Skocz do zawartości


Swap E46 N42B20 na M54B25 lub M54B30


Michal2145
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Tak jak w tytule posiadam E46 coupe z silnikiem N42B20 i chciałbym się dowiedzieć czy jest opłacalne pchać się w swapa na R6 (przy okazji na jakie rzeczy powinienem zwrócić uwagę dokonując tej operacji?) czy lepiej sprzedać i kupić już z odpowiednim silnikiem. Ogólnie auto posiadam od jakiś 2 lat i robiłem wszystko co się da na bieżąco lecz przyszedł czas aby pójść o krok dalej i tam myśl mnie nurtuje. Auto samo w sobie jest mega zadbane i nie posiada praktycznie ani grama rudej ( powoli leciutko pojawia się na lewym nadkolu i na tej małej listewce pomiędzy prawymi drzwiami a listwą progową) a tak to od spodu jak i z góry jest mega zdrowe. Jakieś pół roku temu koleżka zaproponował mi pomiar miernikiem lakieru i o dziwo jak na 20-sto letnie auto nigdzie nie było uderzone chyba że dobrze zostało to ukryte, lecz jak na moje według wszystkich papierów jakie posiadam i rozpisanego wyposażenia auto jest w 100% ori beż żadnych zbędnych modyfikacji oprócz dołożonych przeze mnie z pomocą @Broder ori lamp ledowych na tył, wielofunkcji oraz radia Android. Fajnie by było jakbym mógł się dowiedzieć jak to jest z wbiciem innego silnika w dowód i wszystkie inne sugestie jakie mogłyby mi pomóc podjąć decyzję. Pozdrawiam. Również dołączam jedno zdjęcie poglądowe na moje autko

Moje.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o wbicie nowego silnika w dowód to nie ma problemu. Po SWAP jedziesz na przegląd techniczny pośredni z dokumentem z warsztatu o wymianie silnika. Tam podajesz nową moc i pojemność. Uzasadnienie wymiany? Diagnosta o to może zapytać. "Brak opłacalności naprawy poprzedniego silnika po awarii tłoka" itp. :) Upewnij się ze nie ma literówek w mocy i pojemności bo potem to ciężko odkręcić.   Po przeglądzie jedziesz do urzędu po aktualizacje danych w dowodzie albo wymieniasz na nowy (ja tak zrobiłem żeby mieć dowód na czysto bez adnotacji)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Lijo napisał:

Jeśli chodzi o wbicie nowego silnika w dowód to nie ma problemu. Po SWAP jedziesz na przegląd techniczny pośredni z dokumentem z warsztatu o wymianie silnika. Tam podajesz nową moc i pojemność. Uzasadnienie wymiany? Diagnosta o to może zapytać. "Brak opłacalności naprawy poprzedniego silnika po awarii tłoka" itp. :) Upewnij się ze nie ma literówek w mocy i pojemności bo potem to ciężko odkręcić.   Po przeglądzie jedziesz do urzędu po aktualizacje danych w dowodzie albo wymieniasz na nowy (ja tak zrobiłem żeby mieć dowód na czysto bez adnotacji)

A jakbym sam to robił to jak to wtedy będzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze można spróbować pojechać i podać nową moc i pojemność. Ja akurat miałem robione u PUZ'a wiec miałem na wszystko dokumenty.

 

Edytowane przez Lijo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...