Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Konwersja felg 2TLG na 3TLG


jacoBlack

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się na konwersją swoich STYLING 108 2TLG na wersję 3TLG z pięknymi rantami :mrgreen:

Pytanie czy ktoś z kolegów już ogarniał ten temat lub zna kogoś kto jest w temacie?

Na początku kwietnia koła lądują na regenerację do MATRIXa i po odbiorze będę chciał zająć się tematem konwersji wykorzystując rotory felg które są obecnie na aucie.

Będę wdzięczny za każde info w temacie.

W chwili obecnej felgi wyglądają tak:

[ATTACH=CONFIG]39750[/ATTACH]

Po regeneracji mają wyglądać tak:

Ranty polerowane i lakierowane lub chrom.

[ATTACH=CONFIG]39751[/ATTACH]

A po konwersji na 3TLG chcę uzyskać taki efekt felg z rantem:

[ATTACH=CONFIG]39752[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]39753[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]39754[/ATTACH]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych felgach jest tylko rotor odkrecany? Jak tak to tokarz musi Ci to ogarnąć,czyli odciąć ranty od bębnów. A później musisz znaleźć odpowiednie ranty. To też nie takie proste, bo raczej będzie trzeba kupić gole bez otworów, roztoczyc pod średnicę Twojego rotoru i nawiercic pod śruby, no i nie wiadomo, czy średnica koła się nie zwiększy przez to, czyli dochodzi jeszcze koszt kupna 4 bębnów. A to już się robi bardzo ładna sumka. Robota bardzo precyzyjna, nie dla zwykłego Wieśka z tokarką.

I lepiej najpierw zrobić je na 3tgl i dopiero później malować, sam Matrix Ci to obrazu powie. I on nie zajmuje się takimi rzeczami. Musiałbyś wysłać koła do jakiejś firmy co ogarnia takie sprawy . Ja tak zrobiłem, robią mi ranty pod mój rotor.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matrix swego czasu zrobił customy na bazie VW Pirelli, ale olał temat bo kosztuje to dużo pracy

w PL są minimum dwie firmy specjalizujące się w takich przeróbkach - niestety żadna nie ma nieskazitelnej opinii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te pirelki chyba sie gdzies tam walaja, Grzesiek sie tym zajmuje, warto z nimi pogadać.

tutaj mozna zadac pytanie; https://www.facebook.com/groups/551361438212019/

ja bym szukal jakis felg 3tlg na czesci i z tego kombinowal, ale tez roznie moze byc bo u ciebie jest 20 otworów

zamawiac nowe bebny i ranty to troche siana polecisz, ale czego sie nie robi dla dobrej rolki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałbyś wysłać koła do jakiejś firmy co ogarnia takie sprawy . Ja tak zrobiłem, robią mi ranty pod mój rotor.

michal_f jeżeli to nie tajemnica to możesz mi przesłać namiary na tą firmę na priv ?

Panowie bardzo dziękuję za informacje. Po świętach będę się kontaktował z firmą od Michała i napiszę jak to u nich wygląda ;)

Edytowane przez jacoBlack
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstępnie mam już wiadomości z kilku źródeł i wygląda to mniej więcej tak że są dwie opcje takiej konwersji z 2TLG na 3TLG z wykorzystaniem rotora z obecnej 18 " felgi:

Opcja z rantem "płaskim"

Możemy bazować na oryginalnym bębnie 18" (lub kupić nowy) w którym ścina się oryginalny rant (koszt ok 100-200zł od felgi) , kupujemy ranty 18" (w moim przypadku WORKi na 20 otworów) po ok. 500-800,-zł/szt + ewentualnie nowe śruby gdyby ori okazały się za krótkie. Przy moich rotorach pozostaje jeszcze ścięcie ich "rogów" aby zmieściły się w średnicy nowych rantów. W tym przypadku po konwersji zostaje oryginalna średnica felgi (u mnie 18")

Łączny koszt to ok 3,0-3,5 tys.zł za kpl. (4szt)

Tak wyglądają "płaskie" ranty WORKa

Ranty felg felgi 18" WORK 3" SSR Weds enkei blitz japan skrecane 3tlg Sidzina • OLX.pl

Tekst ogłoszenia:

Jak w tytule do sprzedania ranty do felg japońskich Work oraz innych japońskich felg skrecanych. Cena za 2 szt. Posiadam 4 szt 3" rantow. Ranty są na 40 śrub(w miejscu jednej jest wentyl do powietrza. Ranty są oryginalne WORK'A zawijane nie uszkodzone proste. Posiadają gdzie nie gdzie rysy ale wszystko jest do przeczyszczenia i wypolerowania.

[ATTACH=CONFIG]39812[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]39814[/ATTACH]

Opcja z rantem "łamanym"

Musimy zakupić zarówno bęben jak i ranty (do nawiercenia otworów-koszt ok 100zł/szt) w rozmiarze 19". Wszystkie elementy przeważnie posiada firma która zajmie się konwersją. Tutaj również musimy ściąć "rogi" rotorów (jeżeli oczywiście są) Po takiej konwersji zmienia się średnica felgi (w moim przypadku na 19") Łączny koszt takiej konwersji z materiałami to ok 6-7 tys.zł za kpl. (4szt)

Felga z rantem "łamanym"

[ATTACH=CONFIG]39815[/ATTACH]

Edytowane przez jacoBlack
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak jak myślałem, opcja z rantem lamanym jest ładniejsza, ale i droższa.. To co postanowiłeś? :D jak już pójdziesz w 3tlg to za rok kupujesz jakieś ładne 16 lub 17, wycinasz z nich rotory i masz "nowe" koło na sezon że swoimi obecnymi rantami i bebnami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi z tej firmy zawołał za customy na bazie m-contur w 18 calch 10 tysięcy wiadomo roboty jest :)https://www.facebook.com/felgiskrecanekupsprzedaj/?fref=ts

Jak komuś przyjdzie na myśl zamawiać cokolwiek u tego oszusta powiem tylko-uciekać jak najdalej, nawet złamanego grosza u niego nie zostawiać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekanie na zapłacone felgi ponad pół roku, co tydzień zwodzenie że "będą już jutro", dowożenie felgi pod dom i robienie durnia z człowieka o 3 w nocy, felgi nie takie jak w opisie a na koniec szantaż żeby mu komentarz pozytywny wystawić bo jak nie to felg nie odda. Takie plus minus w skrócie.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...