Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


E46 N42B20A 02r valvetronic problem


Pakitko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, odgrzeję trochę kotleta nie posiadam isty posiadam Autocoma, delphiego, disa i inpę, mam e46 sedan n42b20A 4 lambda po 1 podłączeniu komputera autocom wykazał błędy 2852 Vanos Czujnik sterowania, 2850 Vanos czujnik referyncjny, 285A vanos monitorowanie aktuatora. Naprawy zrobione prze zemnie , podmieniłem sterownik vvt, przekaźnik sterowania elektrozaworami, i same elektrozawory. Próbowałem zrobić adaptację w dis i nie wiem czy przebiega do końca prawidłowo, nie znam tak dobrze Angielskiego. Stałe błędy których nie da się skasować na zapłonie, ani na uruchomionym silniku to 2850,2852, przejrzałem także instalację sterowania elektrozaworami według schematu z autodaty i kable nie są nigdzie uwalone, prąd dochodzi do elektrozaworów, moim zdaniem jest uwalony sterownik ecu że są stałe błędy elektrozaworów, po podłączeniu się na zapłonie błędy stałe. Adaptacja raczej nie przejdzie skoro są stałe błędy co radzicie dalej robić, może ktoś mi coś podpowie gdzie szukać problemu. Dodam auto przyspiesza płynnie, cicho pracuje odpala dobrze, delikatnie nie równo pracuje ale to może być wina VVT że nie jest przyuczony. do głowy przychodzi mi podmienić sam sterownik silnika ecu zobaczyć czy się skasują błędy, co o tym myślicie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekaj czekaj

piszesz o błędach od vanosa (choć nic mi one nie mówią bo testery diagnostyczne czasem takie głupoty pokazują że aż się płakać chce ) a robisz adaptacje valvetronika.....

 

Jak adaptacja nie przechodzi to masz albo uwalony czujnik od wałka mimośrodowego albo sam silniczek.....

 

Ale z tego co widzę to mylisz 2 różne systemy vanos i valvetronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego leo podałem błąd jak podał program wiem że czasami programy diagnostyczne nie tłumacza poprawnie opisu.

Kolego Leo wiem co to jest pojęcie vanos i valvetronic, Leo jeżeli na inpie  pokazuje te same nr błędów, to raczej problem występuje. Adaptacji disa nie puści do puki nie pozbędziemy się błędów elektrozaworów vvt, mogę się mylić, ale na logikę, jeżeli komputer widzi błąd z vvt to nie przepuści adaptacji. poniżej wrzucam zdjęcia błędów z inpy i podgląd parametrów z auocoma, jeżeli posiadasz dokładną instrukcję jak ją przeprowadzić w disa to będę wdzięczny za podrzucenie.Pozdrawiam

Inpa 2852.jpg

Inpa 2850.jpg

Patametr systemowy nr 7.jpg

parametr systemowy nr 8 .jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dojdziemy do porozumienia, jesli te same bledy pokazuje inpa i ten tester diagnostyczny to ja jestem jakiś niedouczony.....

 

To co widze po błędach i tym c piszesz to nie chce ci się zaadoptować silniczek valvetronika (vvt) czyli nie leci w skrajne polozenie i nie ustawia wałka mimośrodowego na środku.

 

Błędy z tego drugiego testera  mówią nam o ustawieniu wałka ssacego i wydechowego i nie wiem na jakiej podstawie on widzi błąd bez odpalania auta.

 

I teraz tak: nie ma zadnej adaptacji vanosów jest jedynie valvetronika (jedno z drugim nie ma za wiele wspolnego) jesli nie przechodzi ci adaptacja tego drugiego to przyczyna moze byc: sterownik, silniczek, czujnik wałka mimośrodowego

 

jeśli po odpaleniu auta wywala bład vanosów to masz przepierdzielony rozrząd albo już w połowie go nie ma i leży w misce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam z 1 problemem sobie poradziłem a po adaptacji vvt i przejechaniu sie kawałek samochodem wyskoczyły następne błędy, opisze wszystko poniżej

 

Next problem tym razem z vanosem :/
 po wymianie czujnika wałka mimośrodowego i zrobieniu adaptacji, błędy vvt skasowały się. Lecz po złożeniu i przejechaniu się wyskoczyły następne błędy 27BD,27B5 -inpa. Położenie vanosa nadal 119,120 stopni kw na oby 2 wałkach, rozrząd sprawdzony zgadza się. Dołączam filmik pracy silnika i zdjęcia parametrów ust vanosa, a także z inpy i disa który wyskoczył podczas testu vanosa na wałku wydechowym, 12 v jest i kabel sygnałowy od elektrozaworu vanosa jest ok. Dzięki wszystkim za wcześniejszą pomoc w diagnozie ;)

 

Filmik Podczas adaptacji:
https://youtu.be/lqLMaes8MOo

 

Filmik pracy silnika:
https://youtu.be/5vctYmT5vOI

 

Błąd disa podczas testu vanosa:
https://drive.google.com/file/d/0BwivjAyLzLWneHJCYWQzSkJIUHM/view?usp=sharing

 

 

27B5 Inpa.png

27BD Inpa.png

delphi kody bledów.png

Delphi Paramter 7.png

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.10.2017 o 21:36, Leo napisał:

zawory od sterowania vanosami masz włożone do końca? Sprawdź bo często siedzą "prawie" dobrze a jak zabraknie im 1mm do pelnego schowania to olej bedzie szedł bokiem zaworu i nie wysteruje wałka.

 

Elektrozawory przeczyściłem i maja widoczny większy sok otwarcia, także wsadzone do samego końca. nadal te same błędy, widocznie koła padły :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...