adam-bmw Opublikowano 4 Marca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 zaczynamy od ustawienia samochodu na równym terenie zaciągnięciu ręcznego i podłożeniu klinów pod koła tylne dla bezpieczeństwa. jak już to zrobimy luzujemy śruby kół przednich następnie podnosimy auto na lewarku na tyle wysoko żeby pod sanki znajdujące się pod silnikiem [miejsce podparcia zaznaczyłem na fotce] zmieścić np stabilny drewniany klocek, betonowy bloczek lub kozła, ja miałem dębową belkę wysoką na 30cm,wtedy po opuszczeniu przód auta stabilnie zawisa w powietrzu. demontujemy koła i przystępujemy do wymiany zawieszenia na początku demontujemy zacisk hamulcowy razem z jarzmem, oraz sprężynkę trzymającą zacisk hamulcowy [obrazek 1 element 3], jarzmo jest mocowane na dwie śruby klucz 18 [obrazek 1 element 4], tarcza hamulcowa jest mocowana na jedną śrubkę klucz imbusowy 6 [obrazek 1 element 14], dzięki temu cała kolumna jest lżejsza o ok 5 kg co ułatwi opuszczenie mc persona. zacisk najlepiej podwiesić na kawałku sznurka aby nie przeszkadzał i aby nie oberwać wężyka od płynu hamulcowego następnym elementem do zdemontowania jest łącznik stabilizatora [obrazek 2 element 6] dwie nakrętki [obr. 2 el. 8,9] klucz 16 jeśli łącznik jest fabryczny teraz odkręcamy drążki kierownicze od maglownicy [obr. 3] po uprzednim zdemontowanie osłon drążka kulistego [el. 2], klucz 24. odkręcamy wahacze w miejscach ich mocowania do sanek klucz 18 [obr. 4 el. 4,11, śruba 6, 12, nakrętka 13, 20] dół zawieszenia mamy już wolny teraz odkręcamy górę czyli łożysko górne mc persona 3 nakrętki klucz 13 [obr. 6 el. 2] podczas wykonywania tej czynności radzę podstawić coś pod całą kolumnę aby nie spadła na ziemię po odkręceniu nakrętek, można też poprosić kogoś o pomoc wyciągamy całą kolumnę i zabieramy się za jej rozmontowanie, odkręcamy mocowanie amortyzatora klucz 16 i 18 [obr. 5 el. 3,4] do zdemontowania mamy jeszcze wahacze i drążek, sworzeń drążka klucz 19 [obr. 3 el. 7] podkładkę [el. 8] zostawiamy zamontujemy ją z nowym drążkiem, do "wybicia" sworznia używamy ściągacza następnie odkręcamy sworznie wahaczy klucz 22 [obr. 4 el. 7] podkładki [el10] będą potrzebne przy montażu nowych wahaczy, sworznie "wybijamy" ściągaczem ostatnim elementem do wymiany są osłony i odbojniki amortyzatora oraz gumy na stabilizatorze aby rozkręcić amortyzator musimy mieć specjalny ściągacz do sprężyn kiedy mamy "zgniecioną" sprężynę odkręcamy nakrętkę mocującą łożysko i górny talerz sprężyny [obr. 6 el 4] demontujemy wszystko pamiętając w jakiej kolejności jest to zamontowane. wymieniamy odbojniki i osłony , montaż w odwrotnej kolejności gumy stabilizatora są dwie mocowane na metalową obejmę, którą trzymają dwie śruby na klucz 13 i imbus 6 [obr. 2 el. 2,3,4,5] montaż wszystkiego w odwrotnej kolejności pamiętając że TULEJE WAHACZY SKRĘCAMY DOPIERO KIEDY AUTO STOI NA KOŁACH, drążki kierownicze ustawiamy "na oko" wg starych zdemontowanych pamiętając że trzeba ustawić zbieżność koszt całości czyli, 4 wahacze- meyle, 2 drążki- meyle, 2 łączniki- meyle, odboje z osłonami na dwie strony- monroe to ok 1000zł dość dużo ale warto bo to stukanie do nerwicy potrafi doprowadzić może ktoś ma jakieś uwagi to dopiszę jak coś brakuje 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 4 Marca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 Dobre<bmw_3> 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.