Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

tak jak w temacie byłem zmuszony przeprowadzić geometrię przedniego zawieszenia i o ile zbieżność wyszła na zero to zastanawia mnie nachylenie kół przednich bo się prawe od lewego różni. do diagnostyki byłem zmuszony po "zaliczeniu" krawężnika, wydawało mi się że jakoś dziwnie się prowadzi. uderzenie w krawężnik nastąpiło w miejsce zaznaczone kłeczkiem

4a92bf799163ef93m.jpeg

kontaktowałem się ze znajomym mechanikiem i mówi że krawężnik nie powinien ujemnie wpłynąć na prostość tego elementu

dlatego tu moje pytanie skąd różnica w nachyleniu prawego i lewego koła, czy może to być spowodowane różnym wybiciem- zużyciem tulei pływających w wahaczach przednich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na jakiej geometrii byles?? optycznej czy laserowej??

Sprawdzales gdzies autko na trzepakach przed geometria ?

Moze uszkodzeniu ulegla piasta(nie musi wyc )kolo ma na niej luzy i mimo iz geometria zrobiona i tak autkiem nosi.

Moze uszkodziles amor,autko ci przysiadlo i tez wlasnosci jezdne sie zmienily.Moze drazek sie zgial.

Powodow moze byc wiele,zacznij od dokladnego sprawdzenia zawiechy u kogos kto sie naprawde zna na zawieszeniach bmw.Mechanior co ogolnie naprawia wszystko moze nie wylapac. Potem podjechalbym na stacje diagnostyczna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj kolego

w e39 zeby ustawic "zbieznosc" musisz zaczac od ustawienia tylu,tuleje to podstawa,bez tego nie ustawisz prawidlowo.

Przod ma tylko regulowana zbieznosc,zle katy sa przyczyna uszkodzen mechanicznych.

Kolyske ciezko jest skrzywic,stawiam na wahacz dolny,na oko nie poznasz ale geometria powinna ci pokazac,jesli kolo pochylone jest tak jak w trabancie :D to na 90% wahacz dolny.

Jesli sam bedziesz to robil to pamietaj o dokreceniu sruby wachacz-kolyska na OPUSZCZONYM autku!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

więc tak wahacz dolny czyli ten krótszy mam wymieniony na nowy tak samo drążek kierowniczy, koło jest nadal pochylone, kupiłem wahacz górny czyli ten powyginany na dniach będę go wymieniał, jeśli to nie pomoże to zostaje amortyzator, zwrotnica, no i oczywiście sanki, będę na bieżąco opisywał jak się sprawy mają

wahacze i drążki wymienia oczywiście parami czyli P+L

prawa strona co do pochyłu i zbieżności wychodzi na zero tylko ta lewa sprawia problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kaspri84 ma rację :!: Najpierw trzeba sprawdzić to na trzepakach. jak już wszystko jest doprowadzone do stanu użytku, to wtedy na geometrię najlepiej laserową jak to nazwał.

w e39 zeby ustawic "zbieznosc" musisz zaczac od ustawienia tylu,tuleje to podstawa,bez tego nie ustawisz prawidlowo.

Z tulejami to się zgodzę, ale z ustawianiem tyłu do ustawienia zbieżności z przodu już nie :!: Oczywiście zależne jest to od oprzyrządowania jakim stacja dysponuje, czyli jak się ustawia na lampach jak w PRLu to wtedy wypadało by mieć ustawiony tył :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tył jest 100% sprawny wszystko nowe i ustawione, przód tak jak pisałem tylko wahacze górne zostały do wymiany. mój znajomy mechanik podsunął mi pewną myśl żebym sprawdził wahacz dolny bo spotkał się s kilkoma przypadkami że pomimo iż nowy był kawalątek dłuższy (taka wada produkcyjna) mam gdzieś stare to muszę pomierzyć

a jak mnie ochota najdzie to od kumpla wezmę całą lewą stronę z angola (amorek razem ze zwrotnicą i wahaczami)(pasuje idealnie) i na laserach zobaczę jak się sprawy mają, jak dalej będzie dupa to raczej na pewno sanki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo,ze zbieznosc nie ma zwiazku z tylem, ale bez tylu mimo super zbieznosci autko nie bedzie jezdzic!

Przod jest staly,poza zbierznoscia nic nie ustawicie.

Katy to tylko wahacze,kolyska i amor no i boczek :D .

Mialem kiedys walnieta opone z tylu-nie bylo czuc!!!-po wymianie kierownica powrocila do poziomu!!!

Gdzie mozna jeszcze ustawic zawieszke optycznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Mam podobny problem, jest niewielka różnica w pochyleniu koła przedniego lewego i prawego ( około 0,5 stopnia ). Niestety nie można tego wyregulować. Gość w serwisie w Wawie mówił, iż mała różnica jest nie znacząca i żeby nie brać tego do serca. Częściej różnicę widać na prawym kole, częściej podjeżdża się do krawężnika , nawet lekkie uderzenie kołem może powoodowaźć zmianę diagnostyki. Bynajmniej u mnie i czuję różnicy, autko trzyma się drogi, nie ściąga, nie myszkuje, czyli cusik w tym jesthappy_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Dirty jestes online, wrzucisz do mojej BMW? ;D

I czy ktos wie gdzie dobrze zrobic w Polkowicach/Lubinie? Jak nikt sie nie znajdzie to nawet pojade do Legnicy czy Wrocka zeby to bylo zrobione perfekt...

Edytowane przez ChriS.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...