Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


E46 318i 1.9b 320tyś jaki olej?


dawid111

Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym wział Valvoline Maxlife. Na takim smigam. Tylko, ze na 5w40. Mam przejechane 286tys. 10tys jezdzilem na polsyntetyku Castrola, ale przeszedlem na pelny syntetyk Valvoline. Maxlife jest do silnikow z wiekszym przebiegiem.

P.S. Tematow o olejach jest duzo, więc poszukaj troszke i poczytaj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, tylko teraz kwestia przejścia z minerała na półsyntetyk. Czy aby źle nie odbije się to na silniku? :/

Ja zaryzykowałem przechodzac na syntetyk pelny. Wydaje mi sie, ze silniki BMW w najgorszym wypadku powinny jezdzic na polsyntetyku, bo mineralny to ja leje do Astry f.

O ile dobrze pamietam, to Ty masz silnik w ktorym sidają panewki, więc zebys lał lepszy olej i wymieniał go nie za późno. Ale na forum sa ludzie, ktory znaja sie lepiej ode mnie, więc fajnie jak by oni sie wypowiedzieli na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zaryzykowałem przechodzac na syntetyk pelny. Wydaje mi sie, ze silniki BMW w najgorszym wypadku powinny jezdzic na polsyntetyku, bo mineralny to ja leje do Astry f.

O ile dobrze pamietam, to Ty masz silnik w ktorym sidają panewki, więc zebys lał lepszy olej i wymieniał go nie za późno. Ale na forum sa ludzie, ktory znaja sie lepiej ode mnie, więc fajnie jak by oni sie wypowiedzieli na ten temat.

Przejdę na półsyntetyk, zobaczymy jakie będą tego efekty. Szkoda by było aby autko padło gdzieś na trasie. Może jeszcze ktoś da jakąś radę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja juz mam totalny mętlik w głowie :( czy mogę tak bez przeszkód przejść ja półsyntetyk lub syntetyk? Silnik mi nie stuka i wg wkreca się ładnie na obroty. Jedyny, chyba jedyny jaki wyciek mam to z pokrywy rozrządu. I chce to zrobić przy wymianie. Na tym 15W40 było przejechane jakieś 50tys km według naklejek bo wcześniejszych nie ma i tego się obawiam, że jak zmienię to będą kłopoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja juz mam totalny mętlik w głowie :( czy mogę tak bez przeszkód przejść ja półsyntetyk lub syntetyk? Silnik mi nie stuka i wg wkreca się ładnie na obroty. Jedyny, chyba jedyny jaki wyciek mam to z pokrywy rozrządu. I chce to zrobić przy wymianie. Na tym 15W40 było przejechane jakieś 50tys km według naklejek bo wcześniejszych nie ma i tego się obawiam, że jak zmienię to będą kłopoty.

Lejesz mineralny i martwisz się, żeby nie szkodzić autu? Właśnie teraz szkodzisz. Mam ten sam silnik.

Mamy to szczęście, że M43 to silnik pancerny, prosty i tani w eksploatacji. Zmieniając olej z minerala na PEŁNY SYNTETYK możesz mu tylko pomóc. Na pewno nie zaszkodzić.

Po kupnie auta wlany był u mnie Castrol Edge 5W40, rok temu zrobiłem płukankę silnika i zalałem go pełnym syntetykiem Millersa - najwyższa półka jeżeli chodzi o oleje. Niektórzy powiedzą, że przesada, bo w rajdach nie jeżdżę, silnik słaby, to po co taki olej? Jak dbasz, tak masz. Wolę lać coś dobrego, wymieniać co 10-15 tyś i cieszyć się zdrowym motorem. Mimo, że nie najmocniejszym. Oszczędność 50 zł na oleju raz do roku mnie nie zbawi.

