ugniatał-czyli ugięcie pod palcem niewielkie)

Żadnego bulgotania/syczenia/itp.w obrębie korka.Poziom płynu około 4cm ponad kreską.

Próba odkręcania korka-spore syczenie+podnoszenie poziomu płynu o jeszcze jakieś 3cm+węże flaczeją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wyglada wąż na zimnym nie odpalonym silniku (słychać charakterystyczne siorbanie):

https://vimeo.com/125997419

Tak na zimnym odpalonym plus visco:

https://vimeo.com/125997503

tak na ciepłym odpalonym:

https://vimeo.com/125997589

Jak widać miękki jak ciepłe kluchy...

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Rozwiązałeś swój problem ? Mam identyczny dzwięk w e36 m52b20, podczas ściskania przewodu, na nowej chłodnicy zamiennik z polcaru, co najlepsze jest to ta mniejsza chłodnica do silników 1.6-1.8 + ma otwór pod czujnik temp, od klimy. Oryginalny korek i zamiennik nie pasuje. Myślę o grubszych oringach ale nie wiem czy to zda egzamin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, rozwiązałem, uszczelka która jest u samej góry korka jest za cienka, dołożyłem tam druga, ale taka by dziurki od odpowietrznika nie zasłoniła. Niestety siła wyższa tanich zamienników...

Jutro zrobię zdjęcie to sobie zobaczysz jak to wyglada.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie to ta zaznaczona czerwona strzałka, trzeba ja zrównać z rym progiem lub ewentualnie troche grubsza tak by odpowietrznika nie zasłonić. Niestety wyglada na to ze zamienniki maja za wysoki gwint, ewentualnie tak mysle ze moznaby jeszcze go ściąć o jakiś mm może dwa, ale chyba uszczelka wystarczy, przynajmniej w moim wypadku załatwiła sprawę. ;)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w e39 też wymieniałem chłodnicę na zamiennik i po wkręceniu korka oryginalnego miałem podobny objaw, tylko że u mnie wywalało płyn po dojściu do pionu, także wymieniłem uszczelkę tą zaznaczoną czerwoną strzałką, i przez rok, zero problemów ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...