Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Wymiana pompę wody i płynu


Dexter1919

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. jestem na tym forum pierwszy raz. Mój temat jest taki: jutro wymieniam pompę wody bo silnik naglę zaczął charczyć. Jeszcze nie wiadomo czemu tak, ale jest myśl że od starości to stało się. Niema płynu w zbiorniku i u wężach. Chcę posprawdzać wszystko i wymienić uszczelki na zbiorniku. Czy starczy wymienić uszczelki i wymienić pompę, czy warto jeszcze zwrócić uwagę na coś? Gdzie znalezc uszczelki na zbiornik płynu. bmw e36 316i compakt 1,9 benzyna, silnik m43, 1999r. Dzięki.

Edytowane przez Dexter1919
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście nie kojarzę jakichś uszczelek na zbiorniku... jedynie pod korkiem jest. A płyn może wyciekać przez pęknięty przewód chłodnicy któryś lub obudowę termostatu. Sprawdzałeś te miejsca ? i co znaczy to "charczenie" silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koło termostatu i pompy sucho. "Charczenie" to znaczy dziwny dźwięk w silniku. ściągnąłem pasek i zobaczyłem że pompa hula tak jak łożysko zniszczone. W zbiorniku nie okazało się płynu. Pod zbiornikiem mokre węży. A uszczelkę myślę wymienić nr 3 i nr 14. Jeżeli coś to się da. RealOEM.com - Katalog części zamiennych BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kosa ma rację, wymiana tej uszczelki to loteria, albo się uda albo nie. Najczęściej wymiana uszczelki nic nie daje. Za ok 140 zł masz zamiennik całej chłodnicy ze zbiorniczkiem i w tym przypadku sugestia ogólna taka, aby wymienić całą chłodnicę. Nr.14 w twoim aucie chba niema wg realom.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze dużo czytałem o tym że przyczyną uciekania płynu jest jeszcze korek zbiornika. Może akurat uczeka przez to że on robi takie wysokie ciśnienia? Bo Zbiornik mokry też przed chwilą sprawdzałem. Czyli 1) Pompa od starości się zepsuła i płyn uciek przez korek zbiornika 2) Zepsuty korek zbiornika, utwożyło się ciśnienie, płyn uciek, pękneło łożysko na pompie. 3) Wrzystko stało się razem) P.S. Przy jazdie strzałka temperatury zawsze była po środku po 5 minutach jazdy. Może jeszcze walnięty czujnik temperatury i ja nie zauważyłem wysokiej temperatury wcześniej. Sory za błędy w słowach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...