Tobie polecam zrobić to samo. Przede wszystkim zastosować płukankę silnika, a potem zalać go dobrym pełnym syntetykiem - Millers, Motul, Liqui Moly, to górna półka. Nie bój się tego, bo nic złego się stać nie może. Gdybyś nie lał minerala, to mógłbyś teoretycznie przejść bez płukanki na 100% syntetyk, ale jak masz zalany syf, to polecam ją wykonać. Silnik trochę odetchnie, MOGĄ pojawić się wycieki oleju, ale NIE MUSZĄ. Płukanka wypłukuje z kanalików i innych newralgicznych miejsc zebrany nagar i siłą rzeczy może się gdzieś zacząć pocić. U mnie po wymianie poci się uszczelka misy olejowej, ale to nie ma co płakać. Przy następnej wymianie uszczelka zostanie wymieniona i silnik znów zaleje Millersem, robiąc płukankę po raz drugi.

edycja: tak teraz się zastanawiam czemu zalany masz silnik mineralnym w ogóle? Sam taką decyzje podjąłeś czy tak kupiłeś? Być może poprzedni właściciel lejąc taki olej chciał coś ukryć (stuki w silniku). Jeżeli tak było, to po przejściu na syntetyk i po płukance może zacząć coś się odzywać. Pytanie tylko czy taki był zamiar poprzednika?

Edytowane przez guess_who
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lejesz mineralny i martwisz się, żeby nie szkodzić autu? Właśnie teraz szkodzisz. Mam ten sam silnik.

Mamy to szczęście, że M43 to silnik pancerny, prosty i tani w eksploatacji. Zmieniając olej z minerala na PEŁNY SYNTETYK możesz mu tylko pomóc. Na pewno nie zaszkodzić.

Po kupnie auta wlany był u mnie Castrol Edge 5W40, rok temu zrobiłem płukankę silnika i zalałem go pełnym syntetykiem Millersa - najwyższa półka jeżeli chodzi o oleje. Niektórzy powiedzą, że przesada, bo w rajdach nie jeżdżę, silnik słaby, to po co taki olej? Jak dbasz, tak masz. Wolę lać coś dobrego, wymieniać co 10-15 tyś i cieszyć się zdrowym motorem. Mimo, że nie najmocniejszym. Oszczędność 50 zł na oleju raz do roku mnie nie zbawi.

Tobie polecam zrobić to samo. Przede wszystkim zastosować płukankę silnika, a potem zalać go dobrym pełnym syntetykiem - Millers, Motul, Liqui Moly, to górna półka. Nie bój się tego, bo nic złego się stać nie może. Gdybyś nie lał minerala, to mógłbyś teoretycznie przejść bez płukanki na 100% syntetyk, ale jak masz zalany syf, to polecam ją wykonać. Silnik trochę odetchnie, MOGĄ pojawić się wycieki oleju, ale NIE MUSZĄ. Płukanka wypłukuje z kanalików i innych newralgicznych miejsc zebrany nagar i siłą rzeczy może się gdzieś zacząć pocić. U mnie po wymianie poci się uszczelka misy olejowej, ale to nie ma co płakać. Przy następnej wymianie uszczelka zostanie wymieniona i silnik znów zaleje Millersem, robiąc płukankę po raz drugi.

edycja: tak teraz się zastanawiam czemu zalany masz silnik mineralnym w ogóle? Sam taką decyzje podjąłeś czy tak kupiłeś? Być może poprzedni właściciel lejąc taki olej chciał coś ukryć (stuki w silniku). Jeżeli tak było, to po przejściu na syntetyk i po płukance może zacząć coś się odzywać. Pytanie tylko czy taki był zamiar poprzednika?

Niestety tego nie wiem czy próbował coś ukryć. Gdy kupiłem auto juz było zalane minerałem.

Guess_who gdybyś mi doradził na Pw jakie wziąć te oleje i plukanke ;)

Edycja: pewnie wlał minerała bo tak mu doradzili bo duży przebieg był. Był też wyciek z pokrywy rozrządu, może myślał że minerałem da radę Uszczelnić.

Edytowane przez dawid111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...