Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


wymiana przedniego zawieszenia e39


adam-bmw

Rekomendowane odpowiedzi

sanki.th.jpghamh.th.jpg stabi.th.jpg przek.th.jpgzawf.th.jpg amoq.th.jpg sprr.th.jpg

zaczynamy od ustawienia samochodu na równym terenie zaciągnięciu ręcznego i podłożeniu klinów pod koła tylne dla bezpieczeństwa. jak już to zrobimy luzujemy śruby kół przednich następnie podnosimy auto na lewarku na tyle wysoko żeby pod sanki znajdujące się pod silnikiem [miejsce podparcia zaznaczyłem na fotce] zmieścić np stabilny drewniany klocek, betonowy bloczek lub kozła, ja miałem dębową belkę wysoką na 30cm,wtedy po opuszczeniu przód auta stabilnie zawisa w powietrzu. demontujemy koła i przystępujemy do wymiany zawieszenia

na początku demontujemy zacisk hamulcowy razem z jarzmem, oraz sprężynkę trzymającą zacisk hamulcowy [obrazek 1 element 3], jarzmo jest mocowane na dwie śruby klucz 18 [obrazek 1 element 4], tarcza hamulcowa jest mocowana na jedną śrubkę klucz imbusowy 6 [obrazek 1 element 14], dzięki temu cała kolumna jest lżejsza o ok 5 kg co ułatwi opuszczenie mc persona. zacisk najlepiej podwiesić na kawałku sznurka aby nie przeszkadzał i aby nie oberwać wężyka od płynu hamulcowego

następnym elementem do zdemontowania jest łącznik stabilizatora [obrazek 2 element 6] dwie nakrętki [obr. 2 el. 8,9] klucz 16 jeśli łącznik jest fabryczny

teraz odkręcamy drążki kierownicze od maglownicy [obr. 3] po uprzednim zdemontowanie osłon drążka kulistego [el. 2], klucz 24.

odkręcamy wahacze w miejscach ich mocowania do sanek klucz 18 [obr. 4 el. 4,11, śruba 6, 12, nakrętka 13, 20]

dół zawieszenia mamy już wolny teraz odkręcamy górę czyli łożysko górne mc persona 3 nakrętki klucz 13 [obr. 6 el. 2] podczas wykonywania tej czynności radzę podstawić coś pod całą kolumnę aby nie spadła na ziemię po odkręceniu nakrętek, można też poprosić kogoś o pomoc

wyciągamy całą kolumnę i zabieramy się za jej rozmontowanie, odkręcamy mocowanie amortyzatora klucz 16 i 18 [obr. 5 el. 3,4]

do zdemontowania mamy jeszcze wahacze i drążek, sworzeń drążka klucz 19 [obr. 3 el. 7] podkładkę [el. 8] zostawiamy zamontujemy ją z nowym drążkiem, do "wybicia" sworznia używamy ściągacza 91775364.th.jpg

następnie odkręcamy sworznie wahaczy klucz 22 [obr. 4 el. 7] podkładki [el10] będą potrzebne przy montażu nowych wahaczy, sworznie "wybijamy" ściągaczem

ostatnim elementem do wymiany są osłony i odbojniki amortyzatora oraz gumy na stabilizatorze

aby rozkręcić amortyzator musimy mieć specjalny ściągacz do sprężyn dsc00076th.th.jpg

kiedy mamy "zgniecioną" sprężynę odkręcamy nakrętkę mocującą łożysko i górny talerz sprężyny [obr. 6 el 4] demontujemy wszystko pamiętając w jakiej kolejności jest to zamontowane. wymieniamy odbojniki i osłony dsc00077bx.th.jpg, montaż w odwrotnej kolejności

gumy stabilizatora są dwie mocowane na metalową obejmę, którą trzymają dwie śruby na klucz 13 i imbus 6 [obr. 2 el. 2,3,4,5]

montaż wszystkiego w odwrotnej kolejności pamiętając że TULEJE WAHACZY SKRĘCAMY DOPIERO KIEDY AUTO STOI NA KOŁACH, drążki kierownicze ustawiamy "na oko" wg starych zdemontowanych pamiętając że trzeba ustawić zbieżność

koszt całości czyli, 4 wahacze- meyle, 2 drążki- meyle, 2 łączniki- meyle, odboje z osłonami na dwie strony- monroe to ok 1000zł dość dużo ale warto bo to stukanie do nerwicy potrafi doprowadzić

może ktoś ma jakieś uwagi to dopiszę jak coś brakuje

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